IVF hösten 2019
Så var vi hemma efter första besöket på Livio Falun! 10 timmar tog hela resan + besöket.. Hoppas det är värt det!
Vilken jäääääkla skillnad från landstingets klinik! Wow! Här skräddarsyr de behandlingen utifrån oss och istället för att man ska passa in i samma mall som alla andra. Väldigt nytänkande och öppna för förslag.
Jag kommer dels få ta Prasteron som ska förbättra äggkvalitén, min man har fått mediciner som ska förbättra hans spermier, vi kommer vara med i en studie kring intralipider samt att vi ska få testa något som kallas PICSI, där de testar spermierna på ett nytt sätt för att välja ut de allra bästa. Känner mig smått överväldigad men så himla trygg i att få denna hjälp!
Börjar med Prasteron idag och om en vecka börjar jag spraya med Suprecur. Sen om ca 3 veckor ska vi tillbaka till kliniken för fler tester och för första intralipiddroppet! Då ska mannen även lämna prov så de kan göra PICSI en gång innan äggplocket.
Det känns så skönt att vara igång igen! Lite rädd för biverkningarna av sprayen och Prasteronet (innehåller testosteron så kan få en del tråkiga biverkning...) men jag får ta det! Vi kommer även höja dosen av menopur från 187 till 225. Hade en läkare som kändes väldigt kunnig och insatt i vår historia. Hittills väldigt nöjd med Livio Falun!