BF MAJ 2020
Hej,
Ni vågar jag mig på att skriva här också, gjorde idag ett lyckat kub! Nummer tre väntar vi ??
Någon som vill ge sig på nubb teorin på mina två bilder? ????
Hej,
Ni vågar jag mig på att skriva här också, gjorde idag ett lyckat kub! Nummer tre väntar vi ??
Hej,
Jag skrev igår att jag skulle avslöja för pappa genom ett hintande fars dags-kort. Han fattade inte! Fick bokstavera ut tydligt att vi var gravida innan det gick in. Så lite antiklimax
Jag undrar i övrigt om jag kanske börjat känna bäbisen. Är osäker, men känner nåt långt ner ibland som inte är gas.
Haha ajdå! Men men. Budskapet gick ju fram till slut :) jag tror också jag börjat känna min bebis. Det är nåt varje dag faktiskt. Det rör sig lite okontrollerat ibland i de mesta regionerna av magen, och ibland fladdrar det. Svårt att beskriva men jag tror nästan att det är bebisen. Är ju snart i vecka 17 så mer spektakulära saker har väl hänt gissar jag :)
Hej igen efter ett tag :)
Är nu i vecka 14, avklarat kub (låg risk) och nipt! Allt såg bra ut.
Fick göra 2 ulj inom 2v, kul att se en liten bebis som rör på sig! Fattar fortfarande inte att den är min Fick datumet också -- 17 maj
Har inte än kollat på kön i resultat, väntar tills min man kommer hem så att vi kan få göra det tillsammans
Fick någon råd att börja med järn tabletter? Min BM skrivit till mig att jag ska börja med 100mg 2-3 dagar i veckan....
Har fortfarande inga speciella symtomer, forutom förstoppning nu pga järntabletter.
Fortfarande känns inte som att jag är gravid.
En till fråga:
När tänker ni berätta till chefen på jobbet? Och hur? Är det okej att skicka mejl?
Känner igen det där med infektioner hela tiden. Fick sjukanmäla mig två gånger med bara en veckas mellanrum, kändes sådär...
+1 här nu. Kom hem från jobbet idag pga förkylning, eller pga jag tappade rösten annars blir jag aldrig sjuk.
Har ni märkt att det finns ingenting man får använda vid förkylning nar man är gravid?? inte ens nässpray, all te har hibiskus eller ingefära i, alla halstabletter måste man kolla 10 ggr om det är något i man får ta eller inte.....
Har någon något att rekommendera förutom koksalt?
Som gravid får man väl visst äta ingefära?! Min BM rekommenderade mig att prova ingefärskapslar mot illamåendet.
Det är kul tycker jag, att alla i tråden rimligtvis är i andra trimestern nu och att det börjar kännas mer "på riktigt". =)
27/4 - Daphodil
29/4 - viljaa
1/5 - Heilena
3/5 - Lillfina
14/5 - LinneaWookie
22/5 - Andreaaaa
24/5 - Charlieellerså
25/5 - m94