Inlägg från: Anonym3323 |Visa alla inlägg
  • Anonym3323

Mens efter missfall?

Behöver hjälp.. Jag har en 25-dagars menscykel. Fick missfall i slutet på maj och idag är mensen beräknad att komma. Fick ägglossning (eller iallafall symptom) för 14 dgr sen. Så vi har myst varannan dag runt beräknad ÄL om jag nu hade nu hade någon. Testat negativt för 1 vecka sen. Saken är den att jag har noll symptom på att mensen ska komma och 3 dagar efter det negativa gravtestet (alltså 19/6) kom det lite lite rosa/rött på pappret och ingenting mer och detta var 7 dgr efter ÄL. Tog vanlig teststicka igår och de visade inget, men när jag kollar tillbaka på hur mitt test såg ut när jag blev gravid förra gången var det också väldigt svagt streck trots att det var på BIM. Säkert pga min korta menscykel så hinner testen inte ge så starka utslag på så kort tid. Vad tror ni? jag har ställt in mig på att mensen ska komma och vilken dag som helst, men ändå känns det inte så i kroppen? om ni blivit gravid efter MF utan att få mens, hade ni några symptom i början?

Hur och när kom eran mens efter missfall och vilken vecka fick ni MF? 

Många frågor, men tar gärna del av era erfarenheter :) 

• Svar på tråden Mens efter missfall?
  • Anonym3323
    Anonym (Hedda) skrev 2019-06-23 12:34:41 följande:

Jag fick missfall 10 maj i år och hade ägglossning ungefär två veckor efteråt. Hade tydliga ägglossningssymptom men trodde inte riktigt på det då jag fortfarande blödde efter missfallet, men mensen kom precis som den skulle efter ungefär ytterligare två veckor.

Beklagar verkligen.. <3 Vilken vecka fick du MF?
  • Anonym3323
    Anonym (Hedda) skrev 2019-06-23 12:34:41 följande:

Jag fick missfall 10 maj i år och hade ägglossning ungefär två veckor efteråt. Hade tydliga ägglossningssymptom men trodde inte riktigt på det då jag fortfarande blödde efter missfallet, men mensen kom precis som den skulle efter ungefär ytterligare två veckor.

Beklagar verkligen.. <3 Vilken vecka fick du MF?
    Monkan93 skrev 2019-06-23 12:41:49 följande:

Jag fick missfall i v. 6/7 den 21/5. Blödde i fem dagar och fick min första ägglossning nu på midsommar drygt 4 veckor senare (positivt test), vilket gör att denna cykeln är runt 50 dagar...

Har inte fått någon blödning sen missfallet, men hoppas ju självklart på ett plus om två veckor istället för mens. :)

Beklagar verkligen :( <3 Men vad länge! Jag tog ÄL tester för tidigt tror jag, dom var positiva.. men hade starka ÄL symtom så därför tror jag att jag haft det. Hoppas inte det dröjer länge innan mensen kommer om den nu gör det. Man blir ju så förvirrad. Lycka till och hoppas att du får ett stort +!
  • Anonym3323
    Anonym (Hedda) skrev 2019-06-23 19:15:35 följande:
    11+5. Det var riktigt hemskt, fick åka till gynanuten och skrapas för det bara forsade blod. :( har inte repat mig mentalt än så vi har inte börjat försöka igen... vet inte när jag ska orka.
    Då har vi varit med om ungefär samma, jag gick precis in i vecka 9+0 när mitt skedde. Aldrig varit med om en sådan smärta, och som du säger.. det forsade, så fick också åka in direkt till gynakuten i Danderyd. Det är ett trauma när hela ens värld och vardag vänds upp och ner. På ett sätt ville jag gå vidare redan samma dag och bara glömma allt men vissa dagar kommer det fortfarande tårar och hjärtat gör ont. Jag hoppas du mår bättre snart <3 och tack för att du delar med dig! känner mig ibland väldigt ensam i den här tragedin, trots världens underbaraste sambo och andra fina personer i min omgivning som stöttar mig..
  • Anonym3323
    Anonym (Hedda) skrev 2019-06-23 21:58:06 följande:
    Ja, det låter väldigt likt. Jag har också känt mig väldigt ensam, har en kompis som haft missfall men det var i v. 6 och som en vanlig mens så det är inte riktigt samma... det här var väldigt traumatiskt. Har inte haft någon att dela det med, tack för att DU delar med dig:) och hoppas du med mår bättre snart. Men du/Ni har bestämt er för att försöka nu direkt igen?
    Jag hade berätta av misstag för en vän att jag var gravid, ingen annan visste förutom min sambo såklart. Det var även hon som följde med till gynakuten första dagen som jag började må sämre och misstänkte att något inte stod rätt till. Hon har också fått MF tidigare så det var skönt att ha någon som visste vad det handlade om.. Det var andra dagen allt hände och då fick jag och sambon åka in akut tidigt på morgonen. Precis som du beskriver, var mitt också väldigt traumatiskt. Jag kunde knappt komma ur bilen och när jag kom in till sjukhuset fick jag stå med benen i kors medan blodet droppade i hela korridoren.. undersökningen sen man fick göra var också helt vidrig, trodde allt var ute men när läkaren gjorde något så kom en hel fors till. Jag hade ju redan gett upp då och förstått att allt var över. 

