• Omstart2019

Gravid BF juni 2019, del 2

Jag har letat och letat men kan verkligen inte hitta vår BF-tråd! Jag läste i den för några timmar sedan och tänkte gå in och skriva i den nu.

Om nån vet var den är så får ni säga till, annars kör vi väl på denna nu.

2007, 2010, och BF 190610
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-27 09:37
    Nu hittade jag hur man uppdaterar ts.

Här är BF-listan hur den ser ut idag 27/5:

29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

3 juni Omstart (snitt) , franksmatte

7 juni BernieLollo

10 juni Ninjara

11 juni isa94

12 juni LillaMy08

13 juni Canama

15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

19 juni ksrg8887, Anatomy, JHJ

20 juni Leeandra

27 juni Zary

29 juni Syndrom
  • Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2
  • Anatomy
    Omstart2019 skrev 2019-06-03 15:21:27 följande:

Skriver bara snabbt att vår son föddes kl 9.28. Han är så fin! <3 Men han behövde lite hjälp med andningen så han ligger på neo. Fast de har tagit bort andningshjälpen för en stund sen och han har även tagit bröstet precis, så nu mår han mycket bättre.

Grattis!!!
  • Linda2barnsmamma

Skriver bara snabbt att vår son föddes kl 9.28. Han är så fin! <3 Men han behövde lite hjälp med andningen så han ligger på neo. Fast de har tagit bort andningshjälpen för en stund sen och han har även tagit bröstet precis, så nu mår han mycket bättre.

Mys på som bara den nu och lycka till med allt
  • Linda2barnsmamma

Mys på som bara den nu och lycka till med allt
    Zary skrev 2019-06-03 15:05:21 följande:

Har inte skrivit sen jag hittade gruppen, har haft fullt upp med flytt till nytt hus och runda av jobb.

Men nu är jag äntligen hemma tills hon kommer!

Vi har haft en körig helg då lill-tjejen tagit det lite väl lugnt i magen. Blev till slut 4 ctg och 3 UL innan läkarna var nöjda med hennes rörelser. Blir även TUL imorgon för att se att allt verkligen är ok och att hon tjockar på sig som hon ska.

Hej!

När har du bf datum?
  • franksmatte

Aj aj aj känns som rejäl mensvärk nu, sitter och guppar på en pilatesboll och försöker hänga med i en film. Kanske är det något på gång, barnet rör sig väldigt mycket nu och det gör väldigt ont. Kanske är det min nu? :)

• Leeandra
    Zary skrev 2019-06-03 15:05:21 följande:

Har inte skrivit sen jag hittade gruppen, har haft fullt upp med flytt till nytt hus och runda av jobb.

Men nu är jag äntligen hemma tills hon kommer!

Vi har haft en körig helg då lill-tjejen tagit det lite väl lugnt i magen. Blev till slut 4 ctg och 3 UL innan läkarna var nöjda med hennes rörelser. Blir även TUL imorgon för att se att allt verkligen är ok och att hon tjockar på sig som hon ska.

Oj, ja det låter som du har fullt upp! Gjorde ungefär samma sak sist jag var gravid med flytt och jobb och lite annat.

Skönt att vara hemma nu, hoppas allt ser fint ut imorgon på TUL.
  • Leeandra

Grattis till grabben och ta hand om varandra
  • Leeandra
    franksmatte skrev 2019-06-03 20:32:56 följande:

Aj aj aj känns som rejäl mensvärk nu, sitter och guppar på en pilatesboll och försöker hänga med i en film. Kanske är det något på gång, barnet rör sig väldigt mycket nu och det gör väldigt ont. Kanske är det min nu? :)

Skulle ju vara en punktlig bebis om det var så . Håller tummarna för att det är på gång nu!
  • Canama

Grattis omstart2019!

Nu är mannen hemma igen! Stod på flygplatsen och grät, haha! Hormoner... Så nu ska jag fortsätta med vanliga livet. Har tagit det extra lugnt för att inte sätt igång nått. Men nu ska jag börja med promenader igen, studsa på pilatesboll, äta ananas, kanske lite sex hehe. Hänga upp gardiner ska jag också göra, visst känns väl de som en såndär typisk grej man sysslar med när förlossningen sätter igång? Vad mer kan man göra? :D (jag vet att ingenting antagligen spelar någon roll men känns som man vill göra NÅNTING iallafall)

• isa94
    Canama skrev 2019-06-04 03:55:39 följande:

Grattis omstart2019!

Nu är mannen hemma igen! Stod på flygplatsen och grät, haha! Hormoner... Så nu ska jag fortsätta med vanliga livet. Har tagit det extra lugnt för att inte sätt igång nått. Men nu ska jag börja med promenader igen, studsa på pilatesboll, äta ananas, kanske lite sex hehe. Hänga upp gardiner ska jag också göra, visst känns väl de som en såndär typisk grej man sysslar med när förlossningen sätter igång? Vad mer kan man göra? :D (jag vet att ingenting antagligen spelar någon roll men känns som man vill göra NÅNTING iallafall)

Nå troligtvis hjälper väl ingenting, jag mådde otroligt bra i kroppen på fredagen när jag vaknade, så jag klippte häcken, åkte till tippen med massvis av kartong och dammsög på övervåningen. ;) och ja, på natten startade det. Men han väl troligtvis gjort det oavsett ;)

Är kvar på sjukhuset för att hans världen på gulsot ligger precis under gränsen för att behöva sola. Tog nya prover inatt så hoppas att de såg bra ut och att vi får åka hem.
  • franksmatte

Gjorde så ont igår att jag la mig i badet, hjälpte lite grann, gick upp åt lite, fick sambon till att massera mig lyckades till Slut somna. Trodde imorse att det var borta men så fort jag gick upp så kom mensvärken tillbaka så vi får la se. Verkar som det blir en utdragen historia det här.

Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2