Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Digestive skrev 2023-06-09 13:14:15 följande:
    Förstår du motviljan att lusläsa 251 sidor för en diskurs som redan från start var ett påstående som inte stämmer?

Jag använde Familjelivs sökfunktion och sökte på "sd befordrad antisemitism" utan ett enda resultat samt googlade på det samma utan någon lycka.

Av vilken anledning skulle KD ha straffat Lars Adaktusson?
    Valnatten 2022 heilade under fyllan SDs Fallenkvist i direktsändning, senare fälldes kommentarer som till och med SD uppfattade som olämpliga om Anne Frank,  som tilltänkt riksdagsledamot och med plats i Stockholms stads fullmäktige och ledande programpresentatör och tillika främste hetsare mot Cs partiledare ( drevet mot AL ledde till mordplaner mot AL, men andra mördades på öppen gata) belönades Fallenkvist med en position på SDs riksdagskansli och har fått beröm av partitioppar i partistyrelsen  för sitt idoga arbete på riks.
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-06-09 14:56:27 följande:
    Aha, Rebecka Fallenkvist.

Hon av någon är väl en sopprot men hon har väl lyckats hamna i rätt långkok.

Visst hade hon följt med i avskumningen om jag lagade mat. 🧑?🍳
    För SDs del upphöjdes hennes smak och förmågor och hon hamnade i regeringskansliet. Där kanske ingen annan än beundrarna hör hennes heil'ande

*Urk*
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-06-09 18:43:26 följande:
    Jag har aldrig förstått hur hon skulle kunna vara någonting annat än ett sänke för SD men det finns såklart fler sådana här frågetecken i andra partier också.

Det som summerar dem vore väl en slags roll som provokatörer på ett polariserande vis - antingen älskar man eller hatar det.
    Sänke för SD?  Hon heilar och får beröm av toppar inom partistyrelsen för sitt arbete för att föra ut SDs syn på saker.  Riks med fallenkvist har väl varit en del av mediestrategin och nu tänker SD att skapa lite distans till riks så att de kan härja fritt så att SD kan upprepa Åkessons mantra om att inte veta, att det inte är de..

Att summera heil'ande och hetsande mot AL - som leder till ett planerat terrorbrott och mord- som en slags roll som provokatör är minst sagt att förminska nazism och extremhögern med terror på menyn... 

Det finns säkert de som älskar det, om de är sympatisörer eller nyttiga idioter ... 
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-06-09 20:04:25 följande:
    Ja, provokation är helt klart en strategi i de mindre städade delarna av politiken.

Det är snarare du som förminskar begreppet provokation. Graderna inom det begreppet täcker allt ifrån Hanif Bali som nyper motståndare med viss finess till Nordkorea som provocerar omvärlden med kärnvapen.

Jag är rätt säker på att Rebecka Fallenkvist får plats i begreppet när distansen går från 0 till att IS provocera omvärlden genom sända bildmaterial där de massdränker folk i burar och värre provokationer än så.

Du har i praktiken ett begrepp där bara fantasin sätter gränser.
    Hennes heil'ande på fyllan snarare ett från henne glädjeuttryck än en provokation.. 

Att kalla nazistiska utrop för provokationer när de kommer från ett parti med  rötter i nazism och fascism och där nazister återkommande avslöjas, det mest makarna var när partier skickade interna utredare från partiet till Nackas lokalavdelning för att utreda avslöjade nazistiska sympatier och utredarna i hemlighet uttryckte nazistiska sympatier/åsikter..  

Att kalla detta för provokationer är i bästa fall naivt okunnig och i värsta fall sjukt förminskande av nazisympatier.  

SDs försvarare brukar göra det senare... De som medvetet blundar för det hela låtsas vara naivt okunniga.  

Det är tragiskt hur moderna nazistiska sympatier förminskas och försvaras 
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-06-09 21:13:50 följande:
    Jag ser att du fortsätter att trolla fram kontext som jag inte har berört eller diskuterat Rebecka Fallenkvist utifrån överhuvudtaget.