Ja, jag var väldigt bestämd med att jag ville gå vidare direkt.. det var mer min sambo som verkligen ville veta att jag mådde okej och sa att vi kunde vänta. Men vi började smått försöka och sen det har varit mer som vanligt har vi bara kört på. Nu är man ju väldigt förvirrad och har typ ingen aning om när varken ÄL eller mens ska komma. Min barnmorska var också tydlig med att vi kunde försöka så fort det kändes bra igen. Vi har inga barn sen tidigare heller så jag vill verkligen inte vänta. Har du barn sen tidigare?
  • Anonym3323
    Anonym (Hedda) skrev 2019-06-23 22:47:09 följande:

Har samma upplevelse av sjukhuset, jag var nog i chock när vi kom dit för det hade forstat blod i bilen och fick stå och vänta på vanliga akuten på Huddinge med nummerlapp (!?) medan det rann ut blod på golvet... man är inte så kaxig just då. Fick sen komma upp på gyn och resten kom ut på en toalett. Fy fan. Sövdes och skrapades sen direkt, förlorade mer än en liter blod totalt.

Vilken tur att du iaf hade någon som kunde följa med dig Var var din sambo, på jobbet? Jag hade "tur" för mitt hände på morgonen så vi var hemma båda två. Vi har dock ett barn sen tidigare, en dotter som just fyllt två. Men både graviditet och förlossning med henne var komplicerad så jag vet inte om/när jag ska orka bli gravid igen... kan börja nu om jag vill men jag vet inte. Känns som att det är så oerhört lång tid kvar tills det eventuellt blir ett barn.

Beklagar dock verkligen din upplevelse. Tänker att det om möjligt blir ännu värre om man inte har barn sen innan. <3

Det är så hemskt alltså.. och läskigt eftersom kroppen gör allt och man bada hänger med utan att ha någon kontroll alls. Förstår att det måste vara tufft när man haft en jobbig graviditet innan. Samtidigt som ni kanske kan finna styrka och glädje i ert barn som ni har. Jo, tro mig.. redan fått vänta ett bra tag innan detta pga att min sambo ville vänta och ek var redo. Så bara det har varit en ?kamp? och nu har man bara längtat efter att det äntligen ska hända. Då händer istället det ofattbara.. men vägrar ge upp och hoppas mensen fortsätter lysa med sin frånvaro! Är på BIM +1, och testade svagt positivt igår. Får se när jag vågar ta ett nytt om mensen inte kommer.. vet att jag kommer bli ledsen om den gör det. Enligt min egen åsikt borde testet kanske vara starkare om det är en ny graviditet, eller så tar det ett par dagar till innan det märks. Börjar känna lite nere i magen, men vad det är vet jag ännu inte..
  • Anonym3323
    Anonym (Hedda) skrev 2019-06-24 19:06:52 följande:
    Jag hoppas SÅ att det är ett plus du väntar på! Och att allt går bra den här gången. Man måste ju våga tro det, någonstans... men vet inte hur man ska behålla sig någorlunda sansad innan man fått veta att allt är okej. Jag kommer nog göra upp något slags plan för hur jag ska hantera en eventuell liknande situation... Jag bara ryser av ångest vid tanken på att mitt missfall skulle ha skett på jobbet. Så otroligt utelämnade och ångestskapande. Så jag tänker nog försöka förbereda mig på att det KAN gå lika illa igen och vad jag ska göra då. Så hemskt att ens behöva tänka så...
    Jag gick och köpte ett till test med veckoindikator idag.. kastade pengarna i sjön kan man säga, fick mensen precis för en stund sen. Känns helt okej ändå. Min kropp var inte redo för en ny graviditet trots att vi prickade in rätt dagar. Hade fortfarande utslag "Gravid 1-2 v" för bara 1,5 vecka sen. Så på något sätt känns det som jag nu får kvitto på att min kropp behövde få denna mens för att bli återställd.

