KillBill skrev 2020-11-20 08:01:19 följande:
Ok så du tycker att det är allvarligare att ungdomar i SSU beter sig illa än att vuxna moderater i riksdagen eller i Moderaternas integrationskommission gör detsamma?
Det spelar väl ingen roll om antisemitism sprid av en moderat riksdagsman eller i den privata sajten SO rummet eller vart vill du komma? Hävdar du också att Hitler var av judisk påbrå?
Jag tycker att ALL antisemitism är vidrig och att du verkar försvara den om den kommer från moderat håll är ytterst märkligt.
PS. länka gärna till det SO rummet påstår om Hitlers påbrå,
Nej, jag påstår inte att hitler hade judiskt påbrå, fattar inte hur du kan dra en sån slutsats?
Nej, jag försvarar ingen antisemitism, fattar inte heller hur du kan dra den slutsatsen... men jag har mina misstankar.
Drevet (naturligtvis från vänsterhåll) mot Jan Ericson kommer sig av att han tog strid mot antisemitismen under sovjettiden och Lenins antisemitism. Det fick naturligtvis inte passera obemärkt utan man passade på att hugga på något som jag vet att många andra fått lära sig, dvs att hitler hade judiskt påbrå.
Att jag reagerar starkare på SS-u slödders skränande än anonyma skribenters beror kanske på att jag själv personligen blivit utsatt för rent judehat från just den grupperingen inom SS-u. Samma grupperingar som försökte med mordbrand mot en synagoga för några år sedan.