Inlägg från: hundenhubbe |Visa alla inlägg
  • hundenhubbe

BIM augusti 2019

Har haft sex i tre dagar nu,äl på tisdag enl app :) lutealfas brukar vara 13 dagar så snart börjar väntan. Tur jag ska iväg på semester med familjen så man går tänka på annat tills det är dags :D sambon har helt blivit med på bebiståget och vill ligga så ofta det går så det ska ta sig xD det trodde jag aldrig! Väldigt roligt iaf:)

• hundenhubbe

Känner mig så frustrerad så måste skriva av mig här. Både igår och idag blev det inget sex. Ägglossning imorgon. Känns så värdelöst. Sambons penis har plötsligt fått prestationsångest. Färsöt i över 1 h båda dagarna men de går inte... så redan nu känns chanserna förstörda denna gång... och imorgon lär vi ju inte heller lyckas. Jag har hört att man är mest fertil innan äl, sant? Vet ju bara att jag har de imorgon enligt app, kör inga stickor. Har mensvärk idag som jag brukar ha innan, gasig mage och flytningar. Så frustrerande näe man väntar på att försöka men de blir såhär.. Känns väldigt hopplöst....

• hundenhubbe
    Förstabarnet123 skrev 2019-08-06 13:02:22 följande:

Så tråkig och jobbig sits för er! Känner med er.

Det är det jag är mest nervös för kring varje äl. Att mannen ska orka med allt regelbundet sex + att han måste prestera. Förstår männens prestationsångest. Svår sits det hela. Tror du det är bättre att inte nämna att äl är på gång för din man?

Ja jag tror jag måste göra så. Men de lär ju märkas för man vill ju ha sex mer... Men jag tänkte nya tag ikväll! Har haft så jäkla mkt äl känningar idag (känner alltid då jag har) så ikväll tänkte jag att vi ska spela ett mysigt parspel, dricka öl och äta choklad! Ska se om de kanske släpper pressen! Får hoppas Kidsen sover bara xD ikväll måste vi få till det känner jag... så dumt att det är så jäkla lång väntan om man inte får till de. 1 månad känns ju brutal när man är här nu och redo!! Han som alltid är sugen, trodde aldrig de skulle bli såhär. Hoppas att det går ikväll!
  • hundenhubbe
    Fialotta8 skrev 2019-08-06 22:06:21 följande:

Åh jag känner så med er! Min sambo hade lite samma känsla sist. Han ville inte veta när det va ägglossning eller något för att inte få prestationsångest. Ett tips som funkade för oss var att han var helt ovetande (såklart blev han misstänksam när det blev lite mer sex än vanligt, men ingen press!)

Ett till tips kan vara att testa något nytt, inte lixom schemalägga mystiden utan kör på något spontant, överraska, gör något ni båda tycker om. KRAVLÖST! Man måste ju njuta lite också medan man producerar små bebisar. Förstår om det är frustrerande att höra om man har försökt ett tag, man vill ju bara att det ska ta sig så fort som möjligt. <3

Detta funkade för oss!

Förstabarnet123 skrev 2019-08-06 22:36:53 följande:

1 månad är brutalt! När det är det (nästan) enda man tänker på så är 1 månads väntetid galet långt.

Hoppas det gick vägen för er så ni har chans för plus denna månad :)

Tack så mycket båda två! Jag tog fram sambons favorit parspel (monogamy), lite öl,choklad och sexiga underkläder. Bjöd in han på 2 h av skratt, lättsamt och passionerat mys! Funkade utmärkt :D blev ingen press och vi hade dessutom kul :) så sex 3 dagar innan äl och på äl dagen känns som ett godkänt försök denna månad! Nu 1 vecka kvar till semester och 2 v till Bim! Mkt väntan men hoppas de gick vägen :) om de inte skulle gå så ska jag ta med mig detta till nästa månad: det är ju faktiskt "roligt" att göra barn , vilket man glömmer bort ibland :)
  • hundenhubbe
    FH24 skrev 2019-08-06 19:29:10 följande:

Två av bilderna är redigerade med ljuset.

Jag tror på testet, ser ett sträck :D hoppas det inte är spök!
  • hundenhubbe
    Annali85 skrev 2019-08-07 10:14:16 följande:

Låter som en lyckad kväll och säkert blev det barn gjorda också!

Hoppas du har rätt :) vi har ju bim samtidigt! Kul att följas åt! När tänkte du testa?
  • hundenhubbe
    Anonym (C.S) skrev 2019-08-07 14:34:57 följande:

Hej!

Är helt ny här. Vi är på vårt första försök och jag har såååååå mycket tankar. Läst massor här på FL och nätet och vet inte riktigt vad jag ska tro om mina ?symtom?. Har inga barn sedan tidigare eller några andra erfarenheter av graviditet. BIM är på lördag eller söndag. I söndags fick jag en liten blödning och mensvärk, alltså ca en vecka innan BIM. Blödningen har kommit och gått nu sedan dess, varit både typ färskt blod, blodflytningar och brunaktiga flytningar(ursäkta detaljer). Det blev ett litet längre uppehåll mellan blödningen igår och idag så gjorde ett tidigt test imorse som var negativt, men var inte med ?första? morgonurinen och det kanske vad för tidigt(BIM -3/4)? Nu på eftermiddagen har blödningen dragit igång igen, känns som det kommit lite mer nu fast ändå inte så rikligt som vid mens. Har läst om nidblödning och det skulle kunna vara det eftersom den inte innehåller några klumpar, vilket mens kan göra. Tycker det är så otroligt jobbigt att inte veta!! Har dessutom värkar som mensvärk som också ökar i samband med blödningarna och har känt mig svullen sedan i söndags men det beror ju säkert på blödningarna i sig.

Känner mig helt förvirrad och kluven över om det kan vara mensen som kom tidigt? Har dock i princip aldrig haft mellanblödningar och verkligen inte på det här sättet. Och brukar ha ganska regelbunden mens, kan diffa någon dag hit eller dit. Ska jag avvakta med nytt test tills blödningarna avtagit helt eller ska jag testa mig på lördag/söndag?

Vore så tacksam att få lite stöd och dela med er från era erfarenheter?

(Min sambo tror bara jag inbillar mig för jag vill detta så mycket).

/Förvirrad tjej ????

Jag hade så en gång trots att jag brukar vara regelbunden. Visade sig vara mellanblödningat. Kanske pga stress? Du kan ju testa på söndag för vissa bilder i början
  • hundenhubbe
    Anonym (C.S) skrev 2019-08-07 15:12:29 följande:

Ska testa på söndag så får vi se.

Tack då vet jag att det hänt någon annan också :)

Gör så! Hoppas ditt år ett plus :)
  • hundenhubbe
    Annali85 skrev 2019-08-07 18:26:13 följande:

Tänkte nog hålla mig till BIM. Själv då?

Kommer inte hem från semestern fören bim! Är osäker om jag ska ta med ett men tror inte jag gör de. Så blir nog på bim dagen :)
  • hundenhubbe
    VictoriaBerggren skrev 2019-08-07 19:47:05 följande:

Hur långt innan BIM börjar ni testa? Idag fick jag råmjölk och det är fleeera månader sedan jag slutade amma!!

Jag Kan klämma ut lite trots att det är 2 år sen jag amma xD
Svar på tråden BIM augusti 2019