Snurre skrev 2019-09-17 14:19:49 följande:
Ah, okej då...har ju en tendes att analysera sönder alla former av test, haha!! Vet inte hur många jag har brutit upp för att kanske kanske förhoppningsvis se ett bättre resultat. ÄL-test är ju för visso lite mer chill än gravtesten men ändå.
Åå men härligt, då var det på Limhamnskliniken? Hur verkade sköterskan och läkaren då? Jo, förstår din tanke med resan och att vänta.. jag är med lite orolig, vi har ju inte startat än men jag och killen har en planerad resa i slutet på november och han har en i mitten på januari, det kan ju vara för jäkla illa tajming om vi kommit å långt.. men men, bara själva slutet blir gott - får man väl tänka. 50 dagar känns klart som en evighet men kanske hinner man landa lite och ladda lite energi? ..kanske.
Nej, har inte gjort men jag tänkte fråga dig om vart du skrev då? Jag har ju lagt till kliniken i mina sidor men när jag går in tycker jag bara att jag ser tidsbokning och registrering av mens osv. Tänkte att jag kanske skulle skriva att vi kan komma med kort varsel vid ev. avbokningar eller nått. Men måste nog vänta på svaret från cellprovet, men det bör komma i veckan.
Du måste snälla uppdatera efter RMC imorgon, hur bemötandet var där och sånt, så nyfiken på att följa dig
Ja ellerhur, jag bröt också mitt CB och såg de två strecken haha.
Ja IVF Nordic, läkaren var superbra lugn och ärlig vilket kändes så skönt. Gav inga svar på sannolikhet eller liknande för att få upp förhoppningarna, det gillade jag.
Sköterskan var ok inget speciellt, gav oss typ broschyrer och så. Det som kändes skönt var att de sa har ni några frågor eller är osäkra så RING, så guidar vi er, ring för minsta lilla osäkerhet, känns tryggt, tror inte RMC säger så haha.
Ja jag tänkte så att jag kan försöka vara lite extra hälsosam nu inför och verkligen försöka bli stark i kroppen så kan fokusera på det och sen har jag resan så det tar bort tankarna lite.
Jag skrev på nedan länk, kolla under e-tjänster och tryck läs mer, så skrev jag till både "Kontakta mig" samt "Provtagning klar, inför behandling assisterad befruktning"
www.1177.se/Skane/hitta-vard/kontaktkort/Reproduktionsmottagning-Malmo/
Då bad jag dem kolla så först vår remiss var mottagen och om de kunde säga när vi fick tid (skrev det typ 3 ggr) tillslut svarade en sköterska att hon bokat in oss.
Ja ska bli spännande på RMC imorgon, jag lovar att meddela direkt :)