Inlägg från: RebeckaZ70 |Visa alla inlägg
  • RebeckaZ70

Antisemitismen inom vänstern, varför?

KillBill skrev 2020-11-20 11:32:58 följande:

Som sagt, sajten SO rummet drivs av privatpersoner och det är lika fel om de sprider antisemitism på sin sajt som när den moderate riksdagsmannen Ericsson i Ubbhult gör det samma.

Ja herreg-d, anklaga SO-rummet för att sprida antisemitism, då är man bra desperat
    Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-11-20 12:46:19 följande:

Jag refererar bara till vad Anna Simon-Karlsson, förbundsordförande för Judiska Ungdomsförbundet i Sverige sa om saken efter det att den moderata riksdagsmannen publicerat sitt inlägg.  Menar du att hon far med osanning?

Nej det gör du inte , i inlägg 1117 skriver du att SO-rummet sprider antisemitism. Du nämner öht inte Anna Simon-Karlsson förrän i inlägg 1120.

Det förekommer fortfarande diskussioner om sanningshalten i påståendet om Doffe.

journals.sagespub.com/doi/10.1177/0047244119837477

det handlar om att försöka förklara hans hat mot judar, att det skulle ligga något personligt bakom. Inte att vi judar själva bär ansvaret.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-11-20 17:17:08 följande:

Det är du som påstår att den moderata riksdagsmannen Jan Ericson hämtat uppgiften om Hitlers påstådda judiska härkomst från den privata sajten SO rummet.

Om det stämmer att påståendet att Hitler var av judisk härkomst är en antisemitisk konspirationsteori (som Judiska Ungdomsförbundet påstår) så måste väl samma kritik som riktats mot Jan Ericson riktas mot SO rummet?

Det är vad han själv hänvisar till.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-11-20 17:22:36 följande:

Det är väl en bra fråga att ställa till Judiska Ungdomsförbundet. Jag utgick från att påståendet att Hitler var av judisk härkomst är en antisemitisk konspirationsteori var korrekt när Judiska Ungdomsförbundet sa detta.

Menar du att Judiska Ungdomsförbundet for med osanning?

Då kan du väl ställa frågan till dem...

Jag menar att det är Anna Simon-Karlssons åsikt, om det är sant eller inte kan inte jag avgöra och jag ligger heller inte sömnlös och grubblar över Doffes eventuella släktband.

Min åsikt är att det inte var antisemitisk propaganda som Jan Ericson spred. En åsikt som stöds av det jag visat längre upp.
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2020-11-21 15:10:46 följande:

SO-rummet, vilken bottenlös avgrund till okunskap, histoiriska förenklingar och spridande av myter ...

De har i alla fall tvingats redigera bort den biten om Hitler som möjligen jude nu.

Myten om Hitler som jude bygger på att has farfar är, och kommer att förbli, okänd och att hans farmor jobbade som hushållerska i en judisk familj när hon blev utomäktenskapligt gravid med Hitlers pappa, Alois.

Så vitt man kan se idag är det dock mannen som senare tog på sig faderskapet,  Georg Hiedler, som var den riktige fadern och därmed Hitlers farfar. Möjligen, möjligen kan det ha varit Georg Hiedlers bror som var den egentliga pappan - men inte den judiska arbetsgivaren.

Myten är inte antisemitisk utan skapades av Hitlers motståndare på 20- och 30-talet. För att svärta ned honom.

Särskilt i England spreds myten. Där fick den "trovärdighet" genom att det i tidningar publicerades en bild på en gravsten från judiska kyrkogården i Bukarest med namnet "Adolf Hittler" (med två T).

Denna

sv.findagrave.com/memorial/66524140/adolf-hittler

Det finns dock ingen koppling mellan Adolf Hittler och Adolf Hitler.

.

Som tur är gick jag i skolan före SO-rummets tid.

Det intressanta är ju om det var antisemitism som Jan Ericson skrev? Uppsåtet var ju definitivt inte antisemitiskt. Han har själv bett om ursäkt för att han skrev något som inte var 100% faktakollat.

Något annat att fundera över är varför vi judar förväntas tycka likadant i killbills värld? Åtminstone när han lyckas hitta något som stöder hans världsbild eller agenda. I detta fall var det att försöka brunsmeta en oliktänkande.
  • RebeckaZ70

?Lägg judarnas döda kroppar på bergstopparna så att inga hundar i Palestina behöver gå hungriga?.

Det är vad en av deras högsta företrädare skriver i samband med att han hyllar morden på 3 israeler.

Tyskland har strypt bidragen till islamic relief, Sverige har istället tredubblat bidragen.

Socialdemokraten Carin Jämtin är den som styr SIDA.

• RebeckaZ70
    Missermajser skrev 2020-11-23 20:20:46 följande:

Har du inga lite mindre högerytterkällor än ledarsidorna.se?

Johan westerholm är medlem i socialdemokraterna. Men för någon som tillhör ytterkantsvänstern är väl allt höger om Vänsterpartiet högerytter...
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?