• Omstart2019

Gravid BF juni 2019, del 2

Jag har letat och letat men kan verkligen inte hitta vår BF-tråd! Jag läste i den för några timmar sedan och tänkte gå in och skriva i den nu.

Om nån vet var den är så får ni säga till, annars kör vi väl på denna nu.

2007, 2010, och BF 190610
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-27 09:37
    Nu hittade jag hur man uppdaterar ts.

Här är BF-listan hur den ser ut idag 27/5:

29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

3 juni Omstart (snitt) , franksmatte

7 juni BernieLollo

10 juni Ninjara

11 juni isa94

12 juni LillaMy08

13 juni Canama

15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

19 juni ksrg8887, Anatomy, JHJ

20 juni Leeandra

27 juni Zary

29 juni Syndrom
  • Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2
  • Linda2barnsmamma
    värmlandsjänta skrev 2019-06-23 19:01:29 följande:

min lilla namnlösing är två veckor nu på tisdag och jag blöder fortfarande men mängden varierar från dag till dag. använde "förlossningsbindor" i 4-5 dagar, sen kunde jag gå över till vanliga man köper i affären. det stannade aldrig av helt men upplevde lite som du att det liksom "tog omtag" för några dagar sen. kommer ganska mycket klarrött blod på pappret när jag torkar mig.

nån mer än jag som är hemskt förstoppad? dricker nog för lite vatten i värmen + amning :( igår använde jag microlax och när skiten väl kom ut fick jag helt ärligt flashbacks till förlossningen. krystningsvärkar typ... fyfan! hoppas jag är ensam om detta.

Ja använde också deras Bindor i ca 5 dagar för att sen allt försvann... Sen kom de tillbaka när lillfisen va 9 el 10 dagar gammal. Som en flod. Också när ja satt och amma.. Fick ruskigt ont i magen innan, tänkte att de kanske va en eftervärk, men sen kom blödningen som sagt...

Har nu som kraftig mensvärk emellanåt, och blöder fortfarande klarrött.

Ja använder mig av laxoberaldroppar.. Kanon droppar.

Iom att ja har försvagade slidväggar så vill ja inte ta i alls just nu. Min urinblåsa åker ner så de räcker ändå just nu. Haha.. Fräscht när man får trycka tillbaka den upp när den sjunker ner.. Speciellt om ja gått i några minuter..
  • Leeandra
    Syndrom skrev 2019-06-23 11:21:08 följande:

Så här på håll låter det som en rätt glassig förlossning  Känns allt bra så här efteråt? Innan har jag tänkt att jag gärna tar ett snitt igen, hellre stygnen på magen än i fiffi liksom, men nu tycker mina hormoner att en vaginal förlossning vore rätt fräckt. 

Jo, känns fint . Inte öm eller så, inga bristningar. Blöder inte jättemycket heller, kan göra det mesta jag vill med bebis i bärsjal på magen.

Tycker det är en sån otroligt häftig upplevelse att föda barn men nu var det definitivt sista gången och det känns också väldigt bra.

Hoppas ändå att det drar igång snart för dig,
  • Leeandra
    Linda2barnsmamma skrev 2019-06-23 10:37:03 följande:

Ni som fått era bebisar... Saga är 2 veckor idag och ja blöder fortfarande stora mängder. As jobbigt. Hur är era blödningar / avslag?! Ja blödde först 4 dagsr bara för att sen försvinna, sen kom de tillbaka när hon va 10 dagsr med en störtskur som inte vill ge med sig..

Va lite nervös för att de kunde va infektion i livmodern, men har ej ont mer en som Mensvärk och de luktar inte illa, mer en vanligt alltså.. Haha

Men visst, nu kan man ju få infektion ändå utan massa symtom... Urk. Det värsta med hela barndelen är eftervården.... Pratas för lite om det idah...

Jag har alltid haft avslag i 3 veckor ( utom med tvillingarna - då var det 6 veckor - så drygt! Var kanske för att det var två sår som skulle läka och mycket bebis att bära på ) och det brukar blöda hyfsat mycket de första 2-3 dagarna, sen ganska måttligt i 10 dagar till och sen komma lite små skvättar då och då den sista veckan. Så länge du inte har ont, feber eller det luktar vidrigt tror jag att de flesta variationer är normala.
  • Anatomy

BF+6 idag. Var på hinnsvepning igår och ultraljud. Inget känt av svepningen alls än. Var öppen ca 2,5 cm men tappen är inte helt utplånad än. Skriver lite i juli-tråden också eftersom juni drar mot sitt slut.

• Syndrom
    Anatomy skrev 2019-06-25 09:25:53 följande:

BF+6 idag. Var på hinnsvepning igår och ultraljud. Inget känt av svepningen alls än. Var öppen ca 2,5 cm men tappen är inte helt utplånad än. Skriver lite i juli-tråden också eftersom juni drar mot sitt slut.

Är ju jättebra att du är öppen :D Jag öppnade mig alltså inte en millimeter på fyra igångsättningsförsök så det här löser sig snart för dig ^_^ Ska till bm imorgon, står i min journal att en förlossningsläkare rekommenderar hinnsvepning, så jag kanske slipper samma elände som sist. Får se om hon vill kolla tappen då.
  • Syndrom
    Faaannyyy skrev 2019-06-23 11:46:46 följande:

Jag är inte så bra på att skriva här men inne och läser dagligen. Jag är på bf+9 nu och allt känns så segt:( känns som man kommer vara gravid för alltid..

Bf+11 Eller har bebisen rört på sig? Har BF på lördag fötst :)
  • Anatomy
    Syndrom skrev 2019-06-25 10:48:29 följande:

Är ju jättebra att du är öppen :D Jag öppnade mig alltså inte en millimeter på fyra igångsättningsförsök så det här löser sig snart för dig ^_^ Ska till bm imorgon, står i min journal att en förlossningsläkare rekommenderar hinnsvepning, så jag kanske slipper samma elände som sist. Får se om hon vill kolla tappen då.

Hinnsvepning trodde jag skulle göra ont men det gick bra. Har haft slem/blod under hela dagen idag men molvärk och sammandragningarna är borta.
  • Canama

Hej ni som är kvar! Ville bara säga att jag är in och läser varje dag för att se hur de går för er :). Lycka till, snart är de dags!

• Linda2barnsmamma

Ja blöder fortfarande färskt blod... Så vidrigt. Vet inte om ja ska ringa upp för rådgivning iom att blödningen slutade o sen kom tillbaka som en fors o inte slutat en..

Tyngdkänslan är också jobbig, men de e mer som att det är urinröret som är svullet o känns av i öppningen, som om den sjunkit ner lite?! Har inte vågat tittat efter en. Haha

Känner ni av Tyngdkänslan eller e de bara ja?

• Leeandra
    Anatomy skrev 2019-06-25 13:27:08 följande:

Hinnsvepning trodde jag skulle göra ont men det gick bra. Har haft slem/blod under hela dagen idag men molvärk och sammandragningarna är borta.

Det känns ju ändå som att det är supernära nu! Snart blir det bebis !
Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2