Tidigare så kallade jag henne lite förklätt för ett avskum och vad du lyckas spinna vidare i för riktningar bortom de kontext jag faktiskt diskuterar utifrån är ointressant för min position i sak

Vad tror du att din egen provocerande retorik bidrar till när du pekar ut folk som försvarare av nazism på i stort sett vilka lösa grunder som helst?

Lika gränslöst som det är ansvarslöst. Faktum är att du just närmade dig Rebecka Fallenkvist i och med sådant här skräp.
    Jamenvisst, att jag menar att de som påstår att Fallenkvist heil'ande bara är en provokation - trots att partiet med rötter i nazism och fascism är nedlusat med nazister och de som utreder detta själva uttrycker nazistiska åsikter - ender är nyttiga idioter eller gravt förminskar nazistiska sympatier betyder ju självklart att jag pekar ut folk som försvarare av nazism och detta gör mig till lika usel som nazisympatisörerna - är det det du skriver?

I så fall är det du utrycker ett mycket gravt förminskande av nazisympatier... oavsett du har nazisympatier eller inte ..

sjukt, mycket sjukt att förminska nazisympatier på det sättet- att kalla det öfr provokationer och att likställa pekande på förminskning av nazism som lika illa som nazism...

Det är ju inte första gången nazism förminskas och försvarar av SDs försvarare och fotfolk..
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-06-09 21:13:50 följande:
    Jag ser att du fortsätter att trolla fram kontext som jag inte har berört eller diskuterat Rebecka Fallenkvist utifrån överhuvudtaget.

Tidigare så kallade jag henne lite förklätt för ett avskum och vad du lyckas spinna vidare i för riktningar bortom de kontext jag faktiskt diskuterar utifrån är ointressant för min position i sak

Vad tror du att din egen provocerande retorik bidrar till när du pekar ut folk som försvarare av nazism på i stort sett vilka lösa grunder som helst?

Lika gränslöst som det är ansvarslöst. Faktum är att du just närmade dig Rebecka Fallenkvist i och med sådant här skräp.
    Hör här.

P: Fallenskvist heilade, det är fördjävligt och fördjävligt att folk kallar det för provokation, det ör en förminsking eller försvar av nazism

D:du är lika vidrig som Fallenkvist som pekar ut folk som försvarare av nazism

är inte detta sjukt.... 
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-06-10 15:43:44 följande:
    Du har tydligen inte förstått att jag varken vill ha Jamal El-Haj eller Rebecka Fallenkvist i svensk politik - om det var jag som rörde om i grytan.

Några känslomässiga utspel har jag inte gjort i någotdera fall då det inte är så jag kommunicerar politik.

Har du svårt att förstå folks åsikter och hur de positionerar sig om det inte sker i olika grader av känslomässiga utspel så är det ditt problem, inte mitt.

Något behov av att inkludera dig och balansera kommunikation mot dina problem med att förstå, existerar inte.

Mina inlägg är inte anpassade för folk som behöver veta hur långt jag vill kasta någon ur svensk politik utan inläggen är anpassade för folk som förstår att frågan är praktiskt binär och absolut.

Låt mig dock göra ett undantag för din skull:

Jamal El-Haj - liksom övriga som legitimerar kontakter med terroristorganisationer - ska JÄTTEMYCKET ut ur svensk politik, 219 kilometer bort - då terrorism aldrig, aldrig någonsin har i en demokrati att göra. 🤬

Rebecka Fallenkvist - liksom övriga som flirtar med nazism - vill jag ha låååååångt bort från svensk politik, 177 kilometer bort - då nazism smakar JÄTTEBLÄ i min mun. 🤢

Jag hoppas att posering och känslograd har registrerats.
    så du skriver...

då terrorism aldrig, aldrig någonsin har i en demokrati att göra. 🤬

och 

då nazism smakar JÄTTEBLÄ i min mun. 🤢

gar nazism i en demokrati att göra? Är inte nazism så som den verkart historiskt en form av statsterrorism.?

