• klyban

Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?

Anonym (Bra fråga) skrev 2019-07-29 00:43:38 följande:
    Självklart har jag en agenda. Det har jag väl aldrig förnekat ? Ingen måste göra som jag säger, Jag har ingen maktposition. Däremot kan jag förstås tala för en viss etisk linje, precis spå samma sätt som jag gör i djurrättsfrågor.Sedan kan inte jag stifta några lagar, och jag tror inte någon bryr sig så mycket om vad just jag skriver. Däremot kan man ju tala för vissa grundvärderingar.

Är det verkligen så illa att du vill skapa lagar emot nått som du inte ens har med att göra från början.
    Sicken makalös hybris du har.

Den grundvärderingar anser du är okey att forcera på andra, är inte det definitionen om att du inte accepterar och självförklarande?
    Eller hindrar agendan dig att se det?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Bra fråga) skrev 2019-07-29 00:47:17 följande:
    Självfallet får man ha vilka tankar som helst. Det kan väl inte jag bestämma ? Det har jag heller inte påstått. Jag bara talar för en viss typ av tankar. Sedan får andra tala för andra tankar, du själv t.ex. Ibland ändrar jag mig, men det hindrar väl inte att man i en debatt kan tala för en viss tanke ? Det är väl snarare du som nte är så tolerant mot det. De "toleranta" är ofta de mest intoleranta.

Du försöker smyga in skam och skuld, och men men men och hur de ska tänka frö du ska vara nöjd.
    Det är hybris i tron man äger andra människor och få dom göra som DU vill.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (döh) skrev 2019-07-29 13:15:07 följande:
    Det är att likställa vid nödvärn. Om du skulle klamra dig fast vid mig så skulle jag med våld frigöra mig från dig. Det är inte misshandel utan nödvärn.

Det handlar mycket om att projicera att det INTE är foster, utan projicera att det fullt levande människor.
    Som man sen inte heller bryr sig om när de blivit människor, det är det som blir så satans komiskt allt detta.

hur många meter var det?
  • klyban
    oanonym skrev 2019-07-30 02:27:13 följande:
    Ja, det överlever. Men det finns månader där det är på gränsen, och där anser du att man har rätt att avbryta.
    Jag är också för att kvinnan får välja, men efter en viss vecka så måste slutgiltiga beslutet vara taget, anser jag.

Om det finns en anledning så är det alltid okey att avbryta.
    Även så pratar vi sällan om aborter i åttonde månaden, utan de flesta sker i vecka ~10, bra över 80% har jag för mig.

Man har ingen poäng och prata om en åtta månaders abort och abort i allmänhet, och när de aborter flesta sker i vecka ~10%

hur många meter var det?
  • klyban
    oanonym skrev 2019-07-30 14:44:29 följande:
    Ja, vi försöker se till att de flesta aborter sker då. Men enligt användaren jag citerade så är det lika rätt att avbryta när som helst. Anledningen behövs inte, mer än att kvinnan inte vill låna ut sin kropp längre. Och jag tycker att kvinnor har ett visst ansvar efter de bestämt sig för att behålla barnet. Så efter en viss vecka räcker det inte att åberopa självförsvar. Anser jag.

Hur många aborter i månad 8 sker ens?
    Undrar och om det ens finns en mening för diskutera nått så obskyrt och ovanligt.

hur många meter var det?
  • klyban
    oanonym skrev 2019-07-31 02:27:58 följande:
    Om folk tycker sådana aborter är ok så finns det mening att diskutera detta. Hur ovanligt det är i nuläget är ju irrelevant.
    Om folk vill införa dödsstraff i Sverige så kan detta diskuteras, även om inga dödsstraff utfärdas idag. (bara ett exempel, ingen jämförelse med abort)

Jag tror de flesta trollar.

Dock ser jag att man gör abortfrågan en otjänst genom att prata om nått som obskyrt och ovanligt.
    Men det är ofta så man vill göra, ta in det som extremt ovanligt, och sen mena på att allt måste bort.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Bra fråga) skrev 2019-07-31 12:18:59 följande:
    Du läser ju inte ens mina inlägg. Var skrev jag något om att skapa lagar. vaddå "forcera" på andra ?
    Du har massa idéer som innebär folk får rätta sig efter dig, det msåte du väl fatta inte funkar?
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Bra fråga) skrev 2019-07-31 12:40:37 följande:
    Även foster har väl liv ? Sedan: Exakt vem bryr sig inte om födda ? Vad vet du om det ?
    Det är ointressant vad du tycker för dessa människor.
    hur många meter var det?
  • klyban
    oanonym skrev 2019-07-31 14:19:13 följande:
    Jag tycker det är bra med en gräns. Efter en viss vecka ska det inte gå att ändra sig hur som helst. Det är min ståndpunkt i denna fråga.

Kan köpa att man har ett datum som vi har det, kanske nån vecka till.

Men prata 8 månaders, så pratar vi om nått annat även om det är abort också.
    Och tycker inte ämnet mår bra av att prata om saker som är rätt irrelevanta, 84% gör abort vecka 9 eller före.
    Men vill man förstöra diskussion, så ska man bara prata om 8 månaders aborter, och sedan hela tiden referera till dessa 9 veckors aborter.

Men då pratar man om nått helt annat, även om bägge är aborter.

hur många meter var det?
  • klyban
    oanonym skrev 2019-07-31 16:07:38 följande:
    Som sagt, min invändning gällde användaren som ansåg att aborter får avbrytas när som helst.

Ta det med dom då, finner ingen logik att parta om 84%, med extremt få 8 månaders.
    Om man nu inte vill prata om annat såklart, då ska man inte göra annat än prata om 8 månaders aborter.

hur många meter var det?
Svar på tråden Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?