• molly50

Hon kanske är gravid. Panik!

Anonym (Hm) skrev 2019-09-05 16:20:13 följande:

Verkar vara mest tjejer som kommenterar, har ni inte själva kört oskyddat sex någon gång ?(om Inte, vad duktiga ni är) Tror denna stackars kille har fattat nu:)!

Klart jag har. Men det var när vi ville skaffa våra barn.
    Vill man absolut inte ha barn så får man se till att skydda sig.
    Och det gäller både kvinnor och män. Men kanske framförallt män som inte kan göra abort efteråt.
    Abort är inget som ska användas som preventivmedel för att man tycker det är skönare med oskyddat sex.
  • molly50
    Anonym (Inte svårt) skrev 2019-09-06 10:20:30 följande:

Det är ju något som inte stämmer här. Idag finns det graviditetstest i varenda affär och inte kostar de mycket heller.

Har hon inte gjort ett sådant finns det ingen anledning att gå till läkaren för det. Även om hon gått till läkaren för smärta i "bäckenbenet" så kommer den första eller andra frågan vara "kan du vara gravid?" och säger hon "jag vet inte" eller "kanske" eller liknande så kommer man testa.

Det här är ungefär samma test som man kan köpa själv, problemet är väl att det fortfarande är för tidigt för ett definitivt negativt svar. Men blir svaret positivt så kan man säga med nästintill 100% säkerhet att hon är gravid eftersom hCG inte förekommer naturligt.

Förstår absolut din panik, jag vill inte heller ha barn men skulle det hända skulle jag absolut inte vända mitt barn i ryggen och du bör nog ta en ordentlig funderare på om du vill göra det också.

Ja, man kan "komma undan" med att bara betala underhåll men det är den feges utväg, stå för det du har gjort istället. Om det nu skulle vara så att hon är gravid och vill behålla.

Det reagerade jag också på. Varför gör man inte ett grav.test på en gång om man misstänker att man är gravid? Det krävs det ju inget läkarbesök för och det får man ju svar på på en gång.
  • molly50
    Solarn skrev 2019-09-06 15:16:18 följande:
    molly50 skrev 2019-09-06 10:50:07 följande:

Det reagerade jag också på. Varför gör man inte ett grav.test på en gång om man misstänker att man är gravid? Det krävs det ju inget läkarbesök för och det får man ju svar på på en gång.

Hon lär ju inte vara gravid, låter mer som nåt hon drog till med bara.
    Ja,det är nog möjligt.
  • molly50
    Anonym (Frågande) skrev 2019-09-17 15:36:22 följande:
    Puh. Det har varit ett par tuffa veckor, och jag har förstått att hon bara ville hålla mig kvar, och använde den eventuella graviditeten som en hållhake. I helgen skrev hon argsinta meddelanden som hon avslutade med att säga att hon de facto är gravid. Jag sov inte på ett dygn, och var ett lik på jobbet. Idag fick jag slutligen ett meddelande om att hon inte var gravid, efter att ha dubbelkollat via ett blodprov med en läkare. Lättnaden jag nu känner är ofattbar. Nästan som om livet börjar om på nytt. Det kanske låter märkligt, men jag är så ofantligt glad nu. Har till och med hällt upp ett glas rött för att fira, såhär på tisdagseftermiddagen :)
    Hoppas att du har lärt dig av läxan nu då och skyddar dig i fortsättningen.
    När det gäller tjejen så verkar hon mest omogen som hittar på en sådan sak för att försöka hålla kvar dig.
    Jag undrar om hon ens har varit till läkaren. Ett gravtest kan man ju göra själv hemma,liksom.
    Så det låter lite märkligt att gå till läkaren för det,måste jag säga.
  • molly50
    Anonym (Frågande) skrev 2019-09-17 17:57:54 följande:
    Ja, så var det. Tack och lov. 
    Men ändå barnsligt att hitta på en sådan sak och sen bli sur för att det inte gick som man ville.
Svar på tråden Hon kanske är gravid. Panik!