Man får också tacka sin kropp, det man gått igenom nu är en extrem påfrestning både fysiskt och psykiskt. Jag är ändå "tacksam" om man kan säga så, att ingen hann märka att jag var gravid. Förstår vad du menar, hade också ångest över att något skulle hända på jobbet. Jag började dessutom nytt jobb i slutet av april så jag var livrädd för att man skulle bli tvungen att sjukskriva sig.. "som tur var" hände det precis innan en helg så jag hade ett par dagar att repa mig. 

Att tänka på det du skriver har jag inte vågat fundera på än.. jag har dock tänkt på att försöka inte vara lika orolig och ha sånt kontrollbehov jag faktiskt har. Dock rimmar det dåligt på mig, överanalyserar mycket och önskar att jag var mer lugn och obrydd. Men ska verkligen försöka! även om det säkert blir svårt med tanke på vad man har gått igenom..

Nu har jag ju dock ett par dagar framför mig där jag kan vila från alla tester och grubblande.. och förhoppningsvis komma in i min normala menscykel igen nu :) Snart kommer det bli bra för oss båda och även om man inte vill gå igenom det så måste det få ta sin tid! <3
  • Anonym3323
    Anonym (Hedda) skrev 2019-06-27 18:10:07 följande:

Kan det kanske ha varit så att du hade graviditetshormoner kvar i kroppen från den förra graviditeten och därför fick positivt utslag på testet...? Men du har fått mens som vanligt nu eller, med normal blödning och vanligt antal dagar etc?

Jag ska ha mens idag eller imorgon, jag är så kluven vad jag känner inför nästa ägglossning... både vill och inte vill försöka igen för jag orkar inte förstöra semestern genom att gå och vara orolig. Usch och fy för missfall som ställer till det så i huvudet på en...

Ja, jag tror tyvärr att det tog 2,5 vecka det faktiskt tog innan hormonerna var borta. Önsketänkandet var väl att det kanske var en ny graviditet. Mensen kom ju i måndags, hade extrem mensvärk de två första dagarna och blött mycket mer än normala fall för mig. Dock inga klumpar alls? Endast klarrött blod som kommer i intervaller typ.. trodde det var över tidigare idag men sen kom en ny våg. Hoppas det försvinner snart. Mådde dåligt igår, ledsen och deprimerad. Tårarna slutar inte komma och att se massa blod igen gör en påmind om det där hemska som man försöker förtränga.. nej jag förstår hur du känner, jag har ÄL redan nästa vecka. Sen blir det semester och förhoppningsvis kan man lägga tankarna åt sidan lite grann...
  • Anonym3323

[quote=79720567][quote-nick]Anonym (Hedda) skrev 2019-06-27 23:24:39 följande:[/quote-nick]Jag hade faktiskt också så första mensen, mycket klarrött blod som kom i omgångar liksom (undrar hur det kan bli så?). Och ja, det var verkligen jobbigt att ha mens. Hoppas det blir bättre... jag och min sambo pratade lite idag om hur vi ska göra nästa ägglossning men har inte bestämt nåt än. Jag känner mig verkligen så kluven... ledsen och gråter också mellan varven. Och oron... Hur ska man orka ta sig fram de första 6-8 veckorna innan man kan göra ett ultraljud?[/

Skönt att höra att det är liknande.. jag har dock haft värk/varit väldigt öm i nedre delen också sen mensen började, och obehag i livmodern. Idag känns även som det är lite urinvägsinfektion. Det går säkert över, orkar inte oroa mig för precis allt ..

Jag förstår precis, har också börjat tänka på det nu. Jag tyckte ju alla veckor fram till missfallet gick jättesakta också. Det gäller att hålla sig sysselsatt och tänka på annat! Jag tror det bästa är att slappna av även om det känns omöjligt. Hur känner du nu då? Ska ni ta det som det kommer när ÄL närmar sig?

• Anonym3323
    Anonym (Vecka 16) skrev 2019-06-28 06:48:39 följande:

Hur har det gått för er?

Jag fick missfall i vecka 16 (20 maj) Det var fruktansvärt.

blödde tre veckor efter det har inte haft ägglossning.

