• Anonym (Confused)

Börja röka?! Hjälp!

Jag har hamnat i ett dilemma och känner att jag måste skriva av mig och få höra era tankar om situationen!

Har träffat en kille dom senaste 3-4 månaderna som jag verkligen tycker om och jag vet att han även tycker om mig väldigt mycket. Problemet är att han röker vilket ingen av mina tidigare partners gjort och jag har själv aldrig heller varit någon rökare. Men av någon konstig anledning har jag börjat röka så smått nu när jag är med honom. Det började med någon cigg när vi var ute och festade en gång och efter det har jag fortsatt feströka med honom. Sen blev det så att jag började hänga med honom ut för att röka efter att vi haft sex och det har jag också bara fortsatt med. Nu dom senaste veckorna har jag till och med tagit ett par cigg med honom utan anledning en helt vanlig vardagskväll. 
    Jag har alltid varit den där sportiga tjejen som tränat mycket, ätit nyttigt och levt hälsosamt. Är 30 år och har nästan aldrig rökt en enda cigg innan jag träffade honom och trodde aldrig att jag skulle börja röka. Är inte beroende men har gått från att tycka det är ganska äckligt till att verkligen uppskatta ciggen. Det sjukaste av allt är att jag faktiskt trivs ganska bra med det här och gillar känslan av att röka. Fattar ju såklart hur dumt det är att röka men ändå gillar jag det och dras till det på något sätt!? 

Vad ska jag göra? Är jag superkorkad eller kan jag få unna mig den här lasten? Finns det någon mer som har börjat röka på grund av att er partner röker? Hur lång tid tar det innan man blir beroende på riktigt? Hjälp mig!

• Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2020-07-21 22:59:03 följande:

Hahaha... Finns inte på kartan!

Känner mig nästan bedräglig ibland som är ansiktet utåt i en gensomsund verksamhet, men som är inbiten rökare när jag inte jobbar....

Hahaha jag brukar stå och blossa utanför mitt gym efteråt är ju ultimata belöningen
  • Anonym (Fyu)

Ja, superkorkad faktiskt! Nästan lite pinsamt när man är 30 år och aldrig rökt innan?

• Anonym (Blev rökare)
    Anonym (Motivation) skrev 2020-07-21 23:19:04 följande:

Hahaha jag brukar stå och blossa utanför mitt gym efteråt är ju ultimata belöningen

Jag gör detsamma, det är absolut den ultimata belöningen och få sin cigg efter träningen.

Har kommit på mig själv när jag ser unga som röker.

Brukar säga till mig själv ?det finns hopp för kommande generationen?.

Rökningen är och förblir min favoritsysselsättning.
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Blev rökare) skrev 2020-07-25 09:48:59 följande:

Jag gör detsamma, det är absolut den ultimata belöningen och få sin cigg efter träningen.

Haha eller hur! Nått måste man ju få unna sig
  • Anonym
    Anonym skrev 2020-05-19 16:59:03 följande:
    Du hoppas att fler blir rökare? * kliar mig i huvudet. Är du lågbegåvad?

Svar: Ja

• Anonym (Hur?)

Ja det klart, äldre rökare är ju ett utdöende släkte.????
  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2020-07-18 11:56:21 följande:

Det funkar ganska bra och jag tycker att det dämpar det fysiska nikotinsuget även om saknaden efter ciggen är stor. Tycker det är gott även om det svider lite under läppen

Jag älskar verkligen att snusa. Så gott och en oerhört skön känsla att ha en prilla under läppen. Det gör att jag röker mindre, men jag varken vill eller kan släppa ciggen helt.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2020-08-20 21:23:10 följande:

Jag älskar verkligen att snusa. Så gott och en oerhört skön känsla att ha en prilla under läppen. Det gör att jag röker mindre, men jag varken vill eller kan släppa ciggen helt.

Det låter härligt!

Roligt att du trivs med ciggen!

Gillat du starka cigaretter?
  • Anonym (Röker ibland)

Jag har gjort samma resa som ts och många som skrivit tråden. Är 27 år och hade bara feströkt Ibland innan jag träffade min nuvarande kille för ungefär ett år sen. Han röker och jag började röka med honom ganska kort efter att vi träffades. Det började väl helt enkelt med att jag ville vara med honom så mycket som möjligt och hängde med honom ut och rökte i olika situationer. Vi bor inte ihop, t o m i olika städer men hyfsat nära. Det märkliga är att jag inte röker särskilt mycket när jag inte är med honom. Jag kan t o m hoppa över att röka under flera dagar när vi inte ses. Men jag ser mig själv som rökare och vet inte om jag skulle fixa att sluta helt. Tillsammans med honom röker jag däremot ganska mycket.

• Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (Röker ibland) skrev 2020-09-16 23:14:43 följande:

Jag har gjort samma resa som ts och många som skrivit tråden. Är 27 år och hade bara feströkt Ibland innan jag träffade min nuvarande kille för ungefär ett år sen. Han röker och jag började röka med honom ganska kort efter att vi träffades. Det började väl helt enkelt med att jag ville vara med honom så mycket som möjligt och hängde med honom ut och rökte i olika situationer. Vi bor inte ihop, t o m i olika städer men hyfsat nära. Det märkliga är att jag inte röker särskilt mycket när jag inte är med honom. Jag kan t o m hoppa över att röka under flera dagar när vi inte ses. Men jag ser mig själv som rökare och vet inte om jag skulle fixa att sluta helt. Tillsammans med honom röker jag däremot ganska mycket.

Imponerande att du kan avstå flera dagar trots att du har möjlighet att röka och att du ser dig själv som rökare. Det skulle jag aldrig fixa.
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!