IVF hösten 2019
Du förstår inte hur mycket jag håller tummarna för er imorgon!! Ååh låt det vara dags nu, att ni äntligen får ert efterlängtade barn i år! Uppdatera oss gärna när du testat, ska tänka på dig!!
Du förstår inte hur mycket jag håller tummarna för er imorgon!! Ååh låt det vara dags nu, att ni äntligen får ert efterlängtade barn i år! Uppdatera oss gärna när du testat, ska tänka på dig!!
Det var negativt... Tvärnegativt. Åttonde insättningen. Kan inte fatta.
Helvete säger ja bara :(. Var det sista i frysen denna omgång? Massa kramar till dig <3
Urs så fruktansvärt tufft. Jag förstår verkligen frustrationen över att vilja göra något annorlunda även fast ni gjorde det litegrAn denna omgång. Kan långt protokoll vara något?
Ja men kolla annat protokoll absolut. Jag förstår verkligen vad du menar. Innan jag plussade hamnade jag oxå i trådar och fick tips om massa saker man kunde kolla utomlands och tester man kunde skicka iväg osv. Det känns som ett så jävla stort steg på något sätt. Samt ekonomisk fråga och TID. Resa till andra länder och göra utredningar. Då får man ju typ säga upp sig. Man gör ju vad somhelst såklart men minns att jag oxå blev helt slut när jag läste allt. Man vill bara att det ska komma en riktig jäkla expert som kan skräddarsy allt inför nästa gång. När var den egentliga testdag? När ska du meddela kliniken? Tusen kramar
Fan!
Det gick inte för oss denna gång heller. Känner mig helt nedbruten efter detta försök! Kroppen gav mig alla symptom med lotionflytningar som jag aldrig förut haft, svällande bröst som blivit helt blåa av alla blodkärl som framträdde, molvärk i över en vecka, trötthet, sömnlösa nätter och oändliga toabesök. Istället kom mensen med besked i förgår. Aldrig varit med om något liknande och det verkar aldrig ta slut heller. Jag vill helst bara sitta hemma och gråta.
Sjätte försöket och sjätte misslyckandet. En blastocyst kvar i frysen från ett ÄP där bara ett embryo klarade sig till blastocyststadiet, känner som Hedblomster, varför skulle den gången fungera. Embryon från två olika plock har inte fungerat, så varför skulle det göra det från det tredje? Kanske bara stoppa in det så vi senare kan börja om helt på nytt och kanske få försöka med ett färskförsök. Men känns som att vi bara slösar en massa tid, tid som vi inte har då tiden för projektet hela tiden tickar.
Längesen livet kändes såhär tungt!
Ja det låter ju som att du borde få göra ett kromosomtest med tanke på att du fått så många blastisar men att det inte går vägen ändå.
Jag har ett missfall i bagaget (efter oväntad naturlig graviditet). Nipt visade då på trisomi 21 och pga det fick vi göra kromosomtestet och det visade att jag har en inversion på en kromosom som leder till infertilitet. Testade med en runda IVF i Uppsala ändå, med fem misslyckade insättningar som resultat.
Gick då vidare med PGS (kromosomanalys av embryo) i Finland och fick efter långa protokollet ut 27 ägg , 23 befruktades och 11 blastocyster frystes ner och testades. Av dom var bara tre friska. Det tyckte jag gav mig en förklaring till att det aldrig funkade trots "superfina blastocyster". Känns så meningslöst att sätta in gång på gång när man vet att oddsen är så dåliga.
Jag är så besviken efter mitt samtal med läkaren igår! Jag får varken testa långt protokoll eller göra kromosomtestet... Så det blir väl exakt samma sak igen då.
Åh, jag beklagar! Hur motiverade läkaren det? De måste väl ha gett någon förklaring?
Men va?! Hur kan de rättfärdiga det? Fy vad frustrerande! Får du inte något att säga till om? :(
Grattis njetnjet!
Vi har precis som fifen fått avbryta pga läget i världen :( Känns pissigt.
Hej! Hur går det för er? Jag har aldrig skrivit här men hängt med från starten. Jag har gjort åtta återföringar utan ett endaste plus.
Vad jobbigt att du tappat hoppet! Tänker ni äggdonation i Ryssland? Hoppet har kommit och gått för mig men jag har känt mig mest hoppfull fram till de senaste negativa testen. Har några i frysen kvar så kör på med dem när vi får tror jag. Men kan inte låta bli att tänka att det finns någon annan orsak bakom som gör att alla återföringar är "i onödan".
Så roligt att höra från er som har lyckats! Ger lite hopp ändå :)