Jag fick en blodklump stor som en tennisboll förra helgen och har spottings hela tiden. igår kom det massa klumpar men jag har ingen riktig mens utan jag blöder När klumparna kommer ut.

Jag längtar efter att få igång mens och ägglossning så att jag kan försöka igen.

Det svåra för oss är att vi behöver inseminera då vi inte kan ha ett fullbordat samlag (lång historia) så det är liksom inte bara att mysa på för oss vi måste planera på ett helt annat vis.

Har ni fått igång era kroppar efter missfall?

Förresten jag visade positivt på gravtest en månad efter det här nu Jag har blivit negativ på det.

Jag misstänker att jag kanske har någonting kvar i livmodern har inte gjort någon uppföljning eller återbesök det gör man tydligen inte här, enligt gynakuten. Så allting är normalt så länge man inte har feber -sen att det luktar gammalt lik om det som kommer ut (ursäkta detaljerna) är en annan sak.

man får ingen information upplever jag det som utan allt är normalt och varje kvinnas kropp är du unik.

Ja jag förstår att det är så, men man vill ändå ha svar. Snart har det gått 6 veckor och ingen ägglossning ingen mens utan bara konstig blödning.

men jag kanske har tur kanske är det här ändå en mens de här klumparna som kommer ut

Ursäkta att jag låter gnällig och bitter

Beklagar verkligen ditt sena missfall. Helt fruktansvärt...

Jag tycker att det låter extremt konstigt att du inte fått någon uppföljning, jag fick välja detta och skulle isåfall boka en tid hos gynmottagningen. Jag kände inte att jag behövde eftersom blödningen upphörde efter ca 5 dagar efter själva missfallet. Med tanke på att du var så långt gången skulle jag verkligen kräva en ny undersökning och kolla upp hur det ser ut. 

Tyvärr tror jag ju längre man har gått, ju längre tid tar det för kroppen att "återhämta sig". När man läst runt så verkar ju de som fått missfall i ca v.5-6 fått igång kroppen snabbare än en själv som nästan var inne i v 9+0. Det går ju tyvärr inte att skynda på heller, även om man önskade det. 

Mitt råd är att du ser till att få en tid, man känner sin kropp bäst själv och om något inte känns som det står rätt till så måste det tas på allvar. 

Själv så kan jag känna att kroppen absolut har återhämtat sig mer och mer, men ändå haft en del strul med magen. Jag har ändå ganska hög smärttröskel, men har haft mycket värk, magknip och molande värk. Detta hör väl till, men ändå inget man får veta... kroppen har ju varit kaos senaste månaden.
  • Anonym3323
    Hawk skrev 2019-07-01 21:13:30 följande:

Jag var tvungen att avbryta en graviditet i v 15 och blödde till och från i två månader. Det var hormonella blödningar, blödningarna från aborten pågick i ca tre veckor. Det tog två månader för mig att få ÄL, efter det var kroppen i balans igen och blödningarna upphörde. Jag fick återbesök efter ca sex veckor, var nog främst för resultatet från obduktionen men fick ett UL när jag ändå var där.

Du kan få ÄL trots blödningar men har läst på vissa ställen att ÄL inte sker om man har för höga hcg efter grav. Vet inte sanningshalten i detta. Att du blöder klumpar kan ev vara dåligt, kanske har rester kvar? Är du neg på gravtestet talar det lite emot att där är rester kvar men man kan nog inte vara säker. Vet vad du menar att allt alltid är ?helt normalt? men tycker du iaf ska ringa angående det. När man har gått till v 16 kan det ta ett tag för kroppen att återställa så du har absolut inte gått ?onormalt? länge.

Jag tror att jag hade för högt hcg efter mitt MF, och därav kanske en anledning till att det inte blev något innan denna mens. Men eftersom mensen höll i sig ca 3-4 dagar till än normalt, så verkar även ÄL bli förskjuten nu? inne på dag 8 i menscykeln, och enligt clearblue's lila test har jag inte fått någon blinkande smiley ännu. Känns ju lite onödigt att ta så tidigt nu då egentligen, men vill verkligen inte missa denna ÄL. Dock tar det ju mycket energi av en nu, och har gjort senaste tiden. Tiden går ju såååå långsamt. Vet att det bästa är att bara slappna av, så kanske blir det bättre nu till helgen med lite semester & förmodligen en ÄL som kommer senare i veckan! :) 
Svar på tråden Mens efter missfall?