Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?
Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma som kanske borde vara intresserad av att hitta en bonuspappa till sitt barn?
Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma som kanske borde vara intresserad av att hitta en bonuspappa till sitt barn?
Vilken sorglig utgångspunkt för en relation med en manlig oskuld som nedvärderar sig själv och tänker att han ändå borde kunna få en underförstått desperat ensam mamma.
De flesta ensamma mammor har inga problem med att träffa "normala" män. Jag är ensamstående och har aldrig letat efter en ny bonuspsppa. Man ska nog passa sig för ensamma mammor med det motivet generellt.
Gå i terapi, stärk ditt självförtroende och fundera över varför du fortfarande är oskuld i stället. Att det är kvinnornas fel duger inte som förklaring. Du måste förstå att kvinnor och livet inte är skyldiga dig någonting. Det är du som har kontrollen över och möjligheten att förändra din tillvaro.
I så fall är hon säkert extra petig med vem hon inleder ett förhållande med.
Vilken sorglig utgångspunkt för en relation med en manlig oskuld som nedvärderar sig själv och tänker att han ändå borde kunna få en underförstått desperat ensam mamma.
De flesta ensamma mammor har inga problem med att träffa "normala" män. Jag är ensamstående och har aldrig letat efter en ny bonuspsppa. Man ska nog passa sig för ensamma mammor med det motivet generellt.
Gå i terapi, stärk ditt självförtroende och fundera över varför du fortfarande är oskuld i stället. Att det är kvinnornas fel duger inte som förklaring. Du måste förstå att kvinnor och livet inte är skyldiga dig någonting. Det är du som har kontrollen över och möjligheten att förändra din tillvaro.
Var har jag skrivit att det är kvinnornas fel att jag är ensam? Det har jag inte indikerat i något enda inlägg vad jag kan se.
I såna här trådar så gissar folk mycket, och kommer med diagnoser.
En ensamstående mamma till ett barn som inte ens har pappan i livet skulle förmodligen vara oerhört noggrann med vem hon väljer att släppa in i sitt och barnets liv. Den mannen skulle ju verkligen få bli barnets primära pappa och mansperson och då kan kvinnan inte vara nog försiktig och noggrann i det valet.
Det skrev jag inte, men din fråga om varför du inte duger ens åt en ensam mamma innebär ju att du är besviken på kvinnor, som om de vore skyldiga dig något men vägrar ge dig det.Lite som du gissar nu alltså. Jag skrev inget om diagnoser utan utgick ifrån det TS själv skriver som visar att han nedvärderar sig själv. Det kan man få hjälp med genom terapi. TS skapar sin egen världsbild i sitt huvud där manliga oskulder inte har en chans på grund av kräsna kvinnor. TS har kontrollen över sin tillvaro och därmed möjligheten att förändra den.
Jag förstår inte varför man måste berätta att man är oskuld. Vad spelar det för roll? TS behöver inte heller berätta att han inte har haft några relationer utan kan säga att han har haft några flings. Det är en vit lögn ja, men då får han en chans att låta kvinna lära känna honom och göra sin egen bedömning av vem han är.
Risken finns att TS världsbild blir en självuppfyllande profetia. Jag tror inte alls att alla manliga oskulder är märkliga eller har en diagnos men om de har ett så lågt självförtroende som TS verkar ha kommer det bli väldigt svårt att träffa någon.
TS måste komma över sin egen rädsla och bygga upp självförtroendet. Varför inte åka finlandsfärja, ta några järn och sätta på någon tant? Jag skyr de där färjorna son pesten men som jag förstår det gökas det friskt utan några högre krav. Det skulle avdramatisera TS situation.Exakt! Precis så är det.
Problemet är inte att du är oskuld, problemet är vem du är som person. Kvinnor letar inte efter "en oskuld" eller"en som har legat med fler än två tjejer", de letar efter någon som de klickar med. Ni klickade inte.