soltroll skrev 2019-12-06 08:43:59 följande:
Nu har även vi varit på vårt första möte på RMC. Jag blev besviken på bemötandet, kanske var det bara jag som är för känslig men även sambon tyckte att sköterskan uppträdde som att hon satt där på rutin och lyssnade och verkade trött på sitt jobb.
Min sambo är ju av den som inte vill prata om den här situationen och jag försökte att få lite råd hur jag kan hantera det, men hon lyssnade inte alls på det utan påpekade bara flera gånger då att jag måste sluta träna så många timmar och jag behöver gå upp i vikt. Jag tränar absolut inte för mycket och jag är Inte för smal! Det kändes mest som att hon hade fördomar mot oss och undrade vad vi gjorde där. Hade även skyhögt blodtryck, som hon blev helt förskräckt över, vilket kunde bero på att vi hade tränat på förmiddagen, jag var arg och irriterad över en konflikt med en lärare och nervös inför mötet, hur skulle jag kunnat få annat än hög blodtryck då, dessutom när jag bara kände mig dum att sitta där.
Men ialf fick jag lämna blodprov och vi har bokat tid för spermaprov, efter det ska jag boka tid för spolning av äggledare, tyvärr kommer det bli typ i mitten av Januari så det blir låång väntan..Nu har jag gnällt av mig lite, igen
Nu vet jag! :D Men du kan gärna berätta lite mer via DM. För alla dem som möts av fördomar av olika slag, särskilt angående vikt: det är viktigast hur ni känner er tror jag. Känner man sig frisk, så behövs det ingen läkare som börjar intala en att man är för tjock/smal/liten/rund/gammal/ung. Om något provresultat inte säger emot... Min kusin har kämpat mot oregelbunden mens i flera år. Läkare höll på med gnäll att hon var för tjock, hon till slut efter 3 år gick ned i vikt och det visade sig att problemen inte låg i vikten!! Det var bara läkare som valde enklaste förklaring möjligt. Och gjorde att kusinen blev ätstörd. Så man behöver oftast inte bry sig om sånt struntprat!! Ge dig inte soltroll :D Viktigast att allt sattes igång!