• Omstart2019

Gravid BF juni 2019, del 2

Jag har letat och letat men kan verkligen inte hitta vår BF-tråd! Jag läste i den för några timmar sedan och tänkte gå in och skriva i den nu.

Om nån vet var den är så får ni säga till, annars kör vi väl på denna nu.

2007, 2010, och BF 190610
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-27 09:37
    Nu hittade jag hur man uppdaterar ts.

Här är BF-listan hur den ser ut idag 27/5:

29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

3 juni Omstart (snitt) , franksmatte

7 juni BernieLollo

10 juni Ninjara

11 juni isa94

12 juni LillaMy08

13 juni Canama

15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

19 juni ksrg8887, Anatomy, JHJ

20 juni Leeandra

27 juni Zary

29 juni Syndrom
  • Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2
  • isa94
    Canama skrev 2019-05-30 08:03:36 följande:

Usch va trist att du har de så jobbigt på nätterna! Jag har också svårt att sova -i sängen. På soffan går det jättebra? Den är lite hårdare och på nått vis är de mycket lättare att vända sig då. Kanske värt att prova! Annars vet jag att andra rekommenderar sidenpyjamas eller sidenkalsonger, blir mycket lättare att vända sig då tydligen :)

Min sambo åker ju bort på söndag så jag sitter och försöker att INTE göra något som sätter igång det hela haha! Tvärtemot alla andra antagligen....

Provat nu inatt och även på mornarna när sambon gått till jobbet att ligga på hans sida. För den är hård, har känts lättare i ryggen och svanken, men höften känns som att den har blivit totalt mosad för att den inte åker ner någonting alls i madrassen.

Och i soffan vilar jag i på dagarna med får ont där med, skillnaden är att jag inte somnar så kan röra mig innan det låser sig :/ att sätta på mig kläder och sova i skulle va förödande, är så galet varm nu så hälften vore för mycket. men tusen tack för tipsen!

Skönt att det du hittat att soffan går bra att sova i, alla somna man kan få är värdefull!

Ja nä det förstår jag verkligen! Håller tummarna för att inget startar innan han kommer hem igen iaf.
  • Syndrom
    Leeandra skrev 2019-05-26 19:58:00 följande:

Sist var jag & familjen iväg till Legoland i v. 37 och då var alla andra mer oroliga än jag också ( min man var dock med )

Men förutom den eventuella risken att få barn när mannen är iväg så tycker jag det känns jobbigt att vara ifrån sin karl när det snart är dags. Men du kanske tycker det känns annorlunda?

Nja, med tanke på att jag har rejäl foglossning och sammandragningar som gör att jag knappt orkar någonting så kommer det blir förfärligt att rådda med vår 3-åring själv. Jag kan knappt sitta på golvet och leka. Så det får bli mkt på förskolan för honom (jobbar hemifrån också).

Men vanligtvis är mannen borta 1 månad så i sammanhanget känns 2 veckor kort. Har familj nära också så det blir nog bra. Funkar det inte kan han komma hem efter en vecka.
  • Omstart2019

Nån mer som har konstiga hormoner nu? Jag känner mig helt nere. Skitledsen och orkar knappt prata med sambon. Stör mig bara på honom och känner mig ensam. Vill gråta hela tiden men det går ju inte för barnen är lediga från skolan och förväntar sig att vi ska hitta på roliga saker.. Egentligen fattar de varför det inte går, men det känns som de tycker att jag är lika tråkig som deras pappa (alltså mitt ex) som bara håller på med tv-spel eller Tv eller liknande, och inte umgås så mycket med dem. Och att barnen ska se mig som att jag är likadan som han är min mardröm.

2007, 2010, och BF 190610
  • Leeandra
    KSRG8887 skrev 2019-05-29 04:07:44 följande:

Behöver bara gå till barnmorskan varje vecka nu fram tom v.39 då jag ska tillbaka till specmvc för vidare planering. Sätter det inte igång av sig själv så planerar de in igångsättning då man inte fick gå över tiden med högt blodtryck.

Vad skönt att slippa åka så långt då. Hoppas att bebis är lite otålig att komma ut på egen hand, .
  • Leeandra
    Linda2barnsmamma skrev 2019-05-29 21:26:55 följande:

Beasmith86 hade snitt idah va? Ja hoppas det gick bra för dom och att dom har det mysigt med varandra nu

Ja är så avis på de som börjat få sina små nu. Ja e så less på detta.. Bebis beteer sig som en galning där inne dygnet runt just nu, och SD kvälls o nattetid e skit jobbiga. Haha

Men dock har foglossningen känts bättre i 2 dagar.. Eller ja har mått bättre o sovit bättre också.. Men ska inte säga för mycket..

