• Jooosen

IVF hösten 2019

LLW skrev 2019-12-17 08:45:10 följande:

Ja om det blir återföring kommer vi vilja sätta tillbaka båda. Mycket diskussioner fram och tillbaka men det känns bäst så! Har varit på ultraljud nu på morgonen och det såg bra ut, slemhinna på 11.5 så hoppas Falun tycker det räcker för en återföring!

Hur går det för dig och hur mår du? Har du testat något mer?

Åå men vad glad ja blir!! Spännande med två! Nej inte testat nögot mer. I fredags va teststrecket lika starkt som kontroll iallafall. Dock beställde jag ett med veckoindikator som jag ska ta imorn. Borde stå 3+ där då. Fyfan va nervös jag e..... är ju inte så att ja känner mig asgravid direkt men!
    Plussade fredagen den 13 december 2019 efter vår tredje insättning med ivf
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-12-17 10:30:33 följande:

Förstår dig! De där digitala gör en sååå nervös om de inte stämmer men väldigt lugn om de väl gör det. Mycket makt i en liten sticka, haha.

Hur har killen tagit det? Var han med när du testade?

Ja men verkligen!! Kommer va sjukt nojig alltså... han blev jätte glad. Vi gjorde det tillsammans tidigt i fredags. Man har ju hittills bara drömt om ett sånt tillfälle.. vad roligt att du får sätta in på fredag! Och två dessutom :)
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-12-17 15:34:29 följande:

Men om du fått så starkt på stickan så blir det säkert +3 på digitala! Uppdatera gärna efter du tagit, är så himla glad för din skull att det äntligen blivit plus! Hoppas så mycket att det går hela vägen för er!

Ja det känns skönt att få göra något. Väntan är ju värst som vi vet efter dessa år.. hoppas båda fixar upptiningen bara, det finns ju inga garantier för det. Annars får det bli omstart med sprutor om 10 dagar när mensen kommer tänker jag. Försöker ha en plan framåt hela tiden

Tack söta! Ja jag hoppas det. När fick du det om du minns? Man ska ju iofs inte jämföra men.. ja man vill hela tiden ha En plan. Minns att ja hade det om detta försök inte skull gått vägen! Man har mer kontroll med en plan... jag hoppas innerligt att båda ska kunna sättas in !
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-12-17 16:51:57 följande:

Första gången blev det +3 först när jag var i 5+6, alltså rätt sent. Andra gången i 5+1 vilket ju stämde bättre :)

Okej tack då vet jag. Kanske kollar imorn eller väntar ett par dagar...! Nervöst plötsligt!
  • Jooosen

Imorse testade jag digitalt i vecka 5+5. Visade 3+. Nu ska ja försöka slappna av till vul 27/12. Man är ju nojighetens moder dessvärre!!

• Jooosen
    LLW skrev 2019-12-18 08:52:22 följande:

Åh vad skönt! Ja försök koppla av, även om jag vet att det är svårt. Förhoppningsvis kanske julstök kan distrahera tankarna lite? Tänk att du får vara gravid denna jul, så himla underbart!!

Ja precis!! Förhoppningsvis. Ja alltså det är en dröm. Händer det verkligen. Jag hoppas SÅ jävla mkt på dina små nu. Hur känns kroppen? Börjar den återgå till sitt normala eller vad man ska säga? Kommer du ta något när du ruvar?
  • Jooosen
    Aryzza skrev 2019-12-18 10:03:28 följande:

Vill du ventilera så kan du skriva till mig :) hade all ångest i början.. och googlade ihjäl mig osv.

Tack söta!
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-12-18 10:24:15 följande:

Det är så svårt att ta in! Efter allt vi gått igenom är det ju inte konstigt egentligen. Jag hade jättesvårt att se framåt, men man får försöka sätta upp små delmål och längta efter dom :) som att få 3+ på testet tillexempel :)

Kroppen känns okej, men har ju knappt rört mig de senaste veckorna när jag varit sjukskriven så lite slö och otränad är jag ju tyvärr! Inte vågat träna sen äggplocket, vilket ju är ett par månader sen. Men inget ont i magen längre och känner ingenting från infektionen iallafall.

Jag ska ta samma mediciner som sist. Så lutinus, trombyl, kortison och intralipiddropp. Börjar med allt på fredag enligt kliniken. Egentligen hade jag velat börja med lutinus redan nu då min lutealfas är så kort. Har du tagit något nu till din FET?

Ja men precis. Man får verkligen dela upp det för att överleva första väntan! Nej man är inte i sitt bästa form efter alla vändor alltså! Känns som att man pausat träningen hela tiden!! Men så får det vara..

Skönt att du inte känner något från infektionen iallafall. När borde din testdag bli om allt går vägen med insättning? Jag tog ovitrelle för att få ägglossning. Sedan en till efter 2 dagar sen ytterligare en på kvällen samma dag som insättningen va. 3 totalt. Känns lite ovanligt... gjorde samma sak vid förra FET!
  • Jooosen

Lycka till LLW!!

• Jooosen
    LLW skrev 2019-12-20 15:42:06 följande:

Tack vännen! :) påväg hem nu! Allt har gått bra och jag ruvar nu på två små blastocyster!! Fått intralipiddoppet och medicin utskrivet, så nu är det bara hålla tummarna! Vi fick se dom på bild innan och en av dom hade börjat kläckas, båda såg jättebra ut :) sjätte gången gillt!

Åh underbart att båda klarade upptining! Tänk att du har två i dig nu. Så himla bra. När blev testdagen denna gång? Ja nu e det sjätte ggn gillt!!!
Svar på tråden IVF hösten 2019