• Jooosen

IVF hösten 2019

Då har dom satt in en superfin blastocyst. Testdag blir fredag den 13e. Mensen lär ju dock komma innan! Så förmodligen på min födelsedag isåfall. Hoppas på 3e ggn gillt nu ...

Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen
    Ölandstoka skrev 2019-11-27 14:14:04 följande:

Härligt! :) Hoppas att du får en skön ruvperiod nu.

Ja jag hoppas!! Nu börjar en snusfri period oxå. Kommer bli rabiat haha... hur mår du? Ingen mens ännu??
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen
    Ölandstoka skrev 2019-11-27 16:23:53 följande:

Aj då, jobbigt att behöva bryta vanor också uppepå all annan stress i detta. Hoppas det går bra! Har du något planerat under ruvningen som hjälper tiden att gå lite?

Fortfarande ingen mens/spottings i morse iaf. Jag orkar inte med att få spottings/mens på jobbet så jag släcker lyset när jag går på toa haha. Så jag vet inte status för dagen förrän jag och mannen har kommit hem. Skitlöjligt men det har funkat jättebra, jag kan fokusera bättre på jobbet och åker och tränar efteråt. Är skönt att veta att jag inte kommer att få reda på att det inte gick på jobbet.

Är nervös men annars mår jag som vanligt, har noll symtom men det är väl många som inte känner något såhär tidigt försöker jag inbilla mig.

Hahahha förlåt men det lät lite kul :D å jävligt smart!! När har du testdag? Satte du in en blasocyst eller tidigare? Jag hoppas sååååå att inga satans spottings dyker upp! Jg kommer jobba väldigt mkt o planera för min födelsedagsfest. Så förhoppningsvis så flyter tiden bara på. Men man vet ju hur det blir om några dagar. Man övertänker allt ändå!
  • Jooosen
    Ölandstoka skrev 2019-11-28 08:20:46 följande:

Jamen jag tycker att det är så skönt att inte få veta på jobbet. Har brutit ihop där en gång och slipper gärna göra det igen :P

Ännu en dag utan spottings! Idag är det äl+16, testdag onsdag nästa vecka. Jag satte in en tinad blastocyst, hoppas så att den har lagt sig till ro där inne! Och att din blastis också gör det. När har du testdag?

Kul med fest :) Då kommer dagarna nog inte att vara alltför sega.

Förstår dig till fullo! Man har varit så sjukt ledsen på jobbet så många ggr. Vet inte vad ja gör om mensen kommer när jag är där.... spännande, tar du något efter insättning? Jag har tagit 3 ovitrelle totalt, inget lutinus. Kommer du testa tidigare eller kommer du försöka att hålla dig? Min testdag är fredag den 13e hehe. Mensen lär komma en vecka innan, typ runt födelsedagen :/..
  • Jooosen
    Ölandstoka skrev 2019-11-28 10:02:10 följande:

Jag tar två lutinus om dagen, kändes jättetråkigt men det funkar förvånansvärt mycket bättre när det bara är två istället för tre.

Jag tänker alltid att jag vill testa på helgen så att man kan vara hemma och fira och njuta. Men samtidigt vill jag vara helt säker på att testet är positivt när jag väl gör det. Googlar ihjäl mig nu och har hittat några enstaka fall där kvinnor har fått mens tidigare vid färskförsök men senare vid fet med lutinus, tänker att jag nog är en av dem. Det är ju snart helg men jag vet inte om jag känner mig redo att testa än.. Får prata med mannen om det imorgon.

Låter läskigt med bim kring födelsedagen. Fast det skulle ju kunna bli den bästa presenten någonsin också :) Jättetråkig fråga men vet du när det brukar visa sig om det inte har tagit sig?

Jag förstår!! Den där jäkla lutinusen är så sjukt lurig... men den här ggn kanske det inte är den som spökar :D... ja känns alltid bättre å få besked en helg! Förra fet som vi gjorde för ett år sen så kom mensen efter 10 dagar. Så dag 15 efter äl.... så det är väl milstolpen antar jag!
  • Jooosen
    Ölandstoka skrev 2019-11-29 08:20:11 följande:

Skönt att det blir starkare.

