Lee*** skrev 2020-01-05 02:41:00 följande:
Jag mår rätt bra. Har fått landa i allt. Även tänkt mkt att vår son säkert kommer bli ensambarn och ser många fördelar i det. Eller om det bara är en försöksmekanism. Väldigt tacksam för det jag har då jag både har kompisar som är barnlösa frivilligt och singlar som inte är frivilligt och kompisar som är barnlösa ofrivilligt och nästan gett upp helt.
Vi har 2 försök till av vårt 3 pack men känns som jag redan nu inte tror på det men samtidigt ser jag fram emot att påbörja denna omgång med menpur som tydligen har hjälpt väldigt många.
Förstår att där om att man inte vill må dåligt igen. Går inte en dag utan att jag tänker på ivf. När vår son föddes då njöt jag bara och kunde tänka och planera och tänkte inte så mkt på ivf. Ser nästan framemot när det är dags att avsluta vår resa och bara kunna blicka framåt men samtidigt en väldigt rädsla hur jag kommer att må...
Hoppas det går bra för dig och att du når bra oavsett vilken väg ni går
Jag tror väl innerst inne att vi kommer att testa Falun en gång också innan vi ger upp. Jag hade kunnat gå igenom flera behandlingar om jag bara visste att det skulle fungera till slut. Men det vet man ju inte :(
Jag har också flera vänner som är singlar och som jag tror egentligen vill ha barn. Och ett par bekanta som inte kan få barn av olika anledningar. Och bekanta som har "bara" ett barn lika som oss.
Jag är också extremt tacksam för vår son och också väldigt tacksam att det ändå gick ganska snabbt i den här ivf-karusellen att få honom. Jag önskar bara att jag var helt nöjd liksom och är också lite rädd att jag aldrig mer kommer att må helt bra. Jag mådde superbra när vår son var liten och innan vi tänkte på syskonförsök.