• Anonym (Frågande)

Hon kanske är gravid. Panik!

Hej på er!

Så har man (kanske) satt sig i klistret. 

Jag har dejtat en tjej i dryga månaden och velat pröva om det kan växa fram känslor från mitt håll. Men tyvärr var jag igår tvungen att meddela henne att jag tycker hon är en väldigt fin person, men att mitt hjärta inte slår för henne. 

Idag skriver hon att hon varit på vårdcentralen pga smärtor i bäckenbenet. Hon upplever även att hennes bröst blivit större på sistone. Under de första veckorna var jag enträgen att använda kondom, men hon ville köra på utan. Så för en månad sedan struntade vi i det. Inte bra, men skönare. Jag körde avbrutet, men det är ju ingen garanti på något sätt. 

Hon väntar nu svar från vårdcentralen, och jag är inne på nagelbandet.

Vad ska jag göra? Säger hon detta för att hålla mig kvar? Hon sade att hon älskade mig redan efter andra dejten, vilket fick mig att bli lite skraj. Men eftersom hon är en fin person, tänkte jag att det bara var härligt att höra, så jag fortsatte träffa henne några gånger till, men - som sagt - så var jag igår tvungen att inse att jag inte känner tillräckligt för en relation. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-09-03 22:48
    Och en annan fråga: Kan en pappa till ett barn tvingas betala underhåll för ett barn som han inte önskat? Jag läser en del artiklar, bland annat om en tjej som blev gravid efter ett one-night-stand, bestämde sig för att behålla barnet, upplyste killen om detta. Killen blev galen och ville inget ha att göra med barnet. Och sedan dess var hon själv med det efter det föddes.

• Svar på tråden Hon kanske är gravid. Panik!
  • Anonym (Hm)

Svar till Ö* Bra där, då visste du riskerna och förhindra det och hade tur, är minst lika mkt kvinnans fel när han stoppar in den utan skydd..

Vicky- hemskt att du inte fick välja själv vad du ville, hoppas du mår bättre idag!

Mitt budskap med vad jag skrev är att ni själva, även jag har kört oskyddat, men i detta fallet så var inte den kvinnan han var med bättre själv:) trevlig kväll!

• Anonym (EE)

Varför knipsar du inte? Så riskerar du inte att göra någon gravid.

• Anonym (Victoria)
    Anonym (Hm) skrev 2019-09-05 22:38:32 följande:

Mitt budskap med vad jag skrev är att ni själva, även jag har kört oskyddat, men i detta fallet så var inte den kvinnan han var med bättre själv:) trevlig kväll!

Det spelar dock ingen roll om hon ?inte var bättre själv?. Hon kanske skulle ha blivit överlycklig av en graviditet och tagit emot barnet med öppna armar. TS får panik av blotta tanken. Vill man inte ha barn, speciellt om man är man och inte kan göra abort, ser man till att skydda sig. Så enkelt är det.
  • Anonym (Haha)

Män är fasiken dumma i huvudet

• molly50
    Anonym (Hm) skrev 2019-09-05 16:20:13 följande:

Verkar vara mest tjejer som kommenterar, har ni inte själva kört oskyddat sex någon gång ?(om Inte, vad duktiga ni är) Tror denna stackars kille har fattat nu:)!

Klart jag har. Men det var när vi ville skaffa våra barn.
    Vill man absolut inte ha barn så får man se till att skydda sig.
    Och det gäller både kvinnor och män. Men kanske framförallt män som inte kan göra abort efteråt.
    Abort är inget som ska användas som preventivmedel för att man tycker det är skönare med oskyddat sex.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Hm) skrev 2019-09-05 22:38:32 följande:

Svar till Ö* Bra där, då visste du riskerna och förhindra det och hade tur, är minst lika mkt kvinnans fel när han stoppar in den utan skydd..

Vicky- hemskt att du inte fick välja själv vad du ville, hoppas du mår bättre idag!

Du fattade det där med plan B va..?
  • Anonym (Inte svårt)

Det är ju något som inte stämmer här. Idag finns det graviditetstest i varenda affär och inte kostar de mycket heller.

Har hon inte gjort ett sådant finns det ingen anledning att gå till läkaren för det. Även om hon gått till läkaren för smärta i "bäckenbenet" så kommer den första eller andra frågan vara "kan du vara gravid?" och säger hon "jag vet inte" eller "kanske" eller liknande så kommer man testa.

Det här är ungefär samma test som man kan köpa själv, problemet är väl att det fortfarande är för tidigt för ett definitivt negativt svar. Men blir svaret positivt så kan man säga med nästintill 100% säkerhet att hon är gravid eftersom hCG inte förekommer naturligt.

Förstår absolut din panik, jag vill inte heller ha barn men skulle det hända skulle jag absolut inte vända mitt barn i ryggen och du bör nog ta en ordentlig funderare på om du vill göra det också.

Ja, man kan "komma undan" med att bara betala underhåll men det är den feges utväg, stå för det du har gjort istället. Om det nu skulle vara så att hon är gravid och vill behålla.

• Anonym (Ö)
    Anonym (Inte svårt) skrev 2019-09-06 10:20:30 följande:

Ja, man kan "komma undan" med att bara betala underhåll men det är den feges utväg, stå för det du har gjort istället. Om det nu skulle vara så att hon är gravid och vill behålla.

Håller med. Det är barnet som drabbas om man drar, och barnet är oskyldigt.
  • Tumvante

Oavsett om han fattat nu eller ej måste jag också ösa ur mig:

Hur dum får man vara?

Hoppas du tar ansvar nu för kommande barn. Det är inte barnets fel att denne har en så dum pappa.

• molly50
    Anonym (Inte svårt) skrev 2019-09-06 10:20:30 följande:

Det är ju något som inte stämmer här. Idag finns det graviditetstest i varenda affär och inte kostar de mycket heller.

Har hon inte gjort ett sådant finns det ingen anledning att gå till läkaren för det. Även om hon gått till läkaren för smärta i "bäckenbenet" så kommer den första eller andra frågan vara "kan du vara gravid?" och säger hon "jag vet inte" eller "kanske" eller liknande så kommer man testa.

Det här är ungefär samma test som man kan köpa själv, problemet är väl att det fortfarande är för tidigt för ett definitivt negativt svar. Men blir svaret positivt så kan man säga med nästintill 100% säkerhet att hon är gravid eftersom hCG inte förekommer naturligt.

Förstår absolut din panik, jag vill inte heller ha barn men skulle det hända skulle jag absolut inte vända mitt barn i ryggen och du bör nog ta en ordentlig funderare på om du vill göra det också.

Det reagerade jag också på. Varför gör man inte ett grav.test på en gång om man misstänker att man är gravid? Det krävs det ju inget läkarbesök för och det får man ju svar på på en gång.
Svar på tråden Hon kanske är gravid. Panik!