Jag har gett upp, hade lite mensvärk igår och fick lite lite spottings på kvällen. Har mer mensvärk idag.. Vill bryta ihop och typ skrikgråta men samtidigt så är jag ju inte överraskad. Känner bara så starkt att jag aldrig kommer att få vara gravid. Bara plöjer igenom den här ivf-skiten för att få det bekräftat så att vi ska börja kunna bearbeta och ställa in oss på ett liv utan barn.

Förlåt, verkligen osar bitterhet och frustration, men samtidigt vet jag ju att ni förstår <3

Fan va tråkigt! Men man vet ju aldrig! Förstår din frustration såklart. Man känner ju sin kropp så jäkla bra vid det här laget. Känner oxå igen mig i det där att man bara vill köra på med hela skiten så att man kan släppa det sen. Även om vi nog kommer vilja testa privat. Har ni funderat så långt? Massa kramar!
  • Jooosen
    Ölandstoka skrev 2019-11-29 10:18:13 följande:

Tack! Jag har alla försök planerade haha. Efter de tre misslyckade landstingsförsöken så har jag tänkt mig ett trepack privat. Sen efter det får det vara nog tror jag. Misstänker tyvärr att det är minst två år till av ivf och sorg innan vi kan konstatera att det inte går. Och då tar det nog minst två år till att bli något sånär normal igen. Så jag sett inte så ljust på de närmaste åren dessvärre.

Usch! Tack för tröst hörrni, nu ska jag sluta spy min negativitet när det är så mycket roligt och spännande som händer för er andra. Kan återkomma när jag har testat.

Hehe tänker exakt samma! O har en plan redan om denna fet misslyckas! Man måste planera annars blir man typ knäppare känns det som.. o du får gnälla hur mycket du vill!! Vi måste få det. Jag har redan börjat googla ihjäl mig. Fy för dessa ruvardagar....
  • Jooosen
    Ölandstoka skrev 2019-11-30 07:35:55 följande:

Testade neg nu på morgonen men visste det redan, blev inte ens ledsen, har redan gråtit klart (hoppas jag) för den här gången.

Det här var tredje insättning men första fet. Eftersom jag får mens så tidigt efter behandling så hann jag dumt nog bli lite hoppfull men det kom några dagar senare bara.

Håller tummarna hårt för er allihopa!

Fan vad tråkigt... hade ni nåt mer i frysen? Rd 3 här med blasto. Fler o fler tankar ju längre tiden går. Men tror verkligen inte denna omgång kommer lyckas heller. Känns skönast o inte hoppas.
  • Jooosen

Ruvardag 5 med femdagars. Känner mig helt som vanligt. Ingen molvärk eller nått. Magkänslan säger starkt att även 3e försöket gått åt helvete. Jag orkar inte!!! Nästan frustrerande att dom inte hittar något fel på oss! Nåt fel är det ju!!!!! Ska försöka göra hysteroskopi innan nästa gång isf. Känns helt jävla onödigt att sätta in fina embryon som bara dör direkt. Förlåt för klagomål :(

• Jooosen
    Hoppet19 skrev 2019-12-02 19:34:47 följande:

Skönt med en till som kan klaga och inte känner något, eller ja såklart inte skönt att du har samma besvär. Men känns som alla överallt bara får molvärk och plussar hejvilt! Såklart kul för alla, men jaaaaag vill också... ge mig lite mensvärk! Min 6e omgång, känner lika lite som alla gånger tidigare. Längtar tills nästa försök..... Hoppas ändå att det tar sig för dig, och för mig :) ja är på RD 7!

Ja fyfan jag pallar inte! Ruvar du på femdagars eller tvådagars? Har ni några uttalade fel? Man undrar varför fina embryon inte bara kan fästa ;( ... känns som att min livmoderslemhinna är knas !!
Svar på tråden IVF hösten 2019