• Lady1986

Syskonförsök IVF 2019

Pratade med läkarna efter äggplock. Kom överrens om att vi kommer på lördag och sätter in dag tre. Sen odlar de vidare och fryser ner måndag.

• Lady1986
    Lee*** skrev 2019-10-16 20:00:04 följande:

Känns det bra ?

Hur gick plockat?

Det gick bra. Vet inte hur många ägg de fått ut, men tror vi ringer och kollar imorn.

Känslorna går upp och ner nu och så lär det väl vara nu ett tag framöver. Vilken karusell det här är :( Hopp och förtvivlan..
  • Lady1986
    Lee*** skrev 2019-10-17 17:37:12 följande:

Härligt att höra, håller tummarna att embryon utvecklad fint nu.

Här är det en stor o jobbig väntan. Känner inte av så mkt o det jag känner kan likaväl vara från litunes. 12 dagar kvar till testdag

Åh vilken väntan :( Kommer ihåg det med sonen också, att man kastades mellan hopp och förtvivlan när man inte visste om d var symptom eller lutinus :( Klarar du av att leva som vanligt eller är det en bubbla?
  • Lady1986

Nu ringde min klinik. Hjälp vad nervös jag blev! Hon ringde för att berätta att minst ett embryo ser bra ut och att de kommer att kolla igen tidigt imorgonbitti och ringa oss så tidigt som möjligt så vi slipper åka långt om det mot förmodan skulle gå snett. Hon sa igen att hittills ser det bra ut men nu är jag ju jätteorolig. Lät ju nästan som att de också förväntar sig det värsta.

• Lady1986
    Lee*** skrev 2019-10-18 16:52:41 följande:

Vad jobbigt! Jag tror hon sa det igen för att lugna dig alltså att den enda embroyt ser bra ut. Så jobbigt, kommer bli en lång väntan till i morgon bitti. Håller alla tummar att den delas sig bra.

Ja hon sa att minst ett såg bra ut och att de har ett par till att följa upp. Så ja, det blir en lång väntan till imorn. Jag förväntar ju mig nästan att de ska ringa eftersom jag är van vid det. Och nu förväntar jag mig det ännu mer än innan. Usch, vad jobbigt det här är. Tror det här får bli vår sista ivf, det är för jobbigt.
  • Lady1986
    Lee*** skrev 2019-10-18 16:52:41 följande:

Vad jobbigt! Jag tror hon sa det igen för att lugna dig alltså att den enda embroyt ser bra ut. Så jobbigt, kommer bli en lång väntan till i morgon bitti. Håller alla tummar att den delas sig bra.

Ja hon sa att minst ett såg bra ut och att de har ett par till att följa upp. Så ja, det blir en lång väntan till imorn. Jag förväntar ju mig nästan att de ska ringa eftersom jag är van vid det. Och nu förväntar jag mig det ännu mer än innan. Usch, vad jobbigt det här är. Tror det här får bli vår sista ivf, det är för jobbigt.
  • Lady1986

Vi fick tillbaka ett embryo som "stack ut lite" från de andra fem. Det hade nio celler och såg fint ut. Men jag har för mig att de ska utveckla celler parvis för att vara optimala? Min son hade åtta celler. Men aja... nu ruvar jag iaf :) De andra fem ska odlas till måndag.

• Lady1986
    Lee*** skrev 2019-10-19 21:55:39 följande:

Skönt att ni fick tillbaka ett. Ja, embryon skall helst utvecklad parvis, glömde fråga hur mina såg ut, var så inställd på att inte få ngn tillbaka så jag var så glad.

Har läst många som lyckas med ojämna celler, den bästa miljön är ju trots allt livmodern.

Nu är det en lång o seg väntan

Varken du eller jag hade fått något tillbaka om det inte fanns chans :) Så vi håller tummarna!
  • Lady1986
    Lee*** skrev 2019-10-22 08:43:24 följande:

Ja, så är det nog. Vår son blev till på 2 dagars embroy. Hade lite symtom i början men tror det var litunes mkt nu har jag inte känt något alls på någon vecka förutom en mensliknande känsla som går över. Inne på rd 11 idag. När har du testdag. Jag har 18 dagar efter ägguttaget och inte 18 dagar efter insättning so. Jag trodde först. Så jag skall testa till helgen om inte mensen kommer i dagarna vill säga...

Vi har köpt 3 pack och det var bra annars vet jag inte ens om jag hade velat fortsätta.

Hur mår du?

Jag kommer inte ihåg när jag fick gravsymptom med sonen. Kommer bara ihåg att jag hade ömma bröst sedan äggplocket och lite molvärk vid testdag, men att jag var så inställd på att det bara var lutinus.

Jag har testdag 18 dagar efter insättning, men det är mitt på veckan så kommer säkert att tjuvtesta under helgen där i början på november :) Jag mår väl helt ok. Men jag är jättenervös! Som det känns nu så blir det ingen mer ivf om inte det tar sig nu. Själva behandlingen skulle jag kunna göra om, men det är såå påfrestande psykiskt :( Känns läskigt att tänka att det kanske inte går vägen, då blir det inga syskon.
Svar på tråden Syskonförsök IVF 2019