Anonym3323 skrev 2019-06-23 22:26:56 följande:
Jag hade berätta av misstag för en vän att jag var gravid, ingen annan visste förutom min sambo såklart. Det var även hon som följde med till gynakuten första dagen som jag började må sämre och misstänkte att något inte stod rätt till. Hon har också fått MF tidigare så det var skönt att ha någon som visste vad det handlade om.. Det var andra dagen allt hände och då fick jag och sambon åka in akut tidigt på morgonen. Precis som du beskriver, var mitt också väldigt traumatiskt. Jag kunde knappt komma ur bilen och när jag kom in till sjukhuset fick jag stå med benen i kors medan blodet droppade i hela korridoren.. undersökningen sen man fick göra var också helt vidrig, trodde allt var ute men när läkaren gjorde något så kom en hel fors till. Jag hade ju redan gett upp då och förstått att allt var över.
Ja, jag var väldigt bestämd med att jag ville gå vidare direkt.. det var mer min sambo som verkligen ville veta att jag mådde okej och sa att vi kunde vänta. Men vi började smått försöka och sen det har varit mer som vanligt har vi bara kört på. Nu är man ju väldigt förvirrad och har typ ingen aning om när varken ÄL eller mens ska komma. Min barnmorska var också tydlig med att vi kunde försöka så fort det kändes bra igen. Vi har inga barn sen tidigare heller så jag vill verkligen inte vänta. Har du barn sen tidigare?
Har samma upplevelse av sjukhuset, jag var nog i chock när vi kom dit för det hade forstat blod i bilen och fick stå och vänta på vanliga akuten på Huddinge med nummerlapp (!?) medan det rann ut blod på golvet... man är inte så kaxig just då. Fick sen komma upp på gyn och resten kom ut på en toalett. Fy fan. Sövdes och skrapades sen direkt, förlorade mer än en liter blod totalt.
Vilken tur att du iaf hade någon som kunde följa med dig Var var din sambo, på jobbet? Jag hade "tur" för mitt hände på morgonen så vi var hemma båda två. Vi har dock ett barn sen tidigare, en dotter som just fyllt två. Men både graviditet och förlossning med henne var komplicerad så jag vet inte om/när jag ska orka bli gravid igen... kan börja nu om jag vill men jag vet inte. Känns som att det är så oerhört lång tid kvar tills det eventuellt blir ett barn.
Beklagar dock verkligen din upplevelse. Tänker att det om möjligt blir ännu värre om man inte har barn sen innan. <3