Inlägg från: Anonym (Jag också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag också)

Börja röka?! Hjälp!

Anonym (Motivation) skrev 2020-02-11 22:42:25 följande:

Vid närmare eftertanke så är det inte jätte många tillfällen som man inte gillar att ta en cigg. Hahaha

Sant! Det visste man inte innan man började röka... :)
  • Anonym (Jag också)
    Anonym (Motivation) skrev 2020-02-12 17:04:40 följande:

Men måste erkänna att jag är impad över att du har klarat att ligga på ganska få cigg per dag!

Ja och det är mycket tack vare att jag inte kan/får röka under dagarna förutom när jag har lunchrast. Röker mer på helgerna, men någon riktig storrökare blir jag nog aldrig. Du som röker mycket, går du alltid ut och röker?
  • Anonym (Jag också)
    Anonym (Motivation) skrev 2020-02-12 22:19:51 följande:

Jag hade blivit galen om jag bara skulle röka vid lunch..

Jo men det gör jag oftast även om det händer att jag fuskar under fläkten och i bilen ibland.

Hur gör du?

Ja, den sista timmen innan lunch och innan jobbslut är inte att leka med. Vi röker aldrig inne, men fuskar i bilen ibland men då alltid med nervevad ruta.
  • Anonym (Jag också)
    Anonym (Motivation) skrev 2020-02-16 21:57:49 följande:

Jag förstår dig till fullo nu är ju jag singel men den dag jag träffar någon så hade det varit himla skönt om han rökte med!

Sant! Hos oss har det aldrig varit något problem då min nuvarande sambo indirekt var orsaken till att jag började. Sambon slutade och höll uppe några månader men var inte på något sätt fördömande att jag fortsatte röka. Han föll dit igen så nu röker vi ju båda.
  • Anonym (Jag också)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2020-03-03 18:54:09 följande:

Det beror väldigt mycket på vad jag gör och vilka jag hänger med, allt mellan 10 och 20 om dagen. Däremot har jag insett att det kostar mycket, jag är ju trots allt student...

Ja, galet dyrt men det kanske är rätt. Jag och sambon åkte på Ålandskryssning för en dryg vecka sen och vi köpte på oss ett par limpor var. Drygt 40 kr/pkt är lite skillnad mot vad det kostar hemma. Det är ett tips till dig ifall du känner nån som åker på kryssning så kanske den personen kan köpa cigg åt dig.
  • Anonym (Jag också)
    Anonym (Blev rökare) skrev 2020-03-15 08:16:46 följande:

Jag var 25, träffade en kille, jag var i samma sits rökte inte, klart jag rökt lite då o då innan men inte spec. mycket.

Började med att jag rökte lite tillsammans med honom, sedan blev det mer om mer, han gillade det, så jag fortsatte.

Idag är jag rökare fullt ut, och älskar det.

Din historia stämmer verkligen med den som många av oss skrivit om i tråden. Är det längesen som du började röka? Hänger du fortfarande med samma kille? Hur har din omgivning reagerat? Även om vi är ett gäng här med liknande erfarenheter så är det knappast jättevanligt att börja röka i vuxen ålder.
  • Anonym (Jag också)
    Anonym (Blev rökare) skrev 2020-03-15 22:35:25 följande:

Ja tror man har det lite latent i sig, man känner suget, men man vill vara nyttig, inte börja, och så kommer ?anledningen? som man tar som argument att börja pga.

Ja vi lever fortfarande ihop, varit ihop i 7 år nu.

Vänner sa inget, har feströkt lite, mamma sa inget, bytt jobb 2 ggr, så de märkte inte skillnaden. Bytt stad oxå, så då får man nya vänner, så har sluppit massa moralpredikan som tur är.

Jag röker fortfarande och trivs jättebra med det, har inga planer på att sluta.

Ny kille, nytt liv, nya vänner kommer in, man blir som sin omgivning, nu är det ju inte nytt längre, men bytte livsstil litegrann med nya killen, hus, stad mm.

Jag känner mig friare och får vara den jag vill vara och har ingen svartsjuk kille som förbjuder massa saker, vilka vänner jag ska ha, kläder, rökning, och hur jag vill leva mitt liv.

