• Johnnyorange

Greta Thunberg är överskattad

Är så jävla trött på att höra allt tjat om henne. Jag har inget emot henne personligen. Men att strejka varje fredag med etablissemangets välsignelse är ingen stor bragd. Hon har blivit som någon sorts helig ko. "Hur kan man attackera ett barn" Var det någon kolumnist på Aftonbladet som skrev.

Men man måste ju få ha rätt att kritisera även det barn och ungdomar gör. Så länge man håller sig saklig. Nej kan inte se varför hon förtjänar så här mycket uppmärksamhet.

• Svar på tråden Greta Thunberg är överskattad
  • Anonym (Xx)
    jrockyracoon skrev 2019-07-19 21:50:49 följande:

Greta är stor. Hon är som Martin Luther King, eller som Mahatma Ghandi - vi ska vara glada och stolta över att hon är svensk och sprider sitt budskap över hela världen. Vem trodde att ett barn kunde uppnå en sådan status och influera flera miljarder människor?

Det börjar ju med en tanke. Sedan går tanken över till handling. Gretas storverk är inte att hon har gjort konkreta åtgärder för att förbättra miljön, utan att hon har fått hela världen att lyssna på hennes budskap, att vi behöver ta en i princip enig forskarkår på allvar och rädda framtida generationer undan sommarbränder, stormar, höga havsnivåer med svält, flyktingströmmar, som konsekvenser plus tusen andra följder om miljöhoten blir verklighet.

Jag kommer aldrig att glömma när hon står inför hela Hollywoods kändisskap och hon säger kallt att många av dem som är där gör för lite för miljön, eller liknande. Det blir dödstyst innan den stapplande applåden börjar. Att vara så tuff inför alla dessa världskändisar, jag älskar henne för det!

Kan du ge exempel på något/någon hon har influerat och det konkret har lett till en miljöförbättring?
  • klyban
    Anonym (Xx) skrev 2019-07-19 21:42:05 följande:
    Hon lyfter frågan och den blir mer påtaglig, ett fantastiskt bra arbete säger du, ok, det har ingen annan gjort innan då. Men det fortfarande bara prat, kan du något exempel på en handfast miljöförbättring hon har gjort eller medverkat till? Länka gärna.

Man kan vara flera, dock har Greta nått ut till ovanligt många.
    Du verkar tro att en enskild handling till nått stort, är det enda som får existera för ge henne relevans.
    Ledsen det är av en annan art, men nu kan du inte längre inbilla dig denna som du försöker.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Xx) skrev 2019-07-19 21:58:52 följande:
    Kan du ge exempel på något/någon hon har influerat och det konkret har lett till en miljöförbättring?

Det finns mer sätt att påverka, en är som vi lyft många ggr och som då är "Ökad MEDVETENHET".
    Men såklart har du redan bestämt att det bara finns ett sätt, vad är då problemet för dig?

hur många meter var det?
  • Anonym (Xx)
    klyban skrev 2019-07-19 23:24:12 följande:

Man kan vara flera, dock har Greta nått ut till ovanligt många.

Du verkar tro att en enskild handling till nått stort, är det enda som får existera för ge henne relevans.

Ledsen det är av en annan art, men nu kan du inte längre inbilla dig denna som du försöker.

Du svarar inte på min fråga. Förutom Gretas snack, vad har hennes snack lett till? Kan du ge ett exempel? Hon är ju nästan gud enligt en del, det måste väl ändå ha lett till något resultat?

Ge mig något.
  • Anonym (Xx)
    klyban skrev 2019-07-19 23:25:24 följande:

Det finns mer sätt att påverka, en är som vi lyft många ggr och som då är "Ökad MEDVETENHET".

Men såklart har du redan bestämt att det bara finns ett sätt, vad är då problemet för dig?

Hur kan vi se att det är ökad medvetenhet? Hur vet vi då att det är på grund av Greta?

Visa mig.
  • Padirac
    Anonym (Xx) skrev 2019-07-19 23:34:31 följande:
    Hur kan vi se att det är ökad medvetenhet? Hur vet vi då att det är på grund av Greta?
    Visa mig.
    Läs den här tråden så ser du vilket stort intryck Greta gjort
  • Anonym (Xx)
    Padirac skrev 2019-07-20 00:11:33 följande:

Läs den här tråden så ser du vilket stort intryck Greta gjort

Återigen, ge mig handfasta länkar till de framsteg som Greta ligger bakom. Ge mig någon länk? Inlägg av anonyma skribenter på ett microforum är inget handfast eller seriösa bevis.

Ge mig något miljöförbättrande som GT har gjort, något?
  • Padirac
    Anonym (Xx) skrev 2019-07-20 00:36:43 följande:
    Återigen, ge mig handfasta länkar till de framsteg som Greta ligger bakom. Ge mig någon länk? Inlägg av anonyma skribenter på ett microforum är inget handfast eller seriösa bevis.

Greta är opinionsbildare och folkbildare - inget av det är något att nedvärdera
  • Padirac
    Anonym (Xx) skrev 2019-07-20 00:36:43 följande:

Greta går hem i Tyskland och påverkar politiken.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7266482
  • Anonym (Julia)

Ja hon är överskattad. Jag har börjat köra mer och källsortera mindre sen hennes nuna började synas hela tiden. Inget präktigt as ska komma och styra mitt liv, oavsett om denne är barn eller vuxen.

Svar på tråden Greta Thunberg är överskattad