Inlägg från: Anonym (Motivation) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Motivation)

Börja röka?! Hjälp!

Anonym (Jag också) skrev 2020-01-14 23:40:01 följande:

Håller med om att det är svårt att välja men tvingas jag välja bara en så är det nog morgonciggen ändå. Vuxenmysciggen (underbart uttryck) är ju också något speciellt och jag tycker inte att en måltid blir komplett förrän jag fått röka efter maten.

Får mig att tänka på att ett glas rött inte alls skulle vara samma njutning om jag inte tog en cigg eller två till
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Jag också) skrev 2020-01-24 21:50:36 följande:

Nej, när jag festar och dricker alkohol så röker jag betydligt mycket mer än i vardagen. För mig hör det alltid ihop.

Vid närmare eftertanke så är det inte jätte många tillfällen som man inte gillar att ta en cigg. Hahaha
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Jag också) skrev 2020-02-12 16:57:40 följande:

Sant! Det visste man inte innan man började röka... :)

Men måste erkänna att jag är impad över att du har klarat att ligga på ganska få cigg per dag!
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Jag också) skrev 2020-02-12 20:38:33 följande:

Ja och det är mycket tack vare att jag inte kan/får röka under dagarna förutom när jag har lunchrast. Röker mer på helgerna, men någon riktig storrökare blir jag nog aldrig. Du som röker mycket, går du alltid ut och röker?

Jag hade blivit galen om jag bara skulle röka vid lunch..

Jo men det gör jag oftast även om det händer att jag fuskar under fläkten och i bilen ibland.

Hur gör du?
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2020-02-13 22:07:04 följande:

Hos oss är det tvärtom. Jag har rökt sen högstadiet och är 25 nu. Förra sommaren träffade jag en kille som är ett år äldre. Han snusade när vi träffades och hade aldrig rökt mer än feströkt nångång. Han började ta nån cigg ibland med mig när vi festade och precis som du beskriver blev det sen nån cigg i vardagen med mig. Det blev fler och fler och när han började ta en morgoncigg med mig var han liksom där. Det låter väl rätt skumt men jag tycker det är skönt att vi röker båda två, det blir liksom ingen irritation pga rökningen. Han tränar mycket och spelar fotboll på hyfsad nivå (div 3).

Jag förstår dig till fullo nu är ju jag singel men den dag jag träffar någon så hade det varit himla skönt om han rökte med!
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2020-03-02 23:58:27 följande:

Nu har det gått ytterligare ett par månader och jag tycker inte att det är någon skillnad på konditionen, åtminstone inte som jag märker av. Jag undviker också att röka direkt före träning.

I övrigt är jag rejält fast. Har t.o.m. berättat för mina föräldrar nu annars känns det nästan uteslutet att kunna träffa dom. Hur går det för er andra i tråden?

Va skönt att du har berättat för dom! Jag tyckte det va väldigt skönt när jag gjorde det.

Här röks det fortfarande med ett leende på läpparna om man får säga så. Röker ca 1,5 pak om dagen.

Hur mkt röker du nu?
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2020-03-03 18:54:09 följande:

Det beror väldigt mycket på vad jag gör och vilka jag hänger med, allt mellan 10 och 20 om dagen. Däremot har jag insett att det kostar mycket, jag är ju trots allt student...

Ja usch men smakar det så kostar det brukar man ju säga
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2020-04-10 16:48:20 följande:

Har kommit hem till mina föräldrar idag för att fira påsk. Kändes oerhört skämmigt när jag gick ut och tog min första cigg efter att jag kom hem. Mina föräldrar är verkligen såna hälsomänniskor och jag har ju varit detsamma. Det har aldrig funnits på kartan att någon i vår familj skulle börja röka och nu står jag här och skäms. Samtidigt glad att jag berättat, så sjukt röksugen jag var förra gången jag hälsade på hemma vill jag inte vara någon mer gång. Glad Påsk till er andra i tråden!

Hoppas att du med har haft en bra påsk och att du inte har behövt skämmas allt för mycket när du har rökt. Men hur går det för dig med antalet cigg per dag?
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2020-04-13 17:55:22 följande:

Påsken var jättebra och det var väldigt skönt att kunna röka även om jag kände skamkänslor. Försökte röka så lite som möjligt. Mammas förvåning var nog som störst när jag gick ut och rökte direkt när jag vaknade, innan jag ätit frukost.

Det varierar ganska mycket hur mycket jag röker beroende på vad jag gör. Gissar att snittet ligger på ungefär 15 per dag, men jag försöker hålla ner konsumtionen även om det är lättare sagt än gjort.

Okej va härligt. Trivs du annars med att röka? Tränar du fortfarande mkt?
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2020-05-07 21:30:27 följande:

Googlade lite och såg också att det är så :( Jag får vänja mig vid vanliga cigg och försöka hitta några favoriter.

Jag började med mentol gick över till marlboro Gold o har slutligen landat i att röka John Silver som jag nu tycker är en klass helt för sig
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!