RMC Malmö höst 2019
Åh underbart det är ni så värda!
Hur kände du innan plusset hade du några symptom?
Åh underbart det är ni så värda!
Hur kände du innan plusset hade du några symptom?
Hej!
Gick in och hoppades på att hitta en RMC Malmö tråd, så glad att jag gjorde det.
Vi har försökt i snart 4 år, sökt hjälp efter 1 år, men har inte haft rätt att få hjälp förrän jag fyllde 25 nu i augusti. Otroligt påfrestande. Vi lämnade prover i juni, fick tid för en första undersökning i slutet av augusti. Eftersom att jag har endometrios blev jag satt på enanton nu medan vi väntar på de läkarbesök vi ska på innan ivf ska starta.
Igår fick jag hem ett brev där det stod att jag om ca 3 månader kommer få tid till RMC ivf, ni som gått igenom ivf i Malmö, vad innebär detta besöket?
Tack :) Aha, ja vi gick igenom utredningen när vi var där i slutet av augusti. Men antar att vägen efter det blir olika beroende på resultatet av utredningen. Ska ta dessa enanton var 4e vecka 6 gånger för att hamna i kemiskt klimakterie och lugna endometriosen innan ivf startar. Så just nu är det bara att vänta på att få starta för mig.
Men skönt att höra att ni lyckades på första försöket. Grattis!
Behöver hålla modet uppe, tänker att jag måste tro på att det ska fungera för att det ska fungera haha
Nu orkade jag inte vänta längre. har officiell TD på söndag men testade nu i morse, och det var
Tack :D Jaa, den oron kommer sitta i länge känns det som..
Ja samma här plus att man kan ju verkligen bli skengravid så inte lönt.
Ja ändå taggad på att komma igång känns jobbigt med sprutor och allt ovetande men får läsa igenom processen ordentligt innan och typ hoppas på det bästa haha!
Shit ja så nära ju hoppas ni får börja sprutor direkt :)
Åh tack <3 känns tryggare nu!
Jag har alla broschyrer etc och har fått genomgången men det var ju ett tag sen nu haha så har typ glömt!
Men ska läsa lite så löser det sig! Hur många gånger var du tvungen att ?spontan? åka in för ultra ljud?
Är orolig för det med jobb och så :/ men man kan ju säga att man ska till tandläkaren och sen jobba hemma kanske på äggklockan för det är väl enda dagen man ska vara hemma hela dagen? :)
Hur går det för dig nu? Vilken vecka och hur mår du?
Herregud jag är gravid :)))))
Jag dör :) så lycklig! Tog ett test precis är bortrest och vill berätta för min man när jag kommer hem!
Så. CHOCKAD!!!!!
Alla symptom var detsamma enda skillnaden var att det ömma i brösten försvann häromdagen och kom tillbaka efter en dag och sen kräktes jag helt spontant en gång skit konstigt!
Hoppas bara det går hela vägen nu!!!!
Jag tänker så på dig och håller alla mina tummar att november är din månad också <3
Vart på KUB idag och sett en liten plutt som verkade må bra och som höll för ögonen nästan hela stunden vi var där:)
Började med sprutor i går och är totalt livrädd inför plock, får mest bara pankikänslor när jag tänker på det.
Hur mår du?
Ja, alltså jag vet inte vad jag är rädd för, jag är inte så rädd för att det ska göra ont utan mest mina egna känslor tror jag - jag har en tendens att få lite panik vid diverse ingrepp. Fått hos tandläkaren, vid andra operationer eller ingrepp..så hoppas jag får mycket lugnande!! Haha..
Fick du känningar snabbt av sprutorna? Alltså jag har ju bara tagit igår kväll men han sörens mensvärk, eller den närmsta definitionen jag kommer på.. hugger och maler långt ner i magen...
mm, äh, nu finns det ju ingen återvändo..bara å göra,.får tänka på det möjliga utfallet.
Okej, mm.. äh, känner egentligen att bara det funkar så är vad som helst värt det.
Hur mår du i din graviditet nu?
Nja, ingen vidare.. var på vul i måndags och ingenting hade växt till sig. jag fick ju en låg dos, 112,5 med tanke på min pcos och risken för överstimulering, dosen var ju uppenbarligen för låg, hur som så höjdes den till 131, och nytt vul imorgon. Så hoppas hoppas att det växt till sig! Börjar med fyremadelen idag.
Är så sjukt nojig över att inget växt till sig för jag känner ingenting direkt :(
Skönt ändå att du mår relativt bra! Klart svårt att få in, men så himla roligt!!
Skit......har varit på vul idag och vår ivf avbröts. Jag var ju på vul i torsdags, fanns bara tre äggblåsor så dosen höjdes ytterligare till 150. Men på vulet idag så hade det inte utvecklats nå mer. Dosen var alltså alldeles för låg från början och nu har det gått för långt för att höja igen så vi fick två alternativ, antigen plocka de tre små eller avbryta, vi blev starkt rådda att avbryta med tanke på att "jag har så mycket potential" dvs, med tanke på alla äggblåsor jag har tyckte de att det var bortkastat att plocka dessa. Så vi avbröt.. känns bara som jag sprutat i 10 dar för det här liksom? ah, blir så trött på att det aldrig funkar, alltid motgångar.
Hoppas ni har det bra
Nej, väntar på naturlig äl - skulle hända måndag/tisdag. Blev rådd att ha skydd, kändes som ett hån...det har ju funkat så många gånger innan liksom..de vill ju undvika flerböd.
äh, alltihop känns bara som ett stort finger i ansiktet.
Hej,
Är helt ny här och vet inte om den här tråden är aktuell längre men jag testar. I början av förra veckan skickades vår remiss för IVF till RMC. Vi har gjort utredningen på ett annat ställe och man hittar inget fel på oss. Såg idag på 1177 att de tagit emot vår remiss. Hur lång tid tog det för er att bli kallade från det att remissen tagits emot? Jag blir galen av att allt ska ta sån tid...
Okej, då är det bara att vänta. Ringde dit imorse och frågade lite kring hur det funkade och som jag förstod så är det att kallelsen kommer inom tre månader, inte att man gör första besöket inom tre månader. Hoppas det går snabbare än så. Sa att vi gärna tar avbokade tider och kommer med kort varsel. Men antar att det bara är att vänta. De sa också att de tian bli aktuellt med inseminationer först, innan IVF. Men vi har redan testat det och vill inte göra fler.