Börja röka?! Hjälp!
Otroligt, men jag började också röka av ungefär samma anledning och våra historier är nästan overkligt lika även om det dröjde ett år innan jag började efter att ha träffat honom. Jag började feströka lite med min rökande kille och sedan blev det oftare och oftare tillsammans med honom även i vardagssituationer. Efter någon månad började jag köpa egna cigg och nu fyra år senare röker jag fortfarande. Är 38 nu och var 34 då. Precis som du, ser jag mig själv som sportig och trots rökningen har jag fortsatt att träna. Ironiskt nog har min sambo (samma kille) slutat röka sen tre månader tillbaka. Vi försökte sluta tillsammans, men jag föll dit igen efter ett par veckor medan han övergått till snus. Precis som du tyckte jag också ganska snart att det var gott och faktum är att jag inte har någon större motivation att sluta. Jag röker inte jättemycket, kanske 6-7 cigg/dag men dessa cigg tycker jag att jag är värd. Så knasigt kan det bli...,
Rådet till dig är självklart att försöka lägga ner innan du fått ett fysiskt beroende, men var inte för hård mot dig själv om du inte fixar det.