• Omstart2019

Gravid BF juni 2019, del 2

Jag har letat och letat men kan verkligen inte hitta vår BF-tråd! Jag läste i den för några timmar sedan och tänkte gå in och skriva i den nu.

Om nån vet var den är så får ni säga till, annars kör vi väl på denna nu.

2007, 2010, och BF 190610
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-27 09:37
    Nu hittade jag hur man uppdaterar ts.

Här är BF-listan hur den ser ut idag 27/5:

29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

3 juni Omstart (snitt) , franksmatte

7 juni BernieLollo

10 juni Ninjara

11 juni isa94

12 juni LillaMy08

13 juni Canama

15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

19 juni ksrg8887, Anatomy, JHJ

20 juni Leeandra

27 juni Zary

29 juni Syndrom
  • Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2
  • Anatomy
    isa94 skrev 2019-06-02 08:17:38 följande:

Stort grattis KSRG887! Och våra söner delar dag. :D

Här kom sonen kl. 23.58, så blev den 1 juni med två minuters marginal, efter att haft värkar i olika grader i 24,5 timme.. var helt slut och inget jag hade kunnat föreställa mig. Men nu kom är han äntligen hos oss

Grattis!!!
  • Anatomy

Känns som att jag kommer bli ensam kvar här sen. :) Har inga tecken på att något är på gång.

• Linda2barnsmamma

Här kom sonen kl. 23.58, så blev den 1 juni med två minuters marginal, efter att haft värkar i olika grader i 24,5 timme.. var helt slut och inget jag hade kunnat föreställa mig. Men nu kom är han äntligen hos oss

Vad mysigt. hihi. Hoppas allt gick bra
  • Linda2barnsmamma

Nja ja svarar till alla här.. Haha ja hoppas den inte blir värre ialf.. Men får se om ja får ta mollipect, den brukar hjälpa bra. Nu e de ju inte många dagar kvar, så kanske inte är lika farligt o ta den då. 13 dagar!! Långsamma dagar...

Nä nu ska ja åka o köpa en vaxduk till bordet ute.. Ja har glömt den i 4 dagar trots att ja varit i affären alla dagar.. Haha.. Minnet e ju försvunnet nånstans..

Sonen går bra ändå, han anpassar sig ganska bra efter mig. Han tycker om att ligga i sängen o glo film. Så de får bli de i morgon när tjejerna åker till skolan. :)

Har ju tider 17.30 varje gång när ja ska till min bm, så mannen hinner sluta så ja slipper ha med alla barnen

• Syndrom
    Anatomy skrev 2019-06-02 09:03:12 följande:

Känns som att jag kommer bli ensam kvar här sen. :) Har inga tecken på att något är på gång.

Har bf 29:e och sonen kom på bf+17 så var inte orolig för att vara ensam kvar ^_^
  • värmlandsjänta
    Dessiire skrev 2019-05-24 06:58:34 följande:

Grattis!! Åhhh fantastiskt!! Hoppas allt gick fint! Det gick undan :D

Nu blev man själv peppad. Ibland känns det som om det aldrig ska hända, bara 7 dagar kvar för mig. Ska till barnmorskan idag också vilket känns skönt, har haft högre blodtryck och åkte in och kollade, då såg allt bra ut med bebisen. Får se vad hon säger idag, det "värsta" som kan hända är att dom sätter igång mig sa hon sist så jag är inte så orolig :)

hur går det för dig dessiire? blev du igångsatt? vet att vi båda hade BF i fredags :)
  • Anatomy
    Syndrom skrev 2019-06-02 09:42:03 följande:

Har bf 29:e och sonen kom på bf+17 så var inte orolig för att vara ensam kvar ^_^

Då kanske det blir du och jag som hänger här sista dagarna och beklagar oss till varandra. :)
  • Leeandra
    Linda2barnsmamma skrev 2019-06-02 07:41:28 följande:

Va fan alltså.. Nu kan det ju inte bli värre. Nu har ja åkt på förkylning med världens hosta också.. Snacka om o pissa på sig typ när ja hostar

Ska till bm i morgon o ska fråga om ja kan ta mollipect, Har hemma sen sista gången vi va sjuka... Blä alltså..

Nej usch! Alltså, hosta som höggravid är inte roligt! Jag höll ju på med rethosta i v 35-36 - inte roligt!

Hoppas du kryar på dig fort!
  • Leeandra

Grattis till lillgrabben! Hoppas ni kan vila ut tillsammans nu .
  • Leeandra
    Anatomy skrev 2019-06-02 09:03:12 följande:

Ingen risk, jag har inte minsta känning heller och har aldrig fått barn tidigt ( förutom 2 veckor tidigare med tvillingarna och de räknas inte ) så jag lär hänga kvar här till BF och säkert lite till.

Det tråkiga med att ha BF sent i en ankomstgrupp är att alla andra försvinner när de får sina små.
Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2