• klyban

Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?

Anonym (kvinna35) skrev 2019-07-19 15:22:51 följande:
    Du har ju hela tiden talat för vilka motiv han har, du tar dig rätten att tala för andra. Men när andra gör samma sak mot dig, då är det fel och inte ett ord om detta.
    Ledsen, du får nog tänka en stund och återkomma, för sällan det blir så fel som där.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (kvinna35) skrev 2019-07-19 15:25:36 följande:
    Lycka till påvisa detta.

Jag väntar fortfarande.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (kvinna35) skrev 2019-07-19 15:45:36 följande:
    Återkom själv du när du har tänkt en stund, jag väntar fortfarande. 
    Ledsen finns inget lägga orden i mun, då h*n upprepat det så många ggr.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Bra fråga) skrev 2019-07-19 15:46:36 följande:

Forcera ? Hur skulle jag kunna det ? Jag tror du har en överdriven syn på hur mycket läsare kan bry sig om vad jag skriver.  var o en har en egen vilja, och jag har inge polisiär och politisk makt.

Givetvis  fattar alla att du inte vill ta bort medel till diabetessjukvård, men det var eftersom du frågade mig om jag tyckte att de inte skulle ha stöd, som jag med en sådan formulering beskrev att det som avgör vad det läggs penar på faktiskt är vad medborgare och deras valda väljer att satsa några pengar på.

Du stigmatiserar här genom överdrivet användande av ord som ska chocka och stigmatisera den som funderar på abort.

Sjukvården är till för att hjälpa alla, inte bara de du önskar och inte önskar ska ha sjukvård.
    Du är irrelevant för detta.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Bra fråga) skrev 2019-07-19 15:52:27 följande:
    Rak fråga som du ej besvarat : Tycker du det är fel om jag använder termen "döda djur", när jag  talar emot uppfödning och dödande av kött- o mjölkdjur ? Är det att stigmatisera köttätare och konsumenter av mjölkprodukter  för mycket ? Och om det är fel -finns alternativa fraser för vad det handlar om ?
    Det finns gott om vegetariantrådar om du vill diskutera i dom, tänker inte ta fokus ifrån detta och vad du trycker på och att detta är stigmatiserande, förnedrande och skamgivande för de som inte tycker som du.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (kvinna35) skrev 2019-07-19 16:02:51 följande:
    Tror inte folk blir så chockade av det, de kommer fortsätta göra abort ändå. Man kan ju argumentera mot det, och det har det ju inte saknats här i tråden. Så jag tror inte detta chockande fungerar så bra, det är nog inte tänkt så heller, men obs, jag vet inte, och utger mig inte för att veta heller. Det vore hybris.

Självklart kommer aborter fortsätta

Enda syftet ropa ut döda foster så ofta, det är för stigmatisera, förnedra och ge skam mot abort.
    Vart får man den hybrisen ifrån?
    Och varför inbillar man sig det är annat än hybris?
    Men förstår det är en agenda, så logiken slängs ut genom fönstret.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (kvinna35) skrev 2019-07-19 16:23:26 följande:
    du får väl starta en tråd om hybris så kanske du får svar på dina frågor

Jag har redan svaret och att det är hybris, och att detta uppnås genom stigmatisering, förnedring och skambeläggning.
    Hade det inte upprepats så satans många ggr om tex döda foster, dödar foster, så hade jag aldrig haft en poäng.
    Nu är poängen lika klar som consommé och tack vare denna överdrivna upprepning.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Bra fråga) skrev 2019-07-19 16:33:26 följande:

Skillnaden mellan diabetssjukvård och abort är att graviditet inte är någon sjukdom, och att det vid vård av sjuka inte finns en 3:e part som elimineras.

Fråga :Nu har jag visserligen inte använt den formuleringen du nämnde på länge men är det för stigmatiserande mot köttätare om jag arbumenterar mot att döda djur ?

Inget du har med och göra,v arken diabetesvården eller dessa aborter.
    Trodde du skulle förstå detta, men inte ens det självklara verkar vara självklart.

Men verkar vilja diskutera allt annat än DÖDA FOSTER nu, och den stigmatisering, förnedring och skambeläggning.
    Då du upprepat den alldeles för många ggr för att lyckas "pudla" bort den.

Det finns trådar att diskutera vegetarianism, inget du kommer få svar på här.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Bra fråga) skrev 2019-07-19 16:37:20 följande:
    Svara på frågan. Det är en jämförelse : ÄR det för stigmatiserande om jag argumenterar mot att döda djur, och använder de orden ? Det är ju precis samma formulering bortsett från vem det gäller, så det är ju starkt kopplat till diskussionen avseende aborter med.
    Det finns trådar att diskutera vegetarianism, inget du kommer få svar på här.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (kvinna35) skrev 2019-07-19 16:37:41 följande:
    Så varför ställa frågor då, om du redan har alla svaren.
    Precis som i alla trådar, du vet alltid bäst om allt och alla och är inte öppen för diskussion överhuvudtaget. Du behöver inte diskutera eller ställa motfrågor, för du vet redan allting.

Nu lägger du orden i mun på mig igen, aldrig hävdat jag har alla svaren eller ens antytt detta.(kanske din fantasi gör)
    Däremot har jag svaret om att det upprepats så många ggr om DÖDA FOSTER, och att detta är stigmatiserande, förnedrande och skambeläggande.
    Och det är hybris tro man har den rätten, så varför har man den hybrisen och sen låtsas om att man inte har den?

hur många meter var det?
Svar på tråden Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?