Anonym (Vecka 16) skrev 2019-06-28 06:48:39 följande:
Hur har det gått för er?
Jag fick missfall i vecka 16 (20 maj) Det var fruktansvärt.
blödde tre veckor efter det har inte haft ägglossning.
Jag fick en blodklump stor som en tennisboll förra helgen och har spottings hela tiden. igår kom det massa klumpar men jag har ingen riktig mens utan jag blöder När klumparna kommer ut.
Jag längtar efter att få igång mens och ägglossning så att jag kan försöka igen.
Det svåra för oss är att vi behöver inseminera då vi inte kan ha ett fullbordat samlag (lång historia) så det är liksom inte bara att mysa på för oss vi måste planera på ett helt annat vis.
Har ni fått igång era kroppar efter missfall?
Förresten jag visade positivt på gravtest en månad efter det här nu Jag har blivit negativ på det.
Jag misstänker att jag kanske har någonting kvar i livmodern har inte gjort någon uppföljning eller återbesök det gör man tydligen inte här, enligt gynakuten. Så allting är normalt så länge man inte har feber -sen att det luktar gammalt lik om det som kommer ut (ursäkta detaljerna) är en annan sak.
man får ingen information upplever jag det som utan allt är normalt och varje kvinnas kropp är du unik.
Ja jag förstår att det är så, men man vill ändå ha svar. Snart har det gått 6 veckor och ingen ägglossning ingen mens utan bara konstig blödning.
men jag kanske har tur kanske är det här ändå en mens de här klumparna som kommer ut
Ursäkta att jag låter gnällig och bitter
Beklagar verkligen ditt sena missfall. Helt fruktansvärt...
Jag tycker att det låter extremt konstigt att du inte fått någon uppföljning, jag fick välja detta och skulle isåfall boka en tid hos gynmottagningen. Jag kände inte att jag behövde eftersom blödningen upphörde efter ca 5 dagar efter själva missfallet. Med tanke på att du var så långt gången skulle jag verkligen kräva en ny undersökning och kolla upp hur det ser ut.
Tyvärr tror jag ju längre man har gått, ju längre tid tar det för kroppen att "återhämta sig". När man läst runt så verkar ju de som fått missfall i ca v.5-6 fått igång kroppen snabbare än en själv som nästan var inne i v 9+0. Det går ju tyvärr inte att skynda på heller, även om man önskade det.
Mitt råd är att du ser till att få en tid, man känner sin kropp bäst själv och om något inte känns som det står rätt till så måste det tas på allvar.
Själv så kan jag känna att kroppen absolut har återhämtat sig mer och mer, men ändå haft en del strul med magen. Jag har ändå ganska hög smärttröskel, men har haft mycket värk, magknip och molande värk. Detta hör väl till, men ändå inget man får veta... kroppen har ju varit kaos senaste månaden.