BF April 2020
Hej! Har precis plussat och enligt appen blir bf 5-6 april. Fler som precis plussat och vill följas åt? :)
Hej! Har precis plussat och enligt appen blir bf 5-6 april. Fler som precis plussat och vill följas åt? :)
Nä det var inte så aktivt här. En annan har haft fullt upp och mycket igång samt detta är andra barnet. Dock har jag fortfarande inte insett att jag är gravid, glömmer det då och då tills man får en spark. :p Har en väldigt aktiv en som är igång mycket och har sin egna lilla dygnsrytm. Har nog känt rejäla sparkar här sen v 19 iaf, någon gång där runt RUL, dock kände jag en hel del innan också men mer som buffande.
Vi har dock ingen aning vilket kön det är, det är inget jag bryr mig om, det enda viktiga för mig är att liten föds frisk. Maken tror dock helt klart att det är en pojke med tanke på att liten är mer vild än vår dotter var i magen. Fast dottern var dock inte direkt lugn, hon hade dock bara fattat tycke för att konstant nicka min blåsa och att sparka mig under vänstra revbenen (var rejält öm där i omgångar, hade säkert blåmärken på insidan) men snurra runt var inte hennes grej. Men eftersom liten snurrar en massa så slipper jag iaf bli akut kissnödig lika ofta som med dottern. Jag behöver inte alls springa lika mycket på toa längre, med dottern sprang jag konstant fram tills hon föddes mer eller mindre. :p
Har sjukt ont i magen/ryggslut i kväll. Känns ungefär som mensvärk kombinerat med känslan av att någon skulle lagt ett järnbälte över magen typ. Ligger och försöker slappna av å funderar på hur det var förra graviditeten. Har dock inget minne av att jag skulle haft förvärvar den gången. Å den förlossningen startade dessutom med vattenavgång utan värkar så minns knappt hur de känns?
23 april är det sagt, första barnet :)
24 april här, också första barnet :)
Va roligt! Hur mår du?
Hej!
Lite sen in i denna grupp men inte vågat jinxa så mycket, har två mf i bagaget och är så tacksam att det gått så långt och bra som det gjort denna gång! Kan fortfarande inte riktigt förstå att jag faktiskt är i v25 och att allt går bra, känns som nåt kommer gå fel om jag ens tänker det! Inte köpt några bebis-grejer alls än, förutom att ha hämtat min gamla vagga från min mammas vind!
Men har BF 26/4, så förhoppningsvis blir det en aprilbebis och om den inte känner för att stanna inne alltför länge! Fanns det även en fb-grupp kopplad till denna tråd? :)
Hej!
Lite sen in i denna grupp men inte vågat jinxa så mycket, har två mf i bagaget och är så tacksam att det gått så långt och bra som det gjort denna gång! Kan fortfarande inte riktigt förstå att jag faktiskt är i v25 och att allt går bra, känns som nåt kommer gå fel om jag ens tänker det! Inte köpt några bebis-grejer alls än, förutom att ha hämtat min gamla vagga från min mammas vind!
Men har BF 26/4, så förhoppningsvis blir det en aprilbebis och om den inte känner för att stanna inne alltför länge! Fanns det även en fb-grupp kopplad till denna tråd? :)
Sen in i gruppen:) beräknad 10 april. Nån här inne som är över 30 med första barnet som bor i sthlmsområdet?? För övrigt, grattis alla blivande mammor :)