Antisemitismen inom vänstern, varför?
Jag försvarar inte heller hela den bosättarpolitik som förs. Oavsett vad forumantisemiter påstår. Att jag försvarar vår rätt till försvar mot de som hotar mitt land borde inte vara konstigare än att du förhoppningsvis försvarar Sveriges rätt (och skyldighet) att försvara sin Civilbefolkning mot angrepp.
"Att jag försvarar vår rätt till försvar mot de som hotar mitt land borde inte vara konstigare än att du förhoppningsvis försvarar Sveriges rätt (och skyldighet) att försvara sin Civilbefolkning mot angrepp"
Detta är faktiskt en mycket bra frågeställning du tar upp. Tyvärr anser jag svensk säkerhet hotad från flera håll. Dels för ställningstaganden som gjorts under diverse större krig de senaste decennierna. Öppnar jag munnen i detta så får jag tyvärr både vänstern och högern på mig.
Jag kan ju säga så mycket som att jag är trött på förhållningssättet i internationella konflikter överhuvud taget. Allt från flyktingmottagande till hur man understött den sk arabiska våren och hur man ser på Ryssland. Där tror jag även Israel gjort en grov missbedömning precis som de flesta västländer. Priset vi betalar med är stora flyktingvågor, terror och växande islamism istället för sekulära styren. Allt i vår iver att bomba in liberal demokrati i länder som inte direkt hanterar det.