Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Antisemitismen inom vänstern, varför?

FuckGoggleAskMe skrev 2024-02-02 12:52:36 följande:
    Vad menar du? Jag skrev inget om vad Jamal har gjort. Hans polare har gett financiellt stöd till Hamas däremot. 
    Källa på det är hans polare och då menar jag polare.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-02-02 16:36:31 följande:

Från länken

I juni rapporterade Jerusalem Post att Amin Abou Rashed, 55, och hans dotter Isra, 25, gripits av nederländsk polis, misstänkta för terrorfinansiering. Häktningen meddelades måndagen den 26 juni mot de två åtalade.

Ser ingen Jamal, gör du?
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2024-02-02 16:51:40 följande:
    Han talar om mannen som Jamal kramar på scenen och meddelar är en ära att få sitta bredvid.

Varför ska vi ha folk som legitimerar figurer knutna till terrorism i vår riksdag? Du ser inget problem i det?

Okey, du spelar dum, för förtydliga bara för dig då :lol:
    Ser ingen Jamal finansiera nått, gör du :lol:

Att se ett problem och anklaga, det är stor skillnad på.
    SÅ varför göra anklagelser utan fakta, ja, man inser direkt där att agendan i är i farten IGEN.

FuckGoggleAskMe skrev 2024-02-03 10:06:21 följande:

Jamal, jämställdhetens kämpe.

I augusti 2018 talade den socialdemokratiska riksdagsledamoten Jamal el-Haj vid ett valmöte i shiamoskén Aldorr. Där bad han, på arabiska, om röster för att kunna motarbeta en riksdagsmotion om förbud mot hijab på minderåriga barn. Han sa: 

?Föräldrar kommer inte att ha någon rätt att sätta på sin dotter hijab förrän hon blir 18 år och är fri att själv besluta huruvida hon ska bära den eller inte. Ni vet mycket väl att om de inte lär sig att bära hijab i tidig ålder kommer många att avvisa hijab när de fyller 18, eftersom de aldrig vant sig vid den.?

https://www.expressen.se/ledare/hanif-bali/socialdemokraten-jamal-el-haj-har-ratt-om-sloja-pa-barn/

Jaha?

En intressant sak man observerar här, det är det han sade var säkerligen viktigt för en del av dessa och vad motionen skulle innebära.
    Dock skitbra det inte blev något förbud, för varför förtrycka den förtyckta ännu mer för?

• klyban
    Digestive skrev 2024-02-03 12:29:57 följande:
    Vem som spelar dum är hyggligt tydligt och det är inte jag.

Så vart är Jamals finansiering då?

För den saknas även efter detta inlägg, ska vi gissa på mikrosematik/kompartmentalisering kommer nu? Solig

• klyban
    Digestive skrev 2024-02-03 12:29:57 följande:
    Vem som spelar dum är hyggligt tydligt och det är inte jag.

Ser fortfarande ingen finansiering som Jamal gjort, kommer det dröja länge till innan detta kommer?

Eller ska vi bara inse att vi kan sortera ned det i skräpet?
    För det är vad som sker om inte bevis berättar annat, det är lugnt, jag vet redan svaret.

KillBill skrev 2024-02-04 11:03:26 följande:
    Tar du avstånd från Jimmie Åkesson efter hans kontakter med högerextrema politiker som propagerar för folkrättsbrott?

Deras egna kan aldrig göra det allra minsta felet, så nej tror jag är svaret.
    Men gissar på inget svar alls, och sen hoppas fromleriet inte blir för tydligt för alla att se.

• klyban
    Rataxes skrev 2024-02-04 11:25:39 följande:
    Jag tar alltid avstånd från Jimmie Åkesson,  jag har aldrig och kommer aldrig att rösta på SD.
    Hur många gånger ska jag behöva skriva det?
    Är du dement?

Varför springer du då hens ärende hela tiden?
    Saknar all existerande logik....

