Inlägg från: Anonym (Motivation) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Motivation)

Börja röka?! Hjälp!

Mackan1978 skrev 2019-12-15 00:17:14 följande:

Okej.

Känner du dig ibland sexig när du röker?

Asså va är det för fråga....
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Confused) skrev 2019-12-16 17:27:48 följande:

Mitt råd är att verkligen tänka igenom situationen nu innan du blivit beroende! Fortsätter du kommer du förr eller senare märka att beroendet har kickat in och då blir det väldigt lätt så att du fortsätter även om det inte var meningen från början.

Jag rökte länge 3-4 cigg om dagen, lite mer vid fest eller andra speciella tillfällen. Var förvånad över att jag inte kände av något beroende och jag hade inga problem med att hålla upp någon dag då och då när jag inte kände för att röka. Började nästan tro att jag kunna hålla mig på den nivån utan att bli rökare på riktigt. Men var nyligen på semester i två veckor och då rökte jag nästan ett paket om dagen. Efter det har jag tyvärr varit helt fast, märkte direkt på flyget hem att det var jobbigt att vara utan ciggen. För mig är det ingen stor grej, jag trivs ganska bra med att röka. Har alltid varit lite av den duktiga flickan som gjort allt rätt så njuter av att få vara lite rebellisk nu. 

Får väl hälsa dig välkommen till klubben.

Röker du ett paket om dagen?
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Jag också) skrev 2019-12-16 19:01:35 följande:

Måste säga att det faktiskt känns ganska skönt att vi är några stycken som har gjort liknande resor. Det blir ju oftast en massa negativt kring rökning (kanske med all rätt?) och då tycker jag det är skönt att möta förståelse från andra som är i liknande läge som jag också varit/är i.

Ja jag tycker det är jätte kul o lite små komiskt att vi inte verkar vara helt olika i övrigt heller.
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Confused) skrev 2019-12-16 20:39:12 följande:

Tack antar jag 

Nä, runt ett halvt paket om dagen för det mesta.

Okej rätt skapligt åndå. Jag klarar mig knappt på ett paket om dagen numera.
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Confused) skrev 2019-12-16 20:50:10 följande:

Det har varit blandade reaktioner för mig. Några vänner har varit ganska fördömande men ett par stycken har mer skrattat lite åt det och tyckt jag är lite knäpp men ändå haft förståelse. 

Tycker att det jobbigaste har varit kollegerna. Att helt plötsligt börja röka på rasterna som 30-åring är tydligen inte helt socialt accepterat. 

Mina föräldrar har jag inte vågat berätta för än.. hur har ni andra gjort? 

Överlag ganska bra. Min pappa är väl den som är minst glad. Mina mamma och jag röker tillsammans numera vilket va väldigt konstigt i början men väldigt mysigt nu.
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Jag också) skrev 2019-12-19 21:53:29 följande:

Då har du bra möjligheter att röka under dagarna. Jag skulle garanterat röka mer om vi inte hade rökfri arbetstid på jobbet. Hur var det för er när ni började, hittade ert cigarettmärke direkt eller provade ni er fram?

Ja jag jobbar till stor del hemifrån så är ganska lätt att ta ett bloss när man blir sugen.

Jag röker röda Prince. Har testat lite olika men gillar helt klart Prince bäst. Vad röker du?
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2019-12-28 19:30:19 följande:

Trodde jag var ganska ensam om att vara en sportig tjej som börjat röka som vuxen och så hittar jag den här tråden då jag googlar på ämnet.

Jag är 26 år och har en bakgrund som idrottare på nästan-elit-nivå. I höstas började jag plugga på universitet och hamnade i en ny stad. Där blev jag snabbt kompis med tre andra tjejer som jag pluggar med varav en röker och en annan feströker. Under en utekväll testar jag att röka och det är de första blossen jag tar i mitt liv. Innan kvällen är över har jag rökt några cigaretter och jag tycker det känns både mysigt och spännande. Det blir fler pubkvällar och mer feströkande. I skolan hänger jag med min kompis ut när hon ska röka och det dröjer inte länge förrän jag även testar att ta någon cigg även nykter. Så fortsätter det och snart köper jag egna cigg och röker lite varje dag. Nu känner jag mig fast och det värsta är att jag gillar det som avkoppling i olika sammanhang. Har precis varit hemma hos mina föräldrar över jul och inte vågat berätta. Kunde inte röka på hela helgen och tänkte på nästa tillfälle att röka hela tiden. Var allmänt irriterad vilket också kommenterades. Jag skyllde på att jag kände mig stressad av pluggandet. Första ciggen när jag åkt hemifrån smakade ljuvligt....

Tänk att vi är flera i samma läge. Just nu vill jag faktiskt fortsätta att röka ett tag men på sikt måste jag självklart sluta.

Då får jag hälsa dig välkommen i ?klubben? med. Kul att vi är ett gäng! Själv tyckte jag det va ganska skönt när jag insåg att jag faktiskt ville röka och la tankarna på att sluta på is.
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2020-01-09 23:09:43 följande:

En fråga till er andra som skrivit i tråden och börjat röka trots att ni beskriver er som aktiva osv. Märker ni av er rökning ännu vad gäller konditionen och träningen? Jag är ju väldigt vältränad sedan tidigare och tränar fortfarande relativt mycket, även kondition och uthållighet. Jag har ännu inte märkt någon egentlig skillnad men fattar så klart att rökningen på sikt försämrar kondisen. Sen spelar väl naturligtvis antalet cigg in.

Jag har inte märkt av något än. Röker 1,5 paket om dagen. Jag gymmar 3 dagar i veckan. Bland dom bästa ciggen när man gymmat klart o ska gå till bilen.
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Jag också) skrev 2020-01-14 16:53:57 följande:

Din konsumtion har ökat rejält. Jag är alldeles för präktig för att tända en cigg direkt utanför gymmet så i mitt fall får rökningen vänta en stund efter träning...

Jo den har väl det men trivs med det. Jag är extremt röksugen efter ett gympass så jag vill inte gärna vänta mer än nödvändigt
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Jag också) skrev 2020-01-14 22:55:16 följande:

Jag förstår dig verkligen. Särskilt när jag inte rökt på ett par timmar Innan träningen så är jag galet röksugen efter att jag tränat. Vilken är dagens absolut bästa/godaste cigg för dig annars?

Inte lätt o välja en så säger första ciggen för dagen är delad etta med efter vuxenmys ciggen.

Vad har du för favorit
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!