Hur mår ni nu? :)

Leeandra, har du börjat förstå att du ska få en till litet bebis nu eller? Hihi

Nix, det verkar inte gå in trots att det är ett väldigt liv inne i magen - som att en Alien ska hoppa ut . Tycker det känns så lustigt när jag ätit mat och hela magen rör på sig .

Men med tanke på att det är mycket korta skolveckor nu och tidigt sommarlov så kanske jag går hjälpa boinstinkten lite på traven och börja förbereda något iaf .
  • Leeandra
    isa94 skrev 2019-05-30 07:48:45 följande:

Nu orkar jag verkligen inte..!! Nu får prinsen gärna ta och brås på mig själv. Är första barnet och kom 12 dagar tidigt, vilket är IDAG!

Kan inte sova på nätterna och vaknar konstant under nätterna, när jag försöker röra mig så krampar höften totalt, igår och nu inatt har jag inte äns kunnat röra mig för att höften totalt låst sig och göra ont, så i panik och smärta har jag fått väcka sambon som fått försöka vrida mig försiktigt.. men i alla vridningar hugger det även till satan i blygdbenet, så benen måste vara ihop i alla rörelser för att jag inte ska avlida totalt.

Och detta med att behöva kissa iaf en gång i timmen även under natten...

Nää fy, trotts inte jag skulle säga det. Men nu vill jag inte vara gravid längre...! Och som att han ändå är färdigpackad i magen så fattat jag inte varför han behöver vara kvar där för..

(Nu blev det långt och gnälligt inlägg :( )

Stackare, låter sjukt jobbigt! Förstår att du vill att bebis ska komma nu. Hoppas att det inte dröjer så länge.
  • Leeandra
    Syndrom skrev 2019-05-30 09:33:06 följande:

Nja, med tanke på att jag har rejäl foglossning och sammandragningar som gör att jag knappt orkar någonting så kommer det blir förfärligt att rådda med vår 3-åring själv. Jag kan knappt sitta på golvet och leka. Så det får bli mkt på förskolan för honom (jobbar hemifrån också).

Men vanligtvis är mannen borta 1 månad så i sammanhanget känns 2 veckor kort. Har familj nära också så det blir nog bra. Funkar det inte kan han komma hem efter en vecka.

Oj, tufft att han är borta så mycket. Låter nästan som min väninnas man som jobbar på båt, hon har inte varit helt nöjd med att dra det tunga lasset hemma själv när hon varit gravid/haft bebisar.

Tur du har familj nära iaf .
  • Syndrom
    Omstart2019 skrev 2019-05-30 10:50:51 följande:

Nån mer som har konstiga hormoner nu? Jag känner mig helt nere. Skitledsen och orkar knappt prata med sambon. Stör mig bara på honom och känner mig ensam. Vill gråta hela tiden men det går ju inte för barnen är lediga från skolan och förväntar sig att vi ska hitta på roliga saker.. Egentligen fattar de varför det inte går, men det känns som de tycker att jag är lika tråkig som deras pappa (alltså mitt ex) som bara håller på med tv-spel eller Tv eller liknande, och inte umgås så mycket med dem. Och att barnen ska se mig som att jag är likadan som han är min mardröm.

Känner mig också full av hormoner, inte van vid det annars. Och sur och grinig för att kroppen är helt paj, foglossning mm. Och nu har jag haft huvudvärk i fyra dagar. Inte en behaglig stund, orkar inget men vill göra tusen saker.

Tror absolut barnen förstår som du säger, och detta är ju bara tillfälligt för dig :)
  • Anatomy

Saker jag inte visste innan jag var gravid i v.37-förlossning.

- Jag hinner ingenting. Allt tar så mycket längre tid än vanligt.

- Karpaltunnelsyndrom är ett helvete. Har i tre dagar nu knappt sovit pga smärta och kan knappt använda händerna ibland.

- Svårt att nå när man ska torka sig efter toabesök.

- Hjärnan vill hitta på roliga saker - kroppen orkar inte.

- Varje gång jag får en förvärk så hoppas jag på att det är dags. För att sen bli besviken hundra gånger om, varje dag.

- Utseendet av mitt eget kön chockade mig. Skulle frisera så satte mig med en handspegel. Mörktare, svullet och inget jag alls kände igen som en del av min egen kropp.

- Många tycker det är roligt att påpeka mitt utseende och kropp: vad tjock du är, varför flåsar du så mycket, du har dubbelhakor.

- Jag vill inget hellre än få vara i fred inuti min egen kropp och ha min bebis hos mig på utsidan.

Har ni några egna tankar inte inte visste innan?

• BernieLollo

Fullt med SD igår och lite ont ner mot ljumskarna så vi var in på kontroll. Visar sig att min tapp är mjuk, mogen, förkortad och öppen 1 cm :D nu vilar vi i väntan på riktig smärta!

Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2