• Loviisa89

IVF hösten 2019

LLW skrev 2019-10-08 06:43:33 följande:

Ruvardag 7 med blastocyst idag. Vaknade efter att jag drömt att jag tagit ett positivt graviditetstest.

Så jag gick upp och testade. Två gånger.

Positivt. Jag är gravid. Livrädd och orolig. Missfallet ligger och spökar i bakhuvudet, så jag vågar inte släppa fram lyckan helt. Men just nu är jag gravid. <3

Fjärde IVF-behandlingen, femte återföringen, första gången hos Livio Falun. Åh snälla, snälla, snälla låt det vara vår tur nu.

Åh grattis, vad glad jag blir!!!! Håller alla tummarna att ni får en bebis efter denna graviditet! :D

(Men förstår verkligen de blandade känslorna, jag har ju sett hjärtat ticka en gång, men är fortfarande orolig att det ska ha gått snett senare och att vi inte kommer ha ett levande foster på Kub)
    Insta: Ivfskafunka
  • Loviisa89
    Ölandstoka skrev 2019-10-28 15:27:56 följande:

Har pausat härifrån ett tag men nu är det fet på g. Ska äta letrozol för att hjälpa ägglossningen, är det någon mer som har fått letrozol i samband med fet?

Kul att det är så många som ruvar, håller tummarna för er!

Hej! Kul att ni snart ska göra fet igen :) Jag fick letrozol nu vid min senaste fet, och det var den som tog sig. Om det var pga letrozolen eller nått annat vet jag ju inte, men finns ju en chans att det var det som hjälptre till :)
  • Loviisa89
    Ölandstoka skrev 2019-10-29 08:15:31 följande:

Vad härligt att höra! :) Var det din första fet?

Det gick så fort när jag ringde dem igår, glömde att fråga hur det går till. Bör jag köpa digitala äl-test eller hur gjorde du? Skulle egentligen helst vilja få ovitrelle men de kanske inte ger det hur som helst..

Nej, det var min fjärde fet, alla dom andra har varit i helt naturlig cykel. Jag fick komma in en gång för mätning av äggblåsa och slemhinna, sen skulle jag ta ägglossningstest (jag körde de rosa digitala clearblue). När jag fick positivt på ägglossningstest ville de att jag tog en ovitrelle för att säkerställa att det släppte. Jag fick positivt på en måndag, så återföringen skulle ju bli söndagen, men de återförde på lördagen istället då de har det som rutin om det blir så :)
  • Loviisa89
    Ölandstoka skrev 2019-10-29 09:48:00 följande:

Härligt att det tog sig till slut! :) Tog du ett gravtest och blev glatt överraskad eller kände du det på dig?

Hoppas att de har rutiner för det här med, är så rädd att något ska strula. Har aldrig använt digitala test men när jag har använt vanliga så har jag aldrig fått positivt (även om jag har äl) bara ganska starkt streck men nästan aldrig starkare än teststrecket. Så jag är orolig att missa stegring även med digitala. Skulle vara skönt med ovitrelle för att försäkra att det blir återföring rätt dag. Får fråga när jag är på vul.

Ja, började tro att det aldrig skulle hända :) Kände det absolut inte på mig, jag hade inte så mycket symptom och har inte haft så mycket efter det heller, är i vecka 14 nu och det enda jag känner av är att jag är hungrigare :)

Hoppas det går bättre att testa med digitala, jag tycker att dom ger utslag fastän teststrecket inte är exakt lika som kontrollstrecket ibland :)
  • Loviisa89
    LLW skrev 2019-10-31 13:42:42 följande:

Imorgon ska vi till kvinnokliniken och göra vul. Är då i 7+1. När vi var där i 6+1 såg dom ev ett foster, men inget hjärtslag. Är så jävla rädd för vad vi får se imorgon. Fy fan vad dåligt jag mår. Ångesten är total. Imorgon kan allt ta slut, igen.

Håller tummarna för er imorgon, hoppas hoppas att det bara var för tidigt att se förra veckan och att allt ser bra ut nu! <3
  • Loviisa89
    Hedblomster skrev 2019-11-01 07:25:49 följande:

Okej hörrni.... Jag har testat nu, och det var positivt, men svagt. Har haft en kemisk förut och då fick jag plus på ruvardag 6 och nu är det ruvardag 10 och jag tycker det ser likadant ut och det borde vara starkare nu. Dumt nog testade jag utan sambon för jag trodde det var kört och han blir ledsen när jag testar ensam för han vill ju vara med. Så nu måste jag typ föreslå ett test efter jobbet eller nåt lol, så att han får veta, även om det kanske inte blir något i slutändan.... Suck, om det ändå bara varit starkare.

