IVF hösten 2019
Gick inte denna gång heller :'( testade minus igen på testdagen (RD14) idag med Blastocyst :'( känns så tungt! När ska den bli min tur att få se det där extra strecket på teststickorna?! :'(
Gick inte denna gång heller :'( testade minus igen på testdagen (RD14) idag med Blastocyst :'( känns så tungt! När ska den bli min tur att få se det där extra strecket på teststickorna?! :'(
Grattis Ölandstoka!!!
Idag började jag med progynon inför vår åttonde återföring! Ska testa stimulerad denna gång. Helst vill jag bara åka utomlands och köpa några donerade ägg att befrukta och sätta in två och hoppas på tvillingar...
Kanske inte är någon kvar i den här 2019-tråden men jag har inte börjat skriva i någon ny så... Hade vår åttonde återföring idag. Känns ju verkligen inte som att denna skulle bli något när det inte blivit hittills men man vet ju aldrig. Den såg rund och fin ut iaf.
Hade glömt hur jobbigt det äratt ruva och hålla bort negativa tankar...
Håller tummarna. Tycker du är så stark som orkar så många gånger! Förstår det känns hopplöst men någon gång måste det ju vara eran tur.
Jag läser!! Och har tänkt så mycket på dig och att det var dags igen nu! Var det i stimulerad cykel? Tar du något nu efteråt? Du förstår inte hur mycket jag hoppas för din skull, snacka om att du om någon förtjänar att lyckas <3
Jag är fortfarande kvar här! Vi kämpar vidare o vår kamp!
Vi gjorde också FET idag, vår sjätte, men enligt vår läkare är det vårt tredje riktiga försök (de tre första tror de hamnade på fel ställe i livmodern). Så jag säger "tredje gången gillt" en andra gång!
Hejja oss! :)
Är oxå kvar och läser. Nu jävlar ska det hända. Jag hoppas sååååå mycket för er!
De tre första gångerna satte de blastocysten för långt ner i livmodern. Min livmoder är tydligen större än normalt och man ska tydligen sätta tillbaka det lilla fröet längre upp än hälften (om jag förstått rätt) för att det ska komma lagom långt in i slemhinnan. Tydligen satte man det för långt ner de första gångerna. Vid vår fjärde FET upptäckte även läkaren som en ficka i livmodern där de även tror att embryot kan ha hamnat någon gång.
Jo, det är skönt att göra något nytt vid varje försök tycker jag, jag är för mycket akademiker för att göra samma sak varje gång också, i mitt yrke kommer man aldrig framåt om man inte gör någon liiiten förändring och skruvar lite extra åt något håll. Så för mig är det nästan ett underlag att göra samma sak igen, även om jag vet att det i IVF-världen helt plötsligt bara kan gå utan någon förändring alls. Denna gång har jag gjort i naturlig cykel, de två senaste var i stimulerad med både Progynon och Lutinus. Så skönt att slippa alla hormoner denna gång! Jag mådde riktigt dåligt av dem! Dock tar jag pga av min transplantation redan Trombyl, men jag har även börjat med Prednisolon inför förra försöket som jag fortsatt med till detta försök.
Skönt att veta att ni har försök kvar i alla fall! Nej, vi blir helt nedbrutna efter varje misslyckat försök. Men samtidigt vet jag att vi inte kommer ge upp fören våra läkare säger åt oss att det inte är någon idé att fortsätta. Om den dagen (den får inte komma!!) kommer det nog inte finnas något kvar av mig.
Den här gången måste det vara både er och vår tur. Det är konstigt att skriva det, och jag kommer säkert att få ångra det någon gång, men jag längtar efter att få må lite illa!
Hur går det för dig?
Rd5 idag. Ena sekunden tänker jag också att denna gång är då det blir plus på stickan. Tycker allt liiite annorlunda denhär gången. Har molvärk som kommer och går, men inga känningar i brösten, vitaktiga flytningar, men igår em var de inte längre vitaktiga för att sedan vara det nu på morgonen igen. I morse när jag vaknade tyckte jag att det kändes tomt och att alla symptom var borta. Men när jag kom upp och började röra lite på mig kom de tillbaka. Men allt är nog bara inbillning alltihopa, känns som att hjärnspökena verkligen kan projicera det mesta i kroppen. Vet inte om vi ska tjuvtesta något eller inte, kan inte bestämma mig.
Så, idag är det rd9 och vi tänkte nog testa imorgon. Jag inbillar mig att jag har några väldigt svaga symtom men det kan ju lika gärna vara hormonerna. Jag har ju tagit lutinus varje gång men då har det varit i naturlig cykel och jag har liksom haft egen hormonproduktion också. Nu vet jag inte vad som bara beror på östrogen och progynon från tabletterna. Kan egentligen inte föreställa mig annat än ett negativt test men... Två ggr har jag ju fått positivt och då trodde jag väl inte heller det?
Ja, rd9 är lite läskigt, en gång har jag kommit hit, men då kom mensen på rd10. Min cykel är oftast 27-28 dagar (dag 1 denna cykel är 1/2) Så nervöst nu, men samtidigt tycke jag inte att det känns i kroppen som att mensen är på gång. Tycker kroppen känns lite annorlunda än normalt. Brösten började inte ömma fören den dag de brukar sluta ömma och nu är de så ömma att jag måste gå omkring med bh, jag sover riktigt dåligt på nätterna och har varit uppe och kissat vid kl 03.30 varje natt de senaste fem dagarna. Men halva dagarna tvivlar jag på mina symptom. Jag testade rd7 och då var det negativt, så tänker att det nog inte blev något denna gång heller. Men så länge mensen håller sig borta lever hoppet.
Vi har bestämt att inte testa igen fören td på torsdag, antingen har mensen redan kommit då så vi vet, annars inte...
Håller så tummarna för er imorgon!