• swallow the big moon

Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

Hej

Tänkte vi kunde ha en tråd för äl-tester.

Där man kan dela sina test för input eller man vill dela sina stegringar för dem som är nya på Äl-testet.

• Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?
  • Majja92
    rmj skrev 2019-12-15 20:48:20 följande:

Tycker nästan att CD 22 ser starkast ut ????

Tack för titten! Så svårt att avgöra, vet inte riktigt om dom andra hunnit blekna eller om det kanske var lite lite starkare på dag 22. Väldigt sen ägglossning isåfall.....
  • ensamärstark
    Majja92 skrev 2019-12-15 17:10:41 följande:

När tror ni ÄG var? I första cirkeln kring CD 14 eller andra cirkel CD 22? Kan tillägga att mina ägglossningstest ser absolut inte ut såhär annars, brukar ha en fin och tydlig stegring med en peak på CD 17-19 och hela cykeln brukar vara mellan 32-35 dagar.

Har tagit gravtest men det är negativt, vilket inte är så konstigt för även om ägglossning var i första cirkeln så är det bara ÄL +8.

Min tolkning skulle lyda att kroppen försökte ägglossa vid första peaken du hade. Positivt äl test garanterar inte ägglossning så kanske blev det ingen då?

Nästa peak vid dag 22 kanske är kroppens andra försök? Om det blir svagt efter nu i dagarna skulle jag gissa på äggsläpp nu senaste
  • Majja92
    ensamärstark skrev 2019-12-15 22:42:13 följande:

Min tolkning skulle lyda att kroppen försökte ägglossa vid första peaken du hade. Positivt äl test garanterar inte ägglossning så kanske blev det ingen då?

Nästa peak vid dag 22 kanske är kroppens andra försök? Om det blir svagt efter nu i dagarna skulle jag gissa på äggsläpp nu senaste

Det låter som en väldigt rimlig förklaring :) Då blir det var att avvakta två veckor till då, suck.. Trodde att bim var runt hörnet :P
  • Fantasifulltnamn

Ni ser där tempen dippar, jag misstänker att jag hade ägglossning då. Använde totalt värdelösa ägglossningstest vid den tidpunkten men jag fick även "starkare" utslag där, alltså starkare än tidigare med dom testen. Sen dippar det igen på utslagen med dom.

Nu och någon dag tillbaka har jag använt mig utav andra äl tester, men nu höjs det igen. Markant. Igår var strecken typ samma lika som kontrollsträcket, idag är det nog starkare än kontrollsträcket. Meeeen jag har ingen ägglossnings flytning. Vågar man hoppas nu? Har även haft mensvärk sedan en vecka tillbaka typ.
  • ensamärstark
    Majja92 skrev 2019-12-16 08:25:25 följande:

Det låter som en väldigt rimlig förklaring :) Då blir det var att avvakta två veckor till då, suck.. Trodde att bim var runt hörnet :P

Fy denna väntan kan jag relatera till. Sist fick jag äl på dag 41(!!!!)

Och nu opererade jag bort ena äggstocken för ett par veckor sedan.. plus PCOS på det så jag räknar med en jävla massa väntan innan förväntas graviditet här!
  • NicoleSs

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, är i chock????

Ägglossning den 4/12 bim den 19/12 och nu detta test... hjärnan checkade ut totalt????
  • Barbrastreisand

Clearblue advanced visar fast glad gubbe (ej blinkande). Teatlagrets ej 100%.. enligt appar ska ägglossning inte ske förrän 1vecka. Ej koll på cykel ännu efter uttag av spiral, är på cd12 (31).. Ska man lita på äl-testerna trots att det är så pass tidigt i cykeln?

• rmj
    Trosnissan skrev 2019-12-23 12:15:23 följande:

Tjejer kan ni hjälpa mig?? Är detta ägglossningstest negativt ??

Det är negativt men nog alldeles strax positivt :)
Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?