Det låter ju underbart så som du beskriver att ditt liv utvecklats. Härligt!

Jag tror du har en poäng i att det kan finnas ett sug som ligger latent. Rent rationellt vet jag ju att det är farligt på sikt att röka, men jag känner som du. Jag tycker om att vara rökare och funderar ibland på hur det kunde dröja så länge i livet innan det slumpade sig så att jag började.
  • Anonym (Jag också)
    Anonym (Blev rökare) skrev 2020-03-30 08:01:24 följande:

Ja det har verkligen blivit bra.

Det är som du säger, tycker om att vara rökare, jag trivs jättebra med det, vad röker du för sort?

Jag röker röda Marlboro. Du då?
  • Anonym (Jag också)

Beror lite på... på vardagarna mindre eftersom vi har s.k. rökfri arbetstid och då kan jag bara röka på lunchrasten. Mer när jag är ledig. Blir väl 10-12 på vardagar och 15-18 när jag inte jobbar.

Du?

• Anonym (Jag också)
    Anonym (Blev rökare) skrev 2020-04-10 10:43:26 följande:

Det ligger på runt ett paket om dagen, varierar också med jobb osv.

Sitter jag i bilen blir det mera, där kedjeröker jag känns det som ????

Nu på sommaren ökar det ju också..

Jag röker inte inomhus och ogillar kyla så jag går ut mindre då.

Nej, att röka inomhus går bort för mig också. Det inkluderar bilen, skulle aldrig tänka mig att låta röklukten sätta sig i den.
  • Anonym (Jag också)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2020-07-10 13:40:59 följande:

Jag vet inte om ni andra i tråden hamnar i såna situationer, men jag har ett sommarjobb som gör att jag inte kan/får röka under hela arbetspasset (7-9 timmar). Vad är ert bästa subsitut för att dämpa suget av nikotin? Jag har testat nikotinersättningsmedel i form av sugtabletter och nikotintuggummi, men tycker inte det hjälper särskilt mycket. Snus kanske?

Som jag skrivit tidigare i tråden har vi s.k. rökfri arbetstid där jag jobbar. Jag får röka på min lunchrast så jag måste avstå ca 4 timmar på både fm och em. Det har blivit en vana som funkar för mig även om röksuget sätter in rejält ett par gånger på både fm och em. Då brukar jag tugga vanligt tuggummi och vetskapen om att jag ?snart? får ta en cigg blir ändå lugnande. Under lunchen röker jag alltid minst två cigg, ibland tre. 7-9 timmar låter tufft, vad jobbar du med?
  • Anonym (Jag också)
    Anonym (Motivation) skrev 2020-07-17 18:40:03 följande:

Ett sånt typ av jobb hade jag aldrig orkat med i längden

För att inte kunna röka menar du? När det infördes var jag inte rökare så på något sätt visste jag ju vad som väntade när jag började röka på ?heltid?. Men att fixa 7-9 timmar... ojojoj!
  • Anonym (Jag också)
    Anonym (Röker ibland) skrev 2020-10-06 20:20:23 följande:

Jo, men den sista månaden har jag rökt varje dag även när jag inte varit med min kille så jag antar att jag inte borde vara så kaxig :)

Ja, det är lurigt det där. Ganska länge kan det funka att avstå, det fysiska beroendet finns inte där. Men rätt som det är märkte åtminstone jag att jag blev röksugen och irriterad i situationer jag aldrig blivit det tidigare. Minns fortfarande när jag köpte cigg första gången i en vardagssituation och sedan dess har jag rökt, bara med några kortkorta uppehåll.
  • Anonym (Jag också)

Hur har det gått för er andra som skrivit i tråden och berättat om att ni börjat? Har ni fortsatt eller har ni lyckats sluta?

• Anonym (Jag också)

Hur kommer det sig att jag inte ser alla inlägg? Jag ser inte inlägg #211, 214, 215

• Anonym (Jag också)
    Anonym (Motivation) skrev 2020-10-26 15:09:11 följande:

Jag röker o trivs så bra med det att jag har svårt att se mig själv sluta med det.

Har på senare tid börjat dejta en kille som är fd rökare ( än så länge)

Haha... än så länge. Du tror alltså att han börjar igen i ditt sällskap :)
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!