BF April 2020
Hej! Har precis plussat och enligt appen blir bf 5-6 april. Fler som precis plussat och vill följas åt? :)
Hej! Har precis plussat och enligt appen blir bf 5-6 april. Fler som precis plussat och vill följas åt? :)
Nu var de länge sedan någon skrev :) Hur mår alla? Jag mår jätte bra. Känner den lilla bönan där inne flera gånger om dagen ( gjort i 3-4 veckor nu). Känns ganska galet att halva tiden är gjord och snart kommer dom vara här :)
Jobbar halvtid nu 4 timmar per dag. Herregud villken skillnad. Jag mår så mycket bättre. Innan kunde jag knappt ta mig till tåget pga av hård arbetsbelastning på jobbetbsom gjorde min foglossning outhärdlig. Nu har min smärta minskat betydligt. Så för mig har det hjälpt att jobba mindre och ta det lugnare.
Annars mår jag jättebra, magen har blivit stor. Inga sparkar än men lite buffande varje dag känner jag. Sen att min lilla bus i magen har fått rutin att buffa varje dag samma tid är kul. Då på kvällen kan jag trycka lite på magen och får ett buffande till svar.
Hur går det för er andra? Jag fick bf bakåtflyttat till bf 2 april. Och ul visade en pojk. Vad fick ni andra ?
Har för mig att de skrivit om en fbgrupp tidigare här. Vill bli inbjuden ????
Hej, länge sen jag var här inne. Har varit fullt upp med att försöka arbeta, inkompetent läkare, sjukskrivningar, försäkringskassan osv.
Hur mår ni alla? Jag mår bra förutom extrem foglossning och problem med ischias. Jag är i vecka 24(23+6) går in i ny vecka imorgon. BF-datum blev ändrat från 5e april till 14e april. Och det är en liten flicka fick vi veta på rul.
Vi har handlat det mesta till henne, allt är färdigt i apoteks-hygienkategorin, några bodys och leggings i storlek 56, några strumpor i både 10/12 och 13/15. Vagnen och babyskyddet kom för några dagar sedan, blev en Brio Smile III. Igår köpte vi spjälsäng, madrass, täcke och kudde för ett pangpris på bigbaby i Göteborg. Förutom det blev det också en bärsele från Ergobaby (Omni 360). Vad har ni handlat och vad har ni kvar?
Hej, länge sen jag var här inne. Har varit fullt upp med att försöka arbeta, inkompetent läkare, sjukskrivningar, försäkringskassan osv.
Hur mår ni alla? Jag mår bra förutom extrem foglossning och problem med ischias. Jag är i vecka 24(23+6) går in i ny vecka imorgon. BF-datum blev ändrat från 5e april till 14e april. Och det är en liten flicka fick vi veta på rul.
Vi har handlat det mesta till henne, allt är färdigt i apoteks-hygienkategorin, några bodys och leggings i storlek 56, några strumpor i både 10/12 och 13/15. Vagnen och babyskyddet kom för några dagar sedan, blev en Brio Smile III. Igår köpte vi spjälsäng, madrass, täcke och kudde för ett pangpris på bigbaby i Göteborg. Förutom det blev det också en bärsele från Ergobaby (Omni 360). Vad har ni handlat och vad har ni kvar?
Oj det var inte dåligt! Jag har typ bara köpt lite kläder och en bjöjhink. Vagn och babyskydd har jag fått fast har det inte hemma än. Ska väl börja handla lite mer nu framöver och fixa iordning rummet. Känner just nu hur han "burrar" i magen :)
Hehe hade en sån bra rabattkod så passade på :$ vagn och babyskydd regnskydd osv fick vi av min mormor. Spjälsäng, madrass, täcke, kudde och bärselen fick vi av min svärmor :)
Blöjhink, filtar, fårskinn, åkpåse har vi också köpt på rea.
Det låter bra! Vi har också påbörjat hennes rum men nu blir det förmodligen en flytt i februari/mars så får typ börja packa ner saker istället ^^
Det är så mysigt att känna dem. Så häftigt asså <3 vilken vecka är du i och när är du beräknad?
23 april är det sagt, första barnet :)
Nu har jag köpt lite mer saker till bebisen. Jag är i vecka 25 nu, bf 17 april. Du då?
Nu börjar tiden gå fort! Hoppas att den fortsätter att göra det. Men fyyy vilken halsbränna jag har fått sista veckan, kan knappt sova i liggande ställning!
Förlåt för sent svar! Varit fullt upp med familj/släkt på besök från olika håll :)
Vad mysigt! Vad har du köpt för något? Då är vi nära. Jag är i vecka 26 (25+4) nu enligt ul. Har BF 14e april. Dock tror jag att min BM från MVC har rätt med datumet 5e april. Men vi får se.
Nu har jag köpt lite mer saker till bebisen. Jag är i vecka 25 nu, bf 17 april. Du då?
Nu börjar tiden gå fort! Hoppas att den fortsätter att göra det. Men fyyy vilken halsbränna jag har fått sista veckan, kan knappt sova i liggande ställning!