• Jooosen

IVF hösten 2019

LLW skrev 2019-12-09 19:14:06 följande:

Aldrig hört att ovitrelle skjuter upp, men min mens var två dagar sen båda de två gångerna jag gjorde frysåterföring. Ingen aning om varför då jag inte tog någon lutinus. Men om det inte hände dig sist så låter ju det verkligen lovande att du kommit till dag 12!! Haha du måste testa imorgon jag kan inte vänta mer!

Juste! Vilken ruvardag kom den då? Alltså jag e så jävla rädd o bli ledsen! Men det kliar i fingrarna. Tappen är helt stängd vilket den aldrig brukar vara denna tidpunkt...
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-12-10 15:51:46 följande:

Men

Den kom på dag 9. Har en lutealfas på 10 dagar så dag 9 var ju långt för mig så att säga.

Jag förstår dig! Verkligen! Har den inte kommit idag heller? Nu är ju ovitrellen garanterat ute ur kroppen så testar du nu ska du ju kunna lita på resultatet. Jag tror verkligen att du är gravid!!

Aa jag förstår. Min cykel har typ aldrig varit såhär lång. Rd 13 idag med blasto. Ovitrelle borde verkligen va ute nu. Vågar inte testa innan fredag tror jag!! Är så jävla rädd att kroppen lurar mig. Men tappen är helt stängd, ömma bröstvårtor och en smått molande värk. Kanske det gått vägen ändå!!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen

Har inte kunnat sova inatt. Testdag idag. Ruvardag 16 med blastocyst. För första gången i mitt liv och snart 3 års kämpande har vi fått ett starkt o fint gravtest! Jag tror inte att det är sant!!!!!

• Jooosen
    Najo skrev 2019-12-13 07:33:17 följande:

Grattis!!!!!!

Vilken dag hade du ET och var det med 5 dagars? Jag hade ET 16 nov och är i v6+4 idag.

Tack!! Insättning med femdagars 27/11. Jag är i vecka 5+0 eller 5+1! Hur mår du?
  • Jooosen
    Najo skrev 2019-12-13 07:58:05 följande:

Jag mår mentalt rätt svajigt eftersom jag är 44 o missfallsrisken hög. Fick dessutom mitt första missfall i våras i v 7 med en fryst blasto. Men har iaf lite symptom. Växtvärk och idag lite illamående. Ska till kliniken på första VUL på måndag och vet inte hur jag ska klara att sätta mig upp i den där stolen för att få beskedet om det finns ngt el ej. Livrädd.

Hur mår du?

Åh jag förstår. Ja nu övergår glädje även till oro. Men vi får försöka tänka att det kommer gå vägen! Håller tummarna för måndag. Har oxå lite växtvärk och ömma bröstvårtor till o från. Annars känner jag inte så jättemkt. Därför va ja tom osäker på om det skulle bli positivt!
  • Jooosen

Tack alla! Det känns helt jävla sjukt. Vet inte vart ja ska ta vägen. Nu ska ja försöka att inte oroa mig utan bara vara glad :)

• Jooosen
    Najo skrev 2019-12-13 08:42:49 följande:

Jag vill bara försöka lugna dig lite ang symptomfrågan. Jag har själv blivit testmissbrukare av stickor, testat dagligen sen jag fick ett plus. Alla mina symptom försvann poff tidigare i veckan och då trodde jag det var kört. Tog ett dygn så kom de tillbaka, så man behöver inte ha konstant. Men läakigt är det när det blir så.

Ja jag ska försöka att inte testa ihjäl mig. Men vore intressant att se digitalt med antal veckor iofs. Testade du även med sånt? Känns som mina oxå kommer o går lite ...
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2019-12-14 12:01:26 följande:

Åh vad kul! Grattis!! Så himla roligt! Fattar inte att du lyckades hålla dig från att testa. Jag testade varenda dag. Vilken otroligt rolig julklapp. När fick ni tid för vul?

Tack snälla :) fick tid 27/12 på Sophiahemmet! De hade tydligen öppet då!
  • Jooosen
    Najo skrev 2019-12-16 12:18:49 följande:

V 7+0 idag och fick se ett tickande hjärta på en liten en som var 10 mm. Gråtkalas på kliniken, har hängt där sedan 2008 (min ivf resa) och det känns konstigt att det kanske var sista ggn jag träffade dem fysiskt. Så glad just nu, svårt att ta in.

Åå vad skönt!!
    Plussade fredagen den 13 december 2019 efter vår tredje insättning med ivf
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-12-16 09:59:17 följande:

Imorgon ska jag göra ultraljud och se om kroppen är återhämtad efter missfall och abort. Om allting ser bra ut ska vi göra frysåterföring på fredag. Två blastocyster i frysen, och vi får välja att sätta tillbaka båda om vi vill.

Jag är så nervös för att dom ska säga imorgon att kroppen inte är redo eller att något strular. Behöver verkligen få göra ett försök till nu.

Åå hoppas det! Kommer ni att sätta tillbaka båda två tror du?
    Plussade fredagen den 13 december 2019 efter vår tredje insättning med ivf
Svar på tråden IVF hösten 2019