Inlägg från: RebeckaZ70 |Visa alla inlägg
  • RebeckaZ70

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Flash Gordon skrev 2020-10-22 09:17:01 följande:

Att först lyssna på BGN som förklarar att palestinernas ledare aldrig någonsin varit intresserade av någon som helst kompromiss kring fred utan det är en utplånad judisk stat som är deras mål och sedan läsa Peter Hultqvists berätta om sin världsbild ...

Hultqvist är övertygad om att Palestina ärligt och uppriktigt vill verka för fred med Israel. 

- Jag fick 40 egna minuter med Abbas. Han är fast besluten om att verka för fred. Han har en mycket svår uppgift att driva hela Palestina till det, men han är för fred och för en målmedveten och starkare demokratisk utveckling i Palestina, säger Peter Hultqvist.

Har inte riktigt tid med FL för tillfället, men vill bara kommentera den vapenvägrande försvarsministern ... gissa reaktionerna när jag berättar om att Sverige har en sån, och att han fjäskar för Abu mazen
    Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2020-10-22 10:13:41 följande:

Utrikesminister Ann Linde kallar martyrfonden, den som förser palestinska terroristers familjer med pengar, för "en sorts socialbidrag"

www.varldenidag.se/nyheter/ann-linde-kallade-terroristloner-for-socialbidrag/reptaD!XWGYJvmiNADqEJhqzUHT1g/

LÄNK ÄVEN HÄR

"Den svenska, framförallt socialdemokratiska, vurmen för palestinierna den är så stark, så orubblig så att jag vet inte vad som skulle krävas för att lednade socialdemokrater skulle börja tänka om i den här frågan"

Bengt G Nilsson

Linde är så naiv som endast en svensk socildemokratisk minister kan vara.

Om det hade varit frågan om ?socialbidrag? så hade bidraget varit kopplat till familjesituation, behov, mm. Inte till hur många judar man mördat.
  • RebeckaZ70

Malmö stad kände sig tvingade att avsluta samarbetet (och pengaregnet över) arabiska bokmässan som drivs av ibn Rushd studieförbund sedan det visat sig att besökarna erbjudits att köpa antisemitisk litteratur

• RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-10-25 17:51:57 följande:

Högerextrema och konservativa muslimska grupperingar står för en stor del av antisemitismen.

Samma grupperingar som Socialdemokraterna håller bakom ryggen.
  • RebeckaZ70

Så har vänsters skyddslingar, de religiösa Socialdemokraterna åter skickat missiler över Israel. Den här gången försökte de nå Tel Aviv men vårt missilförsvar gjorde sitt jobb. Enda skadan var förlorad nattsömn.

Svenska biståndspengar i arbete igen.

• RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-11-18 12:22:43 följande:

Du är självklart  i din fulla rätt att känna oro för en ensam virrpanna som startat ett parti men känner du samma oro när det gäller medlemmar i SD som under årens lopp uppmanat till våld och till att döda invandrare?

Jag kände mig mer oroad av de S-sympatisörer som skrek antisemitiska slagord i era demonstrationståg och manifestationer.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-11-19 19:50:55 följande:

I så fall antar jag du också känner oro för den antisemitism som spridits av tex den moderata riksdagsmannen Jan Ericson eller den antisemitism som har spridits av Hamid Zafar som fram till alldeles nyligen  ingick i Moderaternas integrationskommission.

Att det var Hamid Zafar som låg bakom de antisemitiska skriverierna är ganska nytt och ingenting som jag känt någon personlig oro för, anonyma idioter finns det gott om på nätet, även på denna sajt...

Det är lite skillnad mot när folk öppet går och skränar offentligt.

Antar att du menar att Jan Ericson felaktigt skrev att hitler hade judiskt påbrå? Något som även SO-rummet skrivit. Är den sajten antisemitisk?

Vad säger du om Per gahrtons antisemitism? En person som suttit i riksdagen och eu parlamentet som ledamot för sossarnas samarbetsparti.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-11-20 08:01:19 följande:

Ok så du tycker att det är allvarligare att ungdomar i SSU beter sig illa än att vuxna moderater i riksdagen eller i Moderaternas integrationskommission gör detsamma?

Det spelar väl ingen roll om antisemitism sprid av en moderat riksdagsman eller i den privata sajten SO rummet eller vart vill du komma? Hävdar du också att Hitler var av judisk påbrå?

Jag tycker att ALL antisemitism är vidrig och att du verkar försvara den om den kommer från moderat håll är ytterst märkligt.

PS. länka gärna till det SO rummet påstår om Hitlers påbrå, 

Nej, jag påstår inte att hitler hade judiskt påbrå, fattar inte hur du kan dra en sån slutsats?

Nej, jag försvarar ingen antisemitism, fattar inte heller hur du kan dra den slutsatsen... men jag har mina misstankar.

Drevet (naturligtvis från vänsterhåll) mot Jan Ericson kommer sig av att han tog strid mot antisemitismen under sovjettiden och Lenins antisemitism. Det fick naturligtvis inte passera obemärkt utan man passade på att hugga på något som jag vet att många andra fått lära sig, dvs att hitler hade judiskt påbrå.

Att jag reagerar starkare på SS-u slödders skränande än anonyma skribenters beror kanske på att jag själv personligen blivit utsatt för rent judehat från just den grupperingen inom SS-u. Samma grupperingar som försökte med mordbrand mot en synagoga för några år sedan.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?