• klyban
    Rataxes skrev 2024-02-04 12:18:41 följande:
    För att jag inte tror det minsta lilla på det där avståndstagandet. Taqyyia. 
    Allt för att inte förlora röster. 
    Utan rösterna från Angered, Botmoske, Tjärna ängar, Norrby och Malmö har ni aldrig en möjlighet till att ta Makten.
    Då tror ingen på ditt avståndstagande ifrån Jimbo.
  • klyban
    Rataxes skrev 2024-02-04 14:06:51 följande:
    Det är något som ligger väldigt långt ner på min prioriteringslista.
    Jag har viktigare saker för mig än att studera vilka Jimmie Åkesson träffar. Jag är inte besatt av SD som vissa andra.
    Men ändå springer du deras ärenden mest hela tiden, undrar hur du får ihop det.
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-02-05 11:50:51 följande:
    klyban skrev 2024-02-04 11:20:06 följande:

Ser fortfarande ingen finansiering som Jamal gjort, kommer det dröja länge till innan detta kommer?

Eller ska vi bara inse att vi kan sortera ned det i skräpet?
    För det är vad som sker om inte bevis berättar annat, det är lugnt, jag vet redan svaret.

Deras egna kan aldrig göra det allra minsta felet, så nej tror jag är svaret.
    Men gissar på inget svar alls, och sen hoppas fromleriet inte blir för tydligt för alla att se.

Om du tar ett djupt andetag och läser inläggen igen så ser du att ingen skrivit något om Jamals finansiering av någonting, däremot att hans polare har finansierat terrordåd. Han borde inte ha sådana polare när han är politiker. 

Angående slöjförbud så ja, det var en viktig fråga för Jamals väljare och tydligen för honom också. Med ett slöjförbud skulle de redan förtryckta flickorna bli mindre förtryckta och få en större chans till integration. Jamal visar tydligt att han tycker att flickor inte ska få bestämma själva om de har slöja eller inte och antyder även att föräldrarna ska bestämma detta för en 18åring. 

Så det var rent skicksnack då, bra då vet även du det.

Varför vill du förtrycka redan förtrycka flickor?
    Det är exakt vad som sker om man tvingar av dom den typen av klädsel de har.

Jag är för valet, men dubbelförtryck är nog det hemskaste man kan göra mot en annan människa.
    har du en aning hur värdelös en sådan person kommer känna sig och att det spelar precis ingen roll vad hen gör, så är det hens fel ändå.

Du borde skämmas.

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-02-05 13:28:32 följande:
    Nej, det var inte rent skitsnack. Det är faktum att Jamal umgås med en person som blivit arresterad för finansiering av terrordåd. Tycker du det är lämpligt att en politiker har sådana polare?

Anledningen till att flickor tvingas av sina föräldrar att bära hijab, är att de ska dölja håret för pojkar, och de får inte ha vänner som är pojkar. Tycker du att det är en sund inställning av föräldrarna? Barn vill vara som sina vänner och om andra flickor inte har hijab, vill inte muslimska flickor det heller, men utan slöjförbud kan deras föräldrar påtvinga dem detta. Flickorna själva har inget val, det är ju det som är problemet. 

Hur menar du att ett slöjförbud skulle förtrycka flickorna? De skulle tvärtom få hjälp av samhället att slippa slöja. Att vara utan slöja skulle normaliseras. 

Om det är någon som borde skämmas, så är det du. Du tycker tydligen att föräldrar ska ha möjligheten av tvinga på sina döttrar slöja och därigenom medverka till segregering.

Lycka till med det påståendet i domstolen, och det du gör är förtal.
    Igen Jamal har inget med finansiera alls och göra i faktaläget.

Men antar du kör agenda igen, och försöker antyda guilty by association.
    Ledsen, samma svar kommer återstå var gång, nej Jamal finansierar inget.

Såklart det är ett förtryck och har väldigt svårt att se detta skulle vara något bra att förtrycka någon.
    Men antar du ser som du är hjälten på den vita hästen i detta läget?
    Kanske du skulle pröva en empati ifrån en annan ståndpunkt, så kommer du sen inse något och om du klarar av att genomföra empatin.

Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?