Campinglivet
Varför är det mest utsatta människor som campar?
Ser sällan välbärgade på campingplatser
Varför är det mest utsatta människor som campar?
Ser sällan välbärgade på campingplatser
Suck.
Tja, du verkar ha dina egna definitioner, medelinkomsttagare fattiga, du trodde att bankerna ägde fastigheterna.
Jag är väl lite konservativ, men när jag tänker bank, så ser jag mer en traditionell bank.
Du har inte bara fel om bankerna
Du har fel om Ingvar camprad
Fel om barnuppfostran å massa annat
Ni behöver en livslång utbildning om självbedrägeri!
Ok, om vanligt folk är fattigt, vem är medelinkomsttagare?
Jag äger huset eftersom det är jag som står på lagfarten. Om man inte kan betala lånen så tar banken inte huset, de begär utmätning via kronofogden. När huset säljs får banken vad de ska ha om det blir pengar över så tillfaller det husägaren. FYI så är MITT hus obelånat så räntan kan gå upp hur mycket som helst.
Nej, banken bestämmer inte om jag ska flytta eller bo kvar. Det gör jag så länge jag sköter mina åtagande mot lånegivaren. Gör jag inte det så gäller det vad kronofogden säger. Banken måste enligt svensk lag begära utmätning genom kronofogden. Sedan utmäter de vad de tycker ger mest pengar och det är inte ens säkert att de kommer att utmäta huset om det finns annat som är värt något.
Kolla i ASAP tråden så får du svar direkt.
Men vad har banker har med camping och göra är en bra fråga :p
Nej, bara om man har huset som pant för ett lån, som du sen inte kan betala elelr att du anses insolvent.
Och besittningsrätten är mycket väl förankrad i lagen, vilket inte betyder att man aldrig kan avhysa dig.
Men bara så där som du antyder, absolut inte.
Vad nu detta har med camping och göra lär aldrig någon få reda på.
Det gör du själv, slutar du betala så uppfyller du inte kraven för lån längre, kanske det är för svårt att och förstå för en person som dig som inte bryr sig om verkligheten och vad som sker i den.
Det gör du själv, slutar du betala så uppfyller du inte kraven för lån längre, kanske det är för svårt att och förstå för en person som dig som inte bryr sig om verkligheten och vad som sker i den.