• Jooosen

IVF hösten 2019

LLW skrev 2019-10-28 20:59:26 följande:

Nej vad konstigt! Har det hänt tidigare att den uteblivit? Ja du, sex var länge sen! Haha. För oss var det snart två månader sen... nu vågar jag inte men sen har ju lusten typ dött senaste året efter att man känt sig tvungen så lång tid..

Jag mår sådär. Inga blödningar alls senaste dagarna, men nu är jag nojjig för jag inte tycker symtomen ökar, snarare tvärtom. Är så jävla nervös för fredag. Vet inte hur jag ska överleva att få samma besked en gång till. Kommer gå sönder.

Ja jag tror den hoppat över ibland förut då jag inte heller känt nåt. Och då kommer mensen senare! Så det gör inget denna månad då ja vill att den inte ska komma i tid pga då blir äl senare :p. Precis.. sexlusten är totalt jävla borta! Man undrar när den ska komma tillbaka.

Förstår att dagarna fram till fredag är en jävla pina. Fyfan för ovissheten!! Jag hoppas så innerligt att det finns något i dig som växer och ser fint ut!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2019-10-29 07:13:13 följande:

God morgon!

Du tog väl Suprefact istället för Ovitrelle innan senaste äggplocket va? För totalfrysen?

Det gjorde jag och jag fick typ mens en vecka efter äggplocket men ägglossningen som skulle komma efter det blev typ förskjuten med minst en vecka så det dröjde minst tre veckor efter Suprefact-mensen till ägglossning. Jag har ju i och för sig en lång cykel.

Tack för inflikan! Det stämmer - tog suprefact! Kom en blödning typ 5 dagar efter plocket. Denna ägglossning verkar inte ens kommit än! Är på cd 25 av cirka 28 dagar! Men jag är bara glad om mensen kommer senare för då hinner jag hem från resan som är bokad för att göra fet! Har 3 frysisar som väntar. Snälla låt någon av dom vilja fastna. Är rädd att kroppen kanske inte är mottaglig även fast embryona är fina. Dessa tankar gör mig knäpp. Hoppas du mår bra!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2019-10-30 09:19:12 följande:

Ingen fara! Jag håller tummarna för dig!

Det känns som att Suprefact-mensen är lite av en "falskmens" så jag tror att man får räkna med att ägglossning ska ske när du borde fått din riktiga mens om du tagit en Ovitrelle. Och det är ju bra eftersom du ändå vill att den ska komma senare :)

Håll hoppet uppe! Hejar på er!

Ja men det låter ju bra!! Då hinner jag hem från resan :)...
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-10-31 13:42:42 följande:

Imorgon ska vi till kvinnokliniken och göra vul. Är då i 7+1. När vi var där i 6+1 såg dom ev ett foster, men inget hjärtslag. Är så jävla rädd för vad vi får se imorgon. Fy fan vad dåligt jag mår. Ångesten är total. Imorgon kan allt ta slut, igen.

Fyfan vilken nervositet! Jag hoppas verkligen sååååå mycket för er nu!
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2019-11-01 07:25:49 följande:

Okej hörrni.... Jag har testat nu, och det var positivt, men svagt. Har haft en kemisk förut och då fick jag plus på ruvardag 6 och nu är det ruvardag 10 och jag tycker det ser likadant ut och det borde vara starkare nu. Dumt nog testade jag utan sambon för jag trodde det var kört och han blir ledsen när jag testar ensam för han vill ju vara med. Så nu måste jag typ föreslå ett test efter jobbet eller nåt lol, så att han får veta, även om det kanske inte blir något i slutändan.... Suck, om det ändå bara varit starkare.

Åå! Hoppas det vill bli starkare nu! Testade du med rött eller blått streck? Nu SKA det lilla bannemej stanna kvar!
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-11-01 10:54:32 följande:

Vul idag. Vi fick se en hinnsäck och ett foster i storlek som matchar vecka 6+2. Men jag vet ju att jag är i 7+1.

Förra veckan fanns något som kanske, möjligtvis, eventuellt var ett foster, så det har ju växt sedan dess. Men fortfarande inga hjärtslag.

Vi fick rådet att avvakta en vecka till. Så nu ska jag gå runt i 7 dagar till utan att veta. Om något kan få en människa att tappa fattningen totalt så är det denna väntan.

Jag vet inte om jag ska våga hoppas. Det känns ju kört.

Amen snälla! Vilken otrolig tortyr. Förstår att du helt tappar det... När brukar man oftast kunna se hjärtslag? Vet inte vad man ska säga mer än att jag man i princip själv va nervös för din skull imorse, så får du varken veta bu eller bä... massa kramar iallafall..
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2019-11-01 12:12:19 följande:

Tack!!!Tack! Jag hoppas det är så för oss med, lite svagt bara men inget fel :)Tack! Jag hoppas verkligen det håller i sig! Och vilken tortyr för dig :( Vet flera solskenshistorier om små foster på ultraljud men förstår ju att du inte vill hoppas... Håller verkligen tummarna. Kan du vara sjukskriven nåt eller tror du att du klarar att jobba?Tack! Jag brukar också känna på mig för andra ibland men inte för mig själv, haha! Testet var tillräckligt starkt för att fångas på bild, jag bara jämför det med förra gången... Det kanske inte är så svagt! Får se hur det utvecklar sig :) Jag mådde väldigt illa iaf imorse.Jaaaa hoppas så mycket! Rött streck, ett testlagret och ett predictor early. Det är inte svårt att se strecken men jag är så nervös... Hoppas det är ok att jag postar denna bild, vet att det är jobbigt med positiva test...:

Men du!! Det ser inte dumt ut alls! Men förstår att du såklart är orolig. Men det är starkare än jag trodde! Hur känns brösten nu? Vet att du haft till o från!
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2019-11-03 08:18:24 följande:

Det blev inget mer hörrni, dagens test nästan blanka.

Nej! Är så ledsen för din skull :(. Jag hade en bra magkänsla denna gång. Tog du lutinus endast efter denna gång?
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2019-11-03 09:12:10 följande:

Ja tyvärr, kände igen känslan exakt som förra gången så jag visste men fortsatte hoppas tills jag testade igen idag :( Hoppas att det bara är slump och att det inte är nåt fel, typ immunsystem och allt vad det kan vara... Hoppas nästa gång funkar...Tagit lutinus alla gånger, men tog ju bamyl nu också. De två ggr jag plussat har jag tagit först trombyl och nu bamyl, kan vara en slump iofs. :(

Okej juste. Alltså man är så jävla utelämnad i detta. Skräcken är ju att våra kroppar inte kan ta emot ett embryo samtidigt som vi ändå får ut bra med ägg plus befruktning. Frågan är vad som händer sen! Man vill kunna gå in i våra kroppar o se vafan som pågår.. urs.. vill ni vänta med ny insättning till januari? Eller man kanske måste ta en paus på en månad..
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2019-11-04 09:56:41 följande:

Åh vad tråkigt! :( Jag är ledsen.

Är inne på dag 31 nu! Mensen är flera dagar sen. Du sa ju att din cykel oxå blev längre efter totalfrys? Minns du hur lång den blev? Blödningen efter äp kom typ efter 4 dagar. Men sen tror jag knappt att jag haft ägglossning denna månad. Inga tecken alls på det. Säkert därför cykeln är så lång... tänkte dom du kommer ihåg :p
Svar på tråden IVF hösten 2019