Mima93 skrev 2019-07-13 09:52:39 följande:
Så trist att du inte verkar ha blivit tagen på allvar! :( Jag vet ingenting om undersökningar då vi inte kommit så långt än och jag hoppas få slippa sånt. Vi har försökt sen december... Har ni provat några huskurer? Många BM rekommenderar bisolvon, ibland som ett första försök innan IVF och för många jag läst om har det fungerat. Jag provar själv bisolvon för första gången denna omgången. Om man har trögflytande flytningar kan de hindra spermierna från att komma fram till ägget i tid. Bisolvon kan då tunna ut dem och göra det enklare för dem att simma snabbt. Jag har märkt skillnad på mina flytningar nu när jag äter det, men har några dagar kvar till ÄL. Kanske värt ett försök om ni inte redan provat. Jag har liksom du aldrig blivit gravid trots att jag ibland glömt ppiller och haft sex ändå...
Tack för ditt svar! Så skönt att höra om andra som inte heller råkat bli gravida. Man är ju så inpräntat att det är så lätt att bli gravid och då är det svårt att inte undra om det är något fel på en när det uppenbarligen inte går så lätt som man fått höra... skönt att bli påmind att det ganska ofta också är svårt.
Jag har också funderat på bisolvon några gånger. Antar att jag tidigare inte känt mig tillräckligt "nojig" för att testa "huskurer" som man hört om (förutom folsyra m.m. och sex var/varannan dag).. men det hände något efter jag fyllt 31, tror det är min första riktiga åldersnoja.. Med facit i hand önskar jag att vi testade allt från början, vad har man att förlora! Vi tänkte då att vi inte ville addera stress med att krångla till det eller tänka för mycket på det, och bara låta naturen sköta sitt så att säga. Men när tiden tickar multipliceras stressen så nu lugnas jag av att faktiskt göra något extra. Tagit bisolvon idag, både jag och sambon :) Man vill gärna kunna säga att man VERKLIGEN försökt om man sedan behöver söka hjälp.
Hoppas det tar sig för er denna gången!