sv.wikipedia.org/wiki/Statsterrorism

"
    En terroriststat är en territoriellt separat politisk enhet som använder våld och våld mot andra stater eller deras medborgare med avsikt att hota eller tvinga andra att oreserverat acceptera sin ideologi, och därmed uppnå en dominerande ställning i världen eller permanent vistelse vid makten i sitt eget land."
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-06-11 19:14:22 följande:
    Jag skulle likställa nazityskland med statsterrorism.

Varför nazister skulle vara undantag för regeln förstår jag dock inte.
    Så det var kanske lite stilistisk variation som gjorde att du formulerade dig annorluna?  Samtidigt har jag sett i inläggen att nazistiskt heilande förminskas geonom att kallas för provokationer...     terrorrism och provokationer kallar jag inte för likvärdiga beskrivningar, inte heller att någonting inte har med demokrati att göra och att någonting annat smakar blä i munnen... 

så du skriver...

då terrorism aldrig, aldrig någonsin har i en demokrati att göra. 🤬

och 

då nazism smakar JÄTTEBLÄ i min mun. 🤢
  • Padirac
    Rataxes skrev 2023-06-29 11:00:38 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/APByBj/uppgifter-hamasmannen-gripen-for-terrorfinansiering

Talesmannen som ledde nazistinakonferensen i Malmö där en såsse deltog trots rekommendationer från Partiet att avstå är alltså gripen för terrorfinansiering.
    Jamal El Haj sitter fortfarande kvar i riksdagen som om ingenting hade hänt. 
    Den icke folkvalde f.d. statsministern lär inte få några frågor om detta heller. Lika lite som frågor om gangsterkopplingar hos S i Botkyrka. 
    Du känner säkert till sedan skolgången att det är riksdagen som väljer statsminister.  Du kanske tänker att statsminister väljs på samma sätt som presidenter väljs i andra länder, men så funkar det inte i Sverige. 

Kristersson valdes inte heller av folket till statsminister.  Det är över huvud taget inte så många ledamöter i riksdagen som väljs in på personval. Några enstaka procent kanske...

Det är inte ovanligt att de inlägg du skapar innehåller skeva påståenden som försöker förvanska verkligheten.
  • Padirac
    Rataxes skrev 2023-06-29 11:00:38 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/APByBj/uppgifter-hamasmannen-gripen-for-terrorfinansiering

Talesmannen som ledde nazistinakonferensen i Malmö där en såsse deltog trots rekommendationer från Partiet att avstå är alltså gripen för terrorfinansiering.
    Jamal El Haj sitter fortfarande kvar i riksdagen som om ingenting hade hänt. 
    Den icke folkvalde f.d. statsministern lär inte få några frågor om detta heller. Lika lite som frågor om gangsterkopplingar hos S i Botkyrka. 
    Från wikipedia

"Andersson är ordinarie riksdagsledamot sedan valet 2014, invald för Stockholms läns valkrets.[1] Under den tidsperiod då hon var statsråd (2014?2022) var Andersson tjänstledig från uppdraget som riksdagsledamot; hon återtog sin plats i riksdagen i oktober 2022[23]. I riksdagen är Andersson förste vice ordförande i krigsdelegationen och ledamot i utrikesnämnden sedan 2022.[2]
    Sveriges finansminister 2014?2021
    Redigera
    Andersson utsågs den 3 oktober 2014 till Sveriges finansminister (statsråd och chef för Finansdepartementet) i regeringen Löfven.[24] Hon är den första kvinnan på den posten i en socialdemokratiskt ledd regering.[17] Hon hade posten som Sveriges finansminister fram till att hon blev vald till Sveriges statsminister i november 2021."

Kanske kan du förmå dig att berätta vad du menar med icke folkvald och var du fått detta från. Eller ha du hittat på det själv?
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?