IVF hösten 2019
Skickade ett meddelande nu via 1177 att de ska kontakta mig angående studien... Men vill gärna prata med en läkare innan nästa återföring oavsett för att se om man kan få testa nåt annat också. Varför är det så svåååårt :.
Skickade ett meddelande nu via 1177 att de ska kontakta mig angående studien... Men vill gärna prata med en läkare innan nästa återföring oavsett för att se om man kan få testa nåt annat också. Varför är det så svåååårt :.
Hej
Jag hoppar in, skrev ett litet inlägg förra veckan, men nu har jag haft äggplock (igår) detta är vårt 4:de ivf försök, vi började våren 2018, första och tredje tog sig men det blev missfall så vi väntade ett år på det som nu blir sista försöket.
19 ägg fick de ut igår och idag ringde kliniken och meddelade att 14 st blivit befruktade så imorgon skall vi sätta in 2 st, hoppas verkligen att det tar sig och att den eller de små vill stanna kvar. vi kommer inte spara några till frysen. Känner att detta får vara sista nu.
Hej,
Kände för att också hoppa in i tråden!
Gjorde ÄP 28/8 och satte tillbaka ett befruktat ägg två dagar efter 30/8.
Det blev totalt sex ägg , ett sattes tillbaka och inga klarade sig till frysen.
Har ett barn sedan innan och gjort ICSI med min nuvarande man på grund av manlig faktor.
Är på ruvardag 5 och mår illa sedan igår, vad kan det bero på?
Testdagen är 15/9
Vår officiella testdag är här och det blev positivt direkt och mycket starkare streck än i måndags när jag tjuvade :) anmält till RMC och väntan på ultraljud har inletts. Delar in detta i korta perioder så blir paniken inte så svår XD
Mår redan illa, det är ju himla kul......
Nu kom blödningen jag väntat på. Spraydag 11. Hade ju såklart hoppats att den inte skulle komma o jag var gravid men men. Om en vecka ska vi till Falun för kontroll och intralipiddropp. Hoppas allt ser bra ut så vi kan börja med sprutor!
Det jobbiga nu är att jag inte får ta några värktabletter.. har riktigt ont och det lär bara bli värre. Ringt och sjukanmält mig, jag fixar inte att jobba med den här smärtan. Hoppas det blir en riktigt kort blödning..
Jag har inte heller symtom förutom molvärk och ibland till och med mensvärk, supersvårt att inte bli nojjig :/
Ja väntan är alltid värst. Känner mig som mest lugn när jag är mitt i behandling, även om det är en annan sorts stress.
Har tagit ett par alvedon men tyvärr hjälper de inte alls på mig :( knappt att två alvedon + Ipren gör någon skillnad. Har alltid haft sånna extrema smärtor vid mens..
Har du haft testdatum än? Tar du lutinus?
Ja väntan är alltid värst. Känner mig som mest lugn när jag är mitt i behandling, även om det är en annan sorts stress.
Har tagit ett par alvedon men tyvärr hjälper de inte alls på mig :( knappt att två alvedon + Ipren gör någon skillnad. Har alltid haft sånna extrema smärtor vid mens..
Har du haft testdatum än? Tar du lutinus?
Jag fick svar på 1177 att tid för ultraljud kommer hem med brev och att det blir nån gång v 8-10. Suck! Tredagarsperioder låter rätt bra, får kanske köra samma.
Förstår känslan, jag är ju rätt glad för mitt illamående för det är ju bra tecken. Men samtidigt såååå jobbigt! Främst på förmiddagen men till och från hela dagen. Ringde och pratade med BM idag om det och har fått tid för hälsosamtal den 17e september och sen inskrivning 14e oktober.
Nyss ringde en läkare från rpc angående studien och jag VISSTE att de skulle vara förvirrade eftersom vi bytt klinik... Hon började med att säga att studien bara görs med kvinnor som gjort minst fyra återföringar och att vi bara gjort en, så där fick jag ju genast rätta henne och påpekat att vi gjort FEM... Då lät hon lite förvånad men skulle skicka hem info och samtyckesblankett!