Inlägg från: RebeckaZ70 |Visa alla inlägg
  • RebeckaZ70
    Missermajser skrev 2021-03-19 08:50:06 följande:

Du kanske ska fråga de borgerliga antisemiterna också?

Anders Borg antisemit? Det var något nytt...
    Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70
    Missermajser skrev 2021-03-19 19:00:12 följande:
    Han tackar USA för krigen som bidrar till flyktingar åt Sverige. Det är ju den ökade mängden av dessa som skrämmer iväg en del judar från Malmö eller har jag missförstått något? Är inte antisemitiskt att tacka för att vi får hit folk som främst bygger sina värderingar på Kairodeklarationen? 

För ett litet ögonblick trodde jag du var seriös...
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-03-20 10:28:47 följande:
    Svammel från dig. Socialdemokraterna är emot all form av antisemitism. 
    Den siste socialdemokratiska partiledaren jag tog på allvar var Göran Persson.
    Det som kommer ur deras munnar numera är enbart ord.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-04-07 07:21:36 följande:

Det är tragiskt att folk inom den svenska kristna högern utan att blinka kan ösa ur sig så mycket hat mot Sveriges kvinnliga ärkebiskop bara för att hon som gäst i en TV studio suttit bredvid en muslimsk imam. Det är ett bra bevis på hur långt islamofobi har gått i dessa kretsar. Samma hat som man, med all rätt, fördömer när den drabbar den judiska befolkningen riktar man själv mot den muslimska befolkningen.

Den som kallar Antje Jackelén för as, kärring eller andra epitet för att hon suttit bredvid en muslim är inte är ett dugg bättre än den som sprider antisemitism (och samma sak gäller för övrigt även den som blundar för de hat som just nu drabbar vår kvinnliga ärkebiskop).

En salafistisk imam som driver en skola som håller på med könsapartheid.

Nej, det är inte ok att skriva så pga det.

Är du säker på att det är kristen höger som skrivit?
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-04-07 12:40:16 följande:

Varför sprider du felaktigheter? När jag googlar så ser jag att den aktuella imamen nekar till att vara salafist.  Dessutom så är den aktuella imamen anställd som lärare på en skola (han driver inte själv någon skola).

Hur hade du sett på om Biskop Antje Jackelén blivit kallad för "as", "kärring" och "smuts" bara på grund av att hon suttit i en soffa bredvid en ortodox rabbi? Skulle du ha fördömt sådant hat eller menar du att det är ett pris som en kvinnlig biskop får betala om hon sätter sig bred vid en ortodox jude?

Han ser åtminstone ut som en salafist även om han förnekar det.

Ok, han jobbar på en skola som bedriver könsapartheid, det borde innebära att han delar den skolans värderingar.

Jag skrev att det inte är ok, missade du det?
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-04-07 12:43:26 följande:

Om du kollar de konton som spridit hat mot Antje Jackelén så ser du att alla är kopplade till människor på yttersta högerkanten. 

Jag har viktigare saker att göra än att leta igenom alla konton som som skrivit otrevligheter till ärkebiskopen.

Får tro dig på ditt ord.

Det är som sagt inte ok.
  • RebeckaZ70
    felix le chat skrev 2021-04-07 12:46:24 följande:

Förr: Folk lämnade kyrkan för att dom inte trodde på gud

Nu: Folk lämnar kyrkan för att dom tror på gud

Det stämmer i en del fall. Har en del vänner som angett just svk?s förfall som anledning till att de lämnat. En del har gått med i frikyrkoförsamlingar istället. Någon till katolska kyrkan.

En del går säkert ur för att slippa betala till förfallet.

Själv bidrar jag fortfarande till min gamla församling trots att jag lämnat Sverige för några år sedan.
  • RebeckaZ70
    felix le chat skrev 2021-04-07 12:58:08 följande:

Det som framförts är ju mera kritik än hat. Riktigt lamt om det skall stämplas som hat.   Vänstern är MYCKET bättre på den planhalvan, gärna sexualiserat hot och hat.

Vinnaren av stora journalistpriset Loan Falkman skrev så vackert till en meningsmotståndare:

" Kan han bara stoppa kuken i sin mun och kvävas, är så trött på idioten"

Jo , vänsterhat är ju något fint...
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-04-07 14:35:18 följande:

Nu tror jag iofs inte att någon Loan Falkman har sagt något sådant men utifall hen har gjort detta så är det självklart en hatyttring. Till skillnad mot dig så anser jag att Biskop Antje Jackelén blir utsatt för hat när någon skriver följande till henne: 

"Kärringen är galen!" , "SKICKA DETTA JÄVLA AS TILL ALLAHS RIKE", "Hon är ett hot mot kristendomen och mänskligheten"

Det är Loan Sundman, vinnare av guldspaden som skrivit detta

Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?