IVF hösten 2019
Lite mens redan ikväll cd 23. Alldeles för tidigt! Fem dagar... ska ringa kliniken imorn. Hoppas ja kan starta denna cykel och att det inte är fullt. Blir start på onsdag isåfall. Läskigt!
Lite mens redan ikväll cd 23. Alldeles för tidigt! Fem dagar... ska ringa kliniken imorn. Hoppas ja kan starta denna cykel och att det inte är fullt. Blir start på onsdag isåfall. Läskigt!
Ojj vad tidigt, hur lång brukar din cykel vara? Har du fått tag i kliniken än?:)
Tydligen var det fullt denna månad :( så blir prioriterade i september istället. MEN min kille har fotbollscup utomlands där ev spermaprov kommer behöva lämnas. Alltså fan jag orkar inte :(... hon sa att man kan ev frysa spermier i värsta fall. Men vill ju inte att det ska bli sämre resultat för det (om det visar sig vara så)..... han får fan skita i resan
Men fy vad tråkigt! Så jobbigt att det kan bli fullt sådär :/
Om man får donerade spermier, är inte dom oftast frysta? Är ju så pass många spermier så om några dör vid upptining borde ju inte spela nån roll för det finns så många kvar. Men jag förstår att du helst inte vill använda det alternativet :/
Vad jobbigt att ni inte får nu! Och så enormt typiskt att nästa blir just när han egentligen ska iväg. Hoppas att det löser sig bra!
Hoppas att ni slipper vänta två månader!
Japp, först sa gyn att det var kört om jag får mens den här veckan men sen sa hon att det kanske går att fixa. Hoppas på den mens! Då blir det korta protokollet med 175 gonal-f.
Vad skönt att han är ok med det! :) Och tack för pepp, är bra med några extra tummar ;)
Förra behandlingen fick jag bara ut sju ägg så hon tyckte att vi kunde börja lite högre, hoppas att det inte blir för mycket!
Inte jag heller. Jag är fast i tanken att det inte kommer att gå vägen alls tyvärr. Försöker ibland att förbereda mig på att aldrig få barn, liksom känna på tanken. Oftast skitjobbigt..
Ibland kan jag känna mig lite mer hoppfull men planerar hösten och vintern som att alla behandlingar kommer att misslyckas. Funderar på att prata med någon professionell när jag får mens efter nästa behandling för det känns osunt att vara så pessimistisk.
Hur går dina tankar, tror du att det lyckas någon gång?
Inte jag heller. Jag är fast i tanken att det inte kommer att gå vägen alls tyvärr. Försöker ibland att förbereda mig på att aldrig få barn, liksom känna på tanken. Oftast skitjobbigt..
Ibland kan jag känna mig lite mer hoppfull men planerar hösten och vintern som att alla behandlingar kommer att misslyckas. Funderar på att prata med någon professionell när jag får mens efter nästa behandling för det känns osunt att vara så pessimistisk.
Hur går dina tankar, tror du att det lyckas någon gång?
Vad skönt att han sa att han inte åker ifall det skulle krocka, då behöver ni inte vänta TVÅ månader iallafall :)
Jag känner mig som vanligt, men i tankarna pendlar jag mellan att vara superoptimist (klart det kommer gå nu med nytt äggplock) och superpessimist (det kommer aldrig gå, är säkert fel på min livmoder, vi kommer säkert behöva adoptera) :p
Jag tar en fjärdedels albyl minor varje dag denn insättningen. Frågade läkaren om trombyl men fick nej, så tar saken i andra händer. :)
Hej! Här är en till bebissugen ????
Jag ska göra de hormonprover som behövs och hör på flera håll att prov ska tas på dag 3. Men samtidigt från kliniken Ovumia i Finland säjer det att bara Amh värde behövs och det kan tas när som helst i månaden. Vet ni?
Känner mig förvirrad
Tänkte annars ta dessa värden
werlabs.se/blodprov/fertilitetstest/