FuckGoggleAskMe skrev 2024-02-05 13:28:32 följande:
Nej, det var inte rent skitsnack. Det är faktum att Jamal umgås med en person som blivit arresterad för finansiering av terrordåd. Tycker du det är lämpligt att en politiker har sådana polare?
Anledningen till att flickor tvingas av sina föräldrar att bära hijab, är att de ska dölja håret för pojkar, och de får inte ha vänner som är pojkar. Tycker du att det är en sund inställning av föräldrarna? Barn vill vara som sina vänner och om andra flickor inte har hijab, vill inte muslimska flickor det heller, men utan slöjförbud kan deras föräldrar påtvinga dem detta. Flickorna själva har inget val, det är ju det som är problemet.
Hur menar du att ett slöjförbud skulle förtrycka flickorna? De skulle tvärtom få hjälp av samhället att slippa slöja. Att vara utan slöja skulle normaliseras.
Om det är någon som borde skämmas, så är det du. Du tycker tydligen att föräldrar ska ha möjligheten av tvinga på sina döttrar slöja och därigenom medverka till segregering.
Så Igen Guilty by association och det är allt du har, men du slår på trumman rätt hårt att Jamal är skyldig, antar det har med agenda och göra.
Det är ju trots allt hans landsmän, men såklart såna petitesser vill du inte bry dig om.
Att tvinga av en slöja, det handlar knappast om frihet.
Och då står du där, föräldrar/umgänge kräver slöja, och sen när de går ut kommer nästa förtryckare och kräver den ska av.
Jag förstår du aldrig använde empati och utgick enbart från dig själv.
Personligen tycker jag det borde försvinna med slöja helt, men sen tänker jag ett steg till och ser de olika problemen som dyker upp.
Kanske du ska pröva detta du med?
För du kommer lära dig saker då.
Digestive skrev 2024-02-05 23:11:09 följande:
Nej, utan guilt by legitimization. Det var exempelvis en ära enligt Jamal att få sitta bredvid den här ökande finansiären av terrorbrott, en hedersplats ville han också tillägga att det var.
Men det är såklart inte det samma som att fiska rödlistad ål.
Haha, så dålig semantik ändrar inget, men intressant vi står där fortfarande och hur Jamal "finansierar" hamas.
Jag förstår redan att det bara är agenda du kör, men innan bevis för annat kommer, så kommer du vara fast i den och inte ha något att säga alls som ändrar något det allra minsta.
Att fiska ål är lagligt, bara om du gör det tillräckligt långt upp i vattensystemet.
Fiska ål nedanför är ett lagbrott, och sånt ser vi inte ens skymten av här med Jamal dvs lagbrott.(Sicket dåligt exempel )
Visst är det intressant
FuckGoggleAskMe skrev 2024-02-05 23:21:59 följande:
P.g.a. mina bristfälliga kunskaper i klybanesiska, förstår jag inte riktigt ditt inlägg. Domstol? Förtal? Tycker mig kunna uttyda i alla fall att du tycker att det är acceptabelt för politiker att hänga med t.ex. terroristfinansierare.
Så om det framkommer att Ebba Busch har kompisar som är ledargestalter i Nordisk Motståndsrörelse, Magdalena Andersson går på fester hos Hells Angels och Jimmie Å. har polare i KuKluxKlan, så tycker du att det är ok. Jaha.
Förstår inte heller vad du försöker skriva om förtryck. Menar du att jag borde känna empati med de muslimska föräldrar som vill tvinga sina döttrar att bära hijab, i stället för att känna empati med döttrarna? Ja det förblir nog en gåta vad du menar, brukar inte förstå dina förtydligande heller.
Mycket intressant att du berättar du inte ens försökt att tänka efter, och när jag säger först förtrycks de hemma, och sen ska staten och förtrycka dom ute.
Vill du försöka igen?
För där gick det helt åt skogen för dig.
Och även sade jag empati för vad som sker, inte för föräldrar, inte för barn, inte för staten, inte för dig själv, utan för alla problem för hela frågan och där du står som neutral.
Men lugnt du behöver inte svara, förstår nu att detta var en för stor fråga för dig att svara på och dess komplexa fråga.
FuckGoggleAskMe skrev 2024-02-05 23:30:59 följande:
Ja en lag mot att muslimer proppar i sina vänner för mycket mat behövs nog också hahaha!! Tyvärr är det oftast alldeles för gott också, så svårt att stå emot!
Hahaha, okey, och nu då, vad ändrades med detta tror du?