Åh grattis, har haft en känsla att det skulle gå för er denna gången! Mina test var också rätt svaga i början, tror rd 10 var första gången jag kunde ta kort och på bilden verkligen vara säker på att det var ett till streck, innan dess var det suupersvagt så gick inte att fånga på bild. Hoppas hoppas det är er tur nu!!! :D
  • Loviisa89
    LLW skrev 2019-11-01 10:54:32 följande:

Vul idag. Vi fick se en hinnsäck och ett foster i storlek som matchar vecka 6+2. Men jag vet ju att jag är i 7+1.

Förra veckan fanns något som kanske, möjligtvis, eventuellt var ett foster, så det har ju växt sedan dess. Men fortfarande inga hjärtslag.

Vi fick rådet att avvakta en vecka till. Så nu ska jag gå runt i 7 dagar till utan att veta. Om något kan få en människa att tappa fattningen totalt så är det denna väntan.

Jag vet inte om jag ska våga hoppas. Det känns ju kört.

Men fy vilken tortyr ni måste genomlida! Jag tycket så synd om er :( Håller verkligen tummarna att det är bra fastän det är för litet. Det kanske inte fäste ordentligt föränn rätt sent och kunde då inte börja växa riktigt. Håller tummarna för nästa vecka <3
  • Loviisa89
    Jooosen skrev 2019-12-13 07:05:04 följande:

Har inte kunnat sova inatt. Testdag idag. Ruvardag 16 med blastocyst. För första gången i mitt liv och snart 3 års kämpande har vi fått ett starkt o fint gravtest! Jag tror inte att det är sant!!!!!

Åhh, stort grattis!!! Jag har följt tråden och verkligen längtat tills idag då det känts som att du skulle få ett plus äntligen :D Håller tummarna för att allt går bra nu <3
  • Loviisa89
    LLW skrev 2020-01-13 16:33:39 följande:

Det här är helt sjukt men.. vi såg hjärtslag. Är fortfarande i chock tror jag.

Första läkaren var en ung och ganska ny, så när han letade runt såg han inte mer än en hinnsäck med kanske något i. Så han ringde in en kollega som kändes väldigt kunnig, och han kollade runt och sa ganska snabbt att han såg hjärtaktivitet. Han visade på skärmen och det var verkligen någonting där som pulserade! Herregud. Kan inte fatta riktigt. Det är ju så läskigt tidigt fortfarande men någonting är det som lever där inne! Han såg bara en enda hinnsäck tydligt, men kunde ana något bakom den som ev kan vara den andra. Den kan ju isåfall vara tom, och att det är därför jag haft blödningar.

Vi ska försöka få ett nytt ultraljud tills nästa vecka, kanske i slutet på veckan så det hunnit hända något. tills dess.. ja vad fan gör man? Kan man hoppa en vecka fram i tiden på något sätt?

Åhh grattis! Hoppas hoppas det går hela vägen denna gång, är ju ett stort steg framåt att ha sett hjärtslag för första gången :D
  • Loviisa89
    LillaSarah skrev 2020-01-19 20:40:49 följande:

Hej, undrar om det finns någon som fått tillbaka 2 embryo, men en på dag 2 och sen en på dag 5 ?

Hej, jag har inte fått det, men en jag följer på Instagram har det, hon är gravid nu efter att ha gjort en sån insättning. Hon heter eathospitalfood där :)
  • Loviisa89
    LLW skrev 2020-01-21 15:47:15 följande:

Tack snälla <3

Ja man vill ju inte börja om, verkligen inte, men ändå blir fallet lite lättare om man vet att man inte behöver vänta ytterligare. Tiden är ju det värsta i allt det här. Allt man gör är att vänta!

Har också kikat på din blogg, stort grattis!!! Så glad för din skull! Nu måste allt gå vägen :D
  • Loviisa89
    Ölandstoka skrev 2020-02-03 08:11:27 följande:

Jag är gravid!!! Aldrig trodde jag att jag skulle få säga de underbara orden. Är darrig och har hög puls fortfarande. Sov knappt inatt. Jah var så redo på ett blankt test men när jag hade doppat testet vänner jag mig om jättesnabbt och plockade lite och när jag tittade igen var det hur tydligt som helst :D

Tusen tack Joosen och tusen tack alla för allt stöd!

Stort grattis!!! Så underbart :D
Svar på tråden IVF hösten 2019