Najo skrev 2019-06-09 14:20:15 följande:
Har du mensvärk mensvärk el mildare? Ihållande elfrån och till?
Du har rätt, utomkveds märks inte nu så det kan räknas bort.
Spelar ingen roll hur mkt man analyserar. Går inte att dra ngn slutsats på symptom. Det jag kännee är inte växtvärk enligt min eefarenhet. Varför man känner mensvärk utan blödning pga att lutinus håller den tillbaka har jag ingen aning om. Har mer ömma bröst och kissar mer sedan i morse samt tryck över bröst som ger känslan av andnöd. Samtliga dessa hade jag när jag var gravid i mars/april. Detta ska tydligen vara olidligt, måste försöka sitta ner i båten och vänta tiden an. Har testdag om 1 vecka. Blev glad när värken kom i går kväll och fick hopp men nu när den varit sä ihållande såsom mensvärk dök hoppet igen. Blev mer neg efter samtalet med kliniken.
Jag har sällan mycket mensvärk så jag skulle nog säga att det är lite som vanligt. Det kommer och går. För mig så fungerar min kropp så olika cykel till cykel, är alltid något nytt känns det som så jag kan inte ens tolka inte in något. Speciellt nu när jag är fullproppad med hormoner, jag skyller allt på lutinus.
Vad jobbigt att det känns negativt! Hoppas värken försvinner eller ändrar karaktär. Och att du blir på bättre humör. Men vi är nog många som kommer att vara nervösa och hoppiga nästa vecka, är nog väldigt svårt att komma ifrån.