Börja röka?! Hjälp!
Skönt att det finns fler än mig.
Jag fick för mig att testa på en af för ca ett år sedan och gillade det. Fortsatte en efter det att fråga efter cigg när jag drack. Men efter en tid kände jag att jag inte kan springa runt o tigga cigg så fort jag gick ut så jag köpte mig ett alldeles eget paket (rökte upp hela paketet samma kvälll). Så gången efter så köpte jah två paket och rökte 1,5 paket.
När jag dagen efter vaknar på förmiddagen så kunde jag bara inte låta bli o ta en cigg till kaffet.
Vips så rökte jag nu 5 cigg om dagen. Inte för att jag kände mig beroende utan för att det fick mig att slappna av.
Fortsatte så i kanske 6 mån och älskade att ha cigg att längta efter. Men kände att jag va i lite utav ett vägskäl. Jag skulle kunna sluta utan problem men fortsatte jag så skulle jag säkerligen röka ännu mer o få svårare att sluta.
Jag slutade, rökte inte en cigg på över en månad gick jätte bra men saknade stunden för mig själv ciggen JÄTTE mycket.
En kväll va en vän över hos mig o delade på lite vin. Hon gick ut och rökte tre gånger, den fjärde följde jag med och tog en cigg jag med.
Efter den kvällen bestämde jag mig för att jag gillar cigg för mycket för att inte unna mig att röka.
Röker idag 10-15 om dagen och älskar det! Visst har det känts lite konstig att som 30+ börja röka. Men att ha den där belönings ciggen och se fram emot eller allt det sociala i olika sammanhang den skapar är inget jag vill vara utan.