• Anonym (Confused)

Börja röka?! Hjälp!

Jag har hamnat i ett dilemma och känner att jag måste skriva av mig och få höra era tankar om situationen!

Har träffat en kille dom senaste 3-4 månaderna som jag verkligen tycker om och jag vet att han även tycker om mig väldigt mycket. Problemet är att han röker vilket ingen av mina tidigare partners gjort och jag har själv aldrig heller varit någon rökare. Men av någon konstig anledning har jag börjat röka så smått nu när jag är med honom. Det började med någon cigg när vi var ute och festade en gång och efter det har jag fortsatt feströka med honom. Sen blev det så att jag började hänga med honom ut för att röka efter att vi haft sex och det har jag också bara fortsatt med. Nu dom senaste veckorna har jag till och med tagit ett par cigg med honom utan anledning en helt vanlig vardagskväll. 
    Jag har alltid varit den där sportiga tjejen som tränat mycket, ätit nyttigt och levt hälsosamt. Är 30 år och har nästan aldrig rökt en enda cigg innan jag träffade honom och trodde aldrig att jag skulle börja röka. Är inte beroende men har gått från att tycka det är ganska äckligt till att verkligen uppskatta ciggen. Det sjukaste av allt är att jag faktiskt trivs ganska bra med det här och gillar känslan av att röka. Fattar ju såklart hur dumt det är att röka men ändå gillar jag det och dras till det på något sätt!? 

Vad ska jag göra? Är jag superkorkad eller kan jag få unna mig den här lasten? Finns det någon mer som har börjat röka på grund av att er partner röker? Hur lång tid tar det innan man blir beroende på riktigt? Hjälp mig!

• Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!
  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (betraktare) skrev 2024-06-01 18:25:24 följande:

Har varit lite utbildningar på jobbet så faktiskt en del plugg här också. Ledigheten känns välbehövlig den här gången.

Hur har helgen börjat? Har du match igen?

Det har varit en lugn helg. Hängt med mina vänner och vi har tillbringat mycket tid ute i solen. Tränat på egen hand i fredags, idag och ska träna imorgon. Ingen match i helgen, men på onsdag.
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-06-02 01:11:23 följande:
    Det har varit en lugn helg. Hängt med mina vänner och vi har tillbringat mycket tid ute i solen. Tränat på egen hand i fredags, idag och ska träna imorgon. Ingen match i helgen, men på onsdag.

Jag har haft mycket att göra även denna vecka. Nåja, tre dagar ledigt nu, känns välbehövligt. Själv då, planer för helgen?

Är rökningen "trevligare"/lättare att hantera under sommarhalvåret när det i regel är lite skönare att vara utomhus?

Anonym (betraktare) skrev 2024-06-07 15:32:27 följande:

Jag har haft mycket att göra även denna vecka. Nåja, tre dagar ledigt nu, känns välbehövligt. Själv då, planer för helgen?

Är rökningen "trevligare"/lättare att hantera under sommarhalvåret när det i regel är lite skönare att vara utomhus?

Hej 😊
    Har haft match idag. Vinst både idag och i onsdags. Skadade mig dock idag. Trampade snett och fick en ganska rejäl stukning i fotleden. Ska nog vara bra igen. Imorgon jobbar jag och planerar att träna efteråt. Får välja övningar där foten inte behöver användas.

Ja, mycket smidigare att vara rökare på sommaren. Det är ingen höjdare att gå ut i smällkalla vintern. Å andra sidan gör det att man röker lite mer. Jag har aldrig fått uppleva att man får röka på uteserveringar här i Sverige, blev förbjudet nåt år Innan jag började. Det hade varit nice och jag har ju upplevt det utomlands. En cigg till en öl, drink eller kaffe är något jag verkligen gillar.

Usch! Pratar bara om mig själv? hur har din helg varit?

Förresten? vad tror du det värsta är att råka ut för som rökare?
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-06-09 00:06:59 följande:
    Förresten? vad tror du det värsta är att råka ut för som rökare?
    Helgen har varit väldigt bra så långt! Har varit med mitt gamla kompisgäng som inte ses alltför ofta nuförtiden och det har varit riktigt kul! 

Svårt att veta, men kan tänka mig att en situation där du inte kan röka på väldigt länge kan vara jobbig, t.ex en lång flygresa. Sen kan säkert vissa ickerökare vara ganska otrevliga ibland, även om jag vet att du är väldigt hänsynsfull. 

Det känns verkligen som att vi är vänner "på riktigt" förresten! 😁
    Anonym (betraktare) skrev 2024-06-09 00:50:20 följande:
    Helgen har varit väldigt bra så långt! Har varit med mitt gamla kompisgäng som inte ses alltför ofta nuförtiden och det har varit riktigt kul! 

Svårt att veta, men kan tänka mig att en situation där du inte kan röka på väldigt länge kan vara jobbig, t.ex en lång flygresa. Sen kan säkert vissa ickerökare vara ganska otrevliga ibland, även om jag vet att du är väldigt hänsynsfull. 

Det känns verkligen som att vi är vänner "på riktigt" förresten! 😁
    Kul att träffa gamla kompisar.

Ja, det är jobbigt men att som i lördags kväll inse att man har missat att köpa cigg är snäppet värre när klockan passerat midnatt? Nåja, jag överlevde till söndag morgon.

Klart vi är vänner 😊
  • Anonym (.)

Vänner som kan ta allt detta mer privat än att ständigt putta på en... tråd som verkar inspirera till rökning?

@Betraktare Skicka DM till @hejhoppduglade

• Anonym (Fimpen)

Imorgon ska jag sluta röka. Hoppas att abstinensen inte blir allt för svår. Jag snusar ju, så det kanske lindrar lite. Men jag vill sluta snusa också framöver. Glad

Anonym (Fimpen) skrev 2024-06-18 20:54:14 följande:

Imorgon ska jag sluta röka. Hoppas att abstinensen inte blir allt för svår. Jag snusar ju, så det kanske lindrar lite. Men jag vill sluta snusa också framöver.  // Glad

Stort lycka till! Hur länge har du rökt?
  • Anonym (Man41)
    Anonym (Fimpen) skrev 2024-06-18 20:54:14 följande:

Imorgon ska jag sluta röka. Hoppas att abstinensen inte blir allt för svår. Jag snusar ju, så det kanske lindrar lite. Men jag vill sluta snusa också framöver. Glad

Hur har det gått?
  • Anonym (Bler bara så)

är i typ samma läger sygröker 3-5 cigg om dagen har alltid feströket till för ett inna sommar men kan inte sluta nu ska man forsätter med och smyga för det ska vara lätter och sluta när jag vill? Är typ lite pinsamt är snart 30

• Anonym (Fimpen)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-06-18 23:51:43 följande:
    Stort lycka till! Hur länge har du rökt?
    I 25 år, men jag har inte rökt en cigg sen jag slutade. Jag snusar ibland, det är allt.
  • Anonym (Fimpen)
    Anonym (Man41) skrev 2024-08-11 22:56:14 följande:
    Hur har det gått?
    Det har gått bra. Jag har inte rökt någonting sen jag slutade. Jag snusar ibland, men typ en dosa på en vecka, så det är inte så mycket.
  • Anonym (Man41)
    Anonym (Fimpen) skrev 2024-12-05 17:48:27 följande:
    Det har gått bra. Jag har inte rökt någonting sen jag slutade. Jag snusar ibland, men typ en dosa på en vecka, så det är inte så mycket.
    Hur gjorde du för att sluta?
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!