• Lady1986

Syskonförsök IVF 2019

Lee*** skrev 2019-11-04 21:53:54 följande:

Då sätter ni också igång igen i jan. Vi har ju 2 gånger kvar o 4 strå spermier i frysen. Så jag känner att vi testar dessa två gångerna som vi har kvar, kan även tänka mig en ytterligare gång ifall vi har spermier kvar. Gick åt 2 strån förra behandlingen.

För vi känner precis som ni att då har vi iaf försökt så vi inte ångrar oss om 5 år

Mjo, vi pratar kanske med Falun i januari iaf. Så får vi se sen. Imorgon har jag testdag och ska ringa kliniken och lämna besked sen. Grejen är den att jag jobbar hela dagen imorgon. Kul att behöva ta det samtalet från jobbet :(
  • Lady1986
    Jangeles skrev 2019-12-03 21:46:37 följande:

Hej! Ett försök till att väcka lite liv i tråden..

Har läst tidigare inlägg och blir så ledsen för er skull.. vad kämpigt det ska vara. Hur har det gått för er?

Skriver mest för att hitta någon att få dela tankarna kring detta med.

Vi har precis startat vår resa mot syskon, tagit ovitrelle ikväll och skall göra FET i stimulerad cykel, någon fler som är igång?

Styrkekram!

Hur har dett gått för dig?

Både jag och sambon är rätt deppiga sedan det senaste försöket. Tror vi behöver samla mer kraft innan vi tar något beslut om vi ska försöka igen lr inte.
  • Lady1986
    Jangeles skrev 2019-12-09 22:21:14 följande:

Vi har ett planerat FET imorgon, jag önskar av hela mitt hjärta att det ska gå väl.. Hade utomkveds i Mars (oplanerad spontan graviditet) och fick reda på att jag har en hel del ärrbildning så oddsen har vi nog emot oss.

Det förstår jag! Det tär ju något fruktansvärt på psyket..

Lycka till imorgon! Hur gammalt är ditt/dina barn?
  • Lady1986
    Jangeles skrev 2019-12-10 12:03:47 följande:

Tack så mycket!! Blir 2 år i Februari

Hur har d gått för dig?
  • Lady1986
    Jangeles skrev 2019-12-26 23:12:26 följande:

Det verkar gå bra, hade testdag 23/12 och fått positivt utslag på stickorna :) Skall dock göra Vul på måndag för att se så att graviditeten sitter på "rätt ställe"

Hur mår du?

Grattis! Hoppas vul såg bra ut :)
  • Lady1986
    Jangeles skrev 2020-01-02 17:14:52 följande:

Tack<3..

Lyckan varade inte så länge.. man såg en tom hinnsäck vid vul, en rejäl blödning samma dag på kvällen.. får vänta några dagar och göra nytt vul

Åh nej.. :(
  • Lady1986
    Lee*** skrev 2020-01-03 18:57:50 följande:

Lady1986, hur är allt med dig? Hur går ni tänkt gå vidare.

Vi försöker med vårt andra försök denna månad ändrat till menpur.

Jodå, det är helt ok :) Vi har inte bestämt oss om vi ska gå vidare. Är inte så pepp på att må så där dåligt igen :( Men OM vi ska gå vidare så byter vi nog klinik till Falun. Det har ett garantipris där. 66000 men pengarna tillbaka om det inte blir graviditet. Men jag är osäker på om man får teckna garantipriset vid syskonförsök. Annars kostar det 33000 och 25% tillbaka om det inte blir någon embryoåterföring. Hos vår gamla klinik får man 50% tillbaka om det inte blir någon embryoåterföring. Så det är svårt... vi har redan slängt mycket pengar i sjön liksom :(

Hur mår du? Hoppas det går vägen för er denna gång!!
  • Lady1986
    Lee*** skrev 2020-01-05 02:41:00 följande:

Jag mår rätt bra. Har fått landa i allt. Även tänkt mkt att vår son säkert kommer bli ensambarn och ser många fördelar i det. Eller om det bara är en försöksmekanism. Väldigt tacksam för det jag har då jag både har kompisar som är barnlösa frivilligt och singlar som inte är frivilligt och kompisar som är barnlösa ofrivilligt och nästan gett upp helt.

Vi har 2 försök till av vårt 3 pack men känns som jag redan nu inte tror på det men samtidigt ser jag fram emot att påbörja denna omgång med menpur som tydligen har hjälpt väldigt många.

Förstår att där om att man inte vill må dåligt igen. Går inte en dag utan att jag tänker på ivf. När vår son föddes då njöt jag bara och kunde tänka och planera och tänkte inte så mkt på ivf. Ser nästan framemot när det är dags att avsluta vår resa och bara kunna blicka framåt men samtidigt en väldigt rädsla hur jag kommer att må...

Hoppas det går bra för dig och att du når bra oavsett vilken väg ni går

Jag tror väl innerst inne att vi kommer att testa Falun en gång också innan vi ger upp. Jag hade kunnat gå igenom flera behandlingar om jag bara visste att det skulle fungera till slut. Men det vet man ju inte :(

Jag har också flera vänner som är singlar och som jag tror egentligen vill ha barn. Och ett par bekanta som inte kan få barn av olika anledningar. Och bekanta som har "bara" ett barn lika som oss.

Jag är också extremt tacksam för vår son och också väldigt tacksam att det ändå gick ganska snabbt i den här ivf-karusellen att få honom. Jag önskar bara att jag var helt nöjd liksom och är också lite rädd att jag aldrig mer kommer att må helt bra. Jag mådde superbra när vår son var liten och innan vi tänkte på syskonförsök.
  • Lady1986
    lillasnigelen skrev 2019-10-24 08:37:55 följande:

Varför lyckas jag inte med citaten?? Blir ju väldigt rörigt, hoppas att ni fattar vem som skrivit vad här ovan.

Hur har det gått för er?
  • Lady1986
    Försökermedivf skrev 2020-01-12 09:31:01 följande:

Upplever ni att mens nr 2 efter misslyckat försök blir senare än vanligt?

Vi gjorde en insättning i december som inte gick vägen och fick därmed mens. Jag har oregelbunden cykel men den håller sig alltid mellan 21-24 dagar. Idag är dag 25 och ingen mens. Minns inte hur det var sist (för några år sedan), men antar att cykeln kan bli rubbad?

Ja, för mig blev den mensen senare än vanligt.
Svar på tråden Syskonförsök IVF 2019