Inlägg från: Anonym (Trodde jag aldrig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trodde jag aldrig)

Börja röka?! Hjälp!

Anonym (Motivation) skrev 2020-04-13 22:15:24 följande:

Okej va härligt. Trivs du annars med att röka? Tränar du fortfarande mkt?

Det är dubbelt. Å ena sidan njuter jag av nästan varje cigarett jag röker och många sociala situationer blir extra mysiga när man tar en cigg tillsammans med andra rökare. Morgonciggen skulle jag inte vilja byta bort...

Å andra sidan är det jobbigt att vara beroende av något. Dessutom skaver det att jag vet att det är dåligt för hälsan och dessutom dyrt. Just nu, där jag är i livet, överväger dock det positiva.

Ja, jag tränar fortfarande mycket.

Är det sant att mentholcigaretter inte får säljas efter den 20 maj? Jag röker menthol och har nästan inte provat något annat under den relativt korta tid jag rökt. Känner mig besviken om detta stämmer...

Anonym (Blev rökare) skrev 2020-05-07 09:27:52 följande:

Ja det stämmer tyvärr, nu röker jag inte mentol men fick reda på detta av en mentolrökande kompis igår, jag tycker synd om henne.

Vad det gäller sen start som rökare tycker jag att det är larvigt att tro att detta är en sen revolt, det är sen upptäckt av bara.

Alla gillar olika, det är bara så.

Googlade lite och såg också att det är så :( Jag får vänja mig vid vanliga cigg och försöka hitta några favoriter.
    Anonym (Motivation) skrev 2020-05-15 11:33:34 följande:

Jag började med mentol gick över till marlboro Gold o har slutligen landat i att röka John Silver som jag nu tycker är en klass helt för sig

Jag har varit ute ikväll och köpte Marlboro Gold. De smakade bra, åtminstone ikväll när jag drack Hoppas morgonciggen är lika god, då ska jag nog klara mig bra även efter mentolförbudet.

Vad är det du gillar så mycket med John Silver? Aldrig sett någon i min bekantskapskrets röka dessa.
    Anonym (Motivation) skrev 2020-05-17 22:16:21 följande:

Haha va dom lika goda när du nyktrat till? Tycker själv att dom är helt okej men i svagaste laget när man rökt John silver. Dom är riktigt starka o det gillar jag

Jodå! De smakar jättebra även om jag kommer att sakna mentolciggen. Starka cigg är nog inget för mig.

Jag vet inte om ni andra i tråden hamnar i såna situationer, men jag har ett sommarjobb som gör att jag inte kan/får röka under hela arbetspasset (7-9 timmar). Vad är ert bästa subsitut för att dämpa suget av nikotin? Jag har testat nikotinersättningsmedel i form av sugtabletter och nikotintuggummi, men tycker inte det hjälper särskilt mycket. Snus kanske?

Anonym (Motivation) skrev 2020-07-10 15:44:13 följande:

Usch det måste vara 7-9 lååånga timmar.

catch eucalyptus mini hjälpte mig mycket innan jag va helt ?offentlig? med min rökning

Ja, det är lååååååånga och måååååånga timmar :-/

Har inte velat testa snus då jag är lite rädd att bli beroende av det också och det känns som att en nikotinlast räcker :) Men det är nog det bästa alternativet trots allt. Får testa!
    Anonym (Motivation) skrev 2020-07-10 21:42:37 följande:

Hahaha jag blir röksugen på bara tanken att inte kunna röka på så lång tid.

Ja gör det. Jag märke inte av något snus sug alls när jag väl kunde röka och har inte snusar alls sen jag började röka öppet för alla.

Då ska jag testa det imorgon. Ja, stundtals när suget sätter in är jag nästan beredd att säga upp mig Men gissa hur bra den första ciggen efter avslutat jobb smakar? De första 4-5 blossen är himmelriket.
    Anonym (Motivation) skrev 2020-07-10 23:14:49 följande:

Du måste skriva va du tyckte sen.

Hahahaha känns som att den ciggen till och med slår morgonciggen med råga!

Måste säga att du börjar låta som en riktig rökare!

Hann inte köpa innan jobbet i morse men har köpt nu, Catch mini spearmint valde jag. Har första prillan inne nu för att testa känslan. Vi får se om det dämpar en del av röksuget imorgon :) Rapport kommer!
    Anonym (Jag också) skrev 2020-07-12 02:23:18 följande:

Som jag skrivit tidigare i tråden har vi s.k. rökfri arbetstid där jag jobbar. Jag får röka på min lunchrast så jag måste avstå ca 4 timmar på både fm och em. Det har blivit en vana som funkar för mig även om röksuget sätter in rejält ett par gånger på både fm och em. Då brukar jag tugga vanligt tuggummi och vetskapen om att jag ?snart? får ta en cigg blir ändå lugnande. Under lunchen röker jag alltid minst två cigg, ibland tre. 7-9 timmar låter tufft, vad jobbar du med?

Ja, det är tufft :-/ Om det är fullt upp är det ingen fara men när det är lite lugnare så kommer röksuget direkt. Har testat snus nu under veckan och det dämpar det värsta fysiska behovet.

Jag sommarjobbar på ett ganska stort gym, mestadels